  • Data: 2021-08-12 20:03:13
    Temat: Re: Czujnik gazu - fałszywe alarmy?
    Od: M M <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 12 sierpnia 2021 o 19:10:58 UTC+2 J.F napisał(a):
    > Chodzi o to, zeby ewentualny CO ze spalin nie gromadzil sie w
    > pomieszczeniu.

    Ten piec ma zamkniętą komorę spalania. Rura w rurze wychodzi na zewnątrz przez
    komin, zewnętrzną zasysa powietrze a wewnętrzną wylatują spaliny. Nie ma w ogóle
    połączenia z pomieszczeniem, chyba że by coś przerdzewiało i się rozszczelniło. Ale
    z ciekawości dlaczego wyciąga spaliny a nie wdmuchuje powietrze? Tak przynajmniej to
    narysowali w instrukcji pieca.

    > Ale piec przy akumulatorach ... a to moze i dobry czujnik, chyba, ze
    > za czuly.

    Tanie budownictwo szeregowe, deweloper umieścił piec w przedsionku przy drzwiach
    wejściowych z zewnątrz (budowane 5 lat temu, zakładam że zgodnie z przepisami), nie
    ma za wiele miejsca gdzie indziej na tego UPS-a, w tym miejscu jest też dość stabilna
    temperatura przez cały rok (drzwi wejściowe od północnego zachodu) co powinno być
    dobre dla trwałości akumulatorów. Inna opcja to strych (mam tam sprzęt sieciowy),
    ale UPS ciężki i na strychu latem gorąco.

    Kupię ten Gazex (mam nadzieję że to faktycznie polski produkt a nie tylko polska
    marka i China Export) i zobaczę dla porównania czy będzie sygnalizował.