-
Data: 2020-09-18 19:12:14
Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
Od: yabba <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 18-09-2020 o 14:13, Piotr Wyderski pisze:
> yabba wrote:
>
>> A co się stanie właścicielowi fabryki jak poczeka 2 dni na przyjście
>> paczki z elementami? Tak wiem: straty, kary umowne. Ale niech ma zapas
>> gotówki na takie okazje lub niech nie podpisuje umów z karami. ;)
>
> Raczej ubezpieczenie, ale tak, to jest "zapas gotówki" w takiej lub
> innej formie.
>
Więc też może poczekać na kuriera - tak jak hobbysta.
>> Jaki był stosunek kosztów płyty głównej do całości laptopa? Bliżej
>> 1/10 czy bliżej 1/2?
>
> Nie mam pojęcia, przecież mi nie pokazał rachunków -- o ile tam były
> jakieś rachunki, a nie polecenie przesłania części z oddziału A do
> oddziału B. Cena laptopa jest mocno pięciocyfrowa, więc płyta do
> najtańszych też nie należała. Jak laptopa się nie da naprawić na
> miejscu, to się przepina dyski do egzemplarza rezerwowego i jedziemy z
> robotą. Czas to pieniądz.
>
Wynika z tego, że laptop był 2 lub 3 krotnie przepłacony z powodu bardzo
szerokiej gwarancji serwisowej. Wiem, że jest to bardzo wygodne i sam
kiedyś tak zamawiałem komputery dla swojego ówczesnego pracodawcy. Dla
zwykłego Kowalskiego oznacza to jednak znaczący wzrost ceny zakupu sprzętu.
>> Jak sobie wyobrażasz posiadanie przez serwisanta podręcznego magazynu
>> z wszystkimi wymienialnymi częściami do wszystkich modeli pralek?
>
> Nie wyobrażam sobie, ale też nie wyobrażam sobie, że zdąży pojechać po
> część do sklepu i szybko wrócić.
Słabą masz wyobraźnię, jeśli jest się w stanie dojechać w pół godziny do
sklepu, to jest to jak najbardziej wykonalne.
Raczej wróci najwcześniej jutro, a na
> jutro to i kurier dojedzie z Centralnego Magazynu Części Do Pralek.
Pod warunkiem, że złoży się zamówienie odpowiednio wcześnie. Dodatkowo
na kuriera trzeba czekać w jednym miejscu, co jest niemożliwe u kogoś
prowadzącego samodzielnie mobilny serwis u klientów. Sytuację ratują
paczkomaty. Czasem paczka dochodzi dopiero wieczorem, lub w następny
dzień. Później tylko dreszczyk emocji czy aby na pewno otrzymana część
jest taka sama jak zamówiona (błędy w katalogach i dokumentacji się
zdarzają) i można zamykać usterkę.
Sytuacja wygląda bardziej komfortowo jak się siedzi w jednym miejscu, w
fabryce czy w swoim biurze/warsztacie i zamówioną część można odebrać od
kuriera i od razu zamontować w urządzeniu.
Albo serwis dotyczy tylko bardzo ograniczonej palety urządzeń. Np.
komputery biurowe jednej marki. Jeden model płyty głównej (maksymalnie 3
modele), pamięci po 2GB, 4GB, 8GB, dyski HDD 500GB i 1TB, SSD 250GB,
500GB, 2-3 rodzaje zasilaczy, myszka, klawiatura, kabel HDMI i DVI,
kilka kabli SATA, pendrive z instalką Windowsa, monitor zastępczy i
można naprawić 90% usterek.
Albo
> masz ten wężyk w kieszeni i naprawiasz od ręki, albo zaczyna wychodzić
> na jedno, skąd on się weźmie. Klientowi można dać kompletną pralkę
> zastępczą, że pozostanę przy konwencji.
>
Cena pralek jest o rząd wielkości niższa niż Twojego laptopa i stosunek
jej ceny do kosztów robocizny i posiadania pralki zastępczej czyni całą
operację nieatrakcyjną cenowo dla klienta. Pamiętaj, że za naprawę
laptopa przepłaciłeś w jego cenie, a Kowalski kupił pralkę bez opcji
serwisowej.
>> Żałuję, że producenci takich urządzeń specjalnie oszczędzają
>
> Produkowanie tanio to ich podstawowy obowiązek wobec akcjonariuszy.
> Chciałbyś mieć akcj firmy, która celowo produkuje drogo? Tylko regulacje
> prawne są tu w stanie coś zmienić.
Ich obowiązek to maksymalizacja zysków. Ja chętnie bym zapłacił więcej
za wyrób (np. zasilacz) jakbym miał pewność, że będzie działał znacząco
dłużej niż u konkurencji. Jestem wtedy pewien, że mogę dać kilka lat
gwarancji bez zbędnych przyjazdów do klienta.
Albo niech chociaż podają wprost MTBF przy każdym wyrobie.
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 18.09.20 20:43 Piotr Wyderski
- 18.09.20 20:59 Włodzimierz Wojtiuk
- 18.09.20 21:32 J.F.
- 18.09.20 22:13 sundayman
- 18.09.20 22:19 sundayman
- 19.09.20 11:44 Marek
- 19.09.20 12:30 LordBluzg(R)
- 19.09.20 12:59 Piotr Gałka
- 19.09.20 13:17 a...@g...com
- 19.09.20 13:22 a...@g...com
- 19.09.20 13:25 a...@g...com
- 19.09.20 13:57 LordBluzg(R)
- 20.09.20 19:44 sundayman
- 20.09.20 19:49 sundayman
- 21.09.20 11:30 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
Najnowsze wątki
- 2024-12-04 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-04 Czy policjantów należy ROZBROIĆ?
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=