    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 19 Aug 2021 08:52:33 -0700 (PDT)
    <sflomc$g2j$1$Janusz@news.chmurka.net>
    Subject: Re: Czujnik gazu - fałszywe alarmy?
    From: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 19 sierpnia 2021 o 09:09:18 UTC-5 Janusz napisał(a):

    > Jakoś Vaillant-y nie mają z tym problemu,wentylator zasysa powietrze z
    > wnętrza obudowy miesza z gazem i spala w zamkniętej komorze. Dolot
    > powietrza jest do obudowy,wylot spalin środkową rurą zzamkniętej komory
    > spalania.

    Mają albo nie mają.

    Jak tam jest czujnik CO/CO2 to mozna tak zrobic jak zrobili. Jak czujnika nie ma i
    piec nie ma mozliwosci zorientowac sie czy jest ciąg to takie cos to proszenie sie o
    klopoty.

    Sokołowski opisal dobrze i takie sa warunki fizyczne i tego sie nie da zmienic.

    Valiant mogl podejs do tematu od drugiej strony.

    Bo pierwsza strona to albo zapewnienie ciągu zawsze (zakladajac ze nikt nam komina
    nie zatka a sam komin jest dedykowany dla tego jednego pieca) i modlenie sie zeby to
    zawsze bylo spelnione albo zabudowanie wiatraka tak aby nawet jak ptak gniazdo na
    kominie zalozy ciąg był (wiatrak od strony komina).

    Druga strona to po prostu oczujnikowanie pieca i jego wylaczenie jek czujnik
    zadziala. A jak dmuchac to juz sprawa wtorna wtedy.

    A ze oba rozwiazania maja swoje zalozenia ktore moga nie zawsze byc spelnione to juz
    inna sprawa. Bo albo ptak zatka komin/budowlaniec zepnie dwa piece w jeden komin albo
    czujnik padnie i gazu nie wykryje.
    Oba mozliwe, oba malo prawdopodobne. Ktory czestszy? Nie wiem. Moze jakies statystyki
    gdzies leza...