    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
    Date: Sun, 9 Aug 2009 13:29:28 -0700 (PDT)
    <h...@t...hamstera.pl> <4a73e9e9$1@news.home.net.pl>
    <h56j2v$plr$1@news.onet.pl>
    <f...@c...googlegroups.com>
    <h57bm7$prd$1@news.onet.pl>
    <e...@a...googlegroups.com>
    <d...@w...googlegroups.com>
    <h5i0sd$fvo$1@news.onet.pl>
    <d...@k...googlegroups.com>
    <a...@r...googlegroups.com>
    <h5n43i$kn4$1@news.onet.pl>
    <a...@g...googlegroups.com>
    <9...@s...googlegroups.com>
    <3...@r...googlegroups.com>
    <h5naqk$gja$1@news.supermedia.pl>

    > Oj dużo jest reżyserowanych.

    co znaczy duzo ?

    ile dzienie powstaje fotografii rezyserowanej na ulicy , a ile
    nierezyserowanej ?
    jaki jest jej udzial w calosci ? - dopiero wowczas bedzie mozna
    powiedziec czy jej udzial jest marginalny czy nie?
    Wsrod fotografii tzw reklamowej najwiecej produkuje sie banalnych
    zdjec przedmiotow na potrzeby katalogow.
    Kazdy wyprodukowany przedmiot jest dzisiaj beznamietnie fotografowany
    po to by go sprzedac.
    MOzna oczywiscie dyskutowac czy tego typu fotografie nazwac
    reklamowa , czy informacyjna. Jedno nie wyklucza drugiego.

    Tylko, że wiele jest reżyserowanych tak,
    > żeby tego nie było widać. Poczytaj sobie książki Petersona, pisze o
    > takich sytuacjach. Część zdjęć jest tak reżyserowana, że tego nie widać.

    tak tez jest.
    wyobras sobie ze fotografowie np lifu rezyserowaliby swoje zdjecia.
    toz to ich potega jest , ze byly naturalne.
    wyobraz sobie ze zdejcie padajacego zolnierza w wojnie domowej w
    hiszpania byloby rezyserowane.

    Prawdopodobnie powstaje nie tylko ze znacznie mniej zdjec
    rezyserowanych niz nierezyserowanych , ale sa one rowniez uznawane
    jako mniej wartosciowe ze wzgledu na brak autentyzmu.

    > Street klasyczny ma jedną wadę, zgoda na publikację. Nie zawsze zdążysz
    > złapać kogoś, żeby podpisał zgodę, nie zawsze ktoś się zgodzi, a często
    > jest tak, że musisz dostarczyć określone fotki. Nie ma co ryzykować,
    > lepiej wyreżyserować.

    i takie rezyserowane zdjecia na ogol sa tak ciekawe jak zeszloroczny
    snieg.
    widziales kiedys naprawde ciekawe zdjecie uliczne rezyserowane ?
    Z pewnoscia takie ktos zrobil , ale przyznam sie ze sobie nie
    przypominam w tej chwili.

    dziennie przechodzac ulica spotykam wiele osob robiacych zdjecia
    ulicy .
    nie wiem czy w zyciu spotkalem dwa razy ekipe rezyserujaca foty na
    ulicy.
    domniemywam wiec ze zdecydownie wiecej powstaje zdjec
    nierezyserowanych niz rezyserwoanych.
    a skoro tak jest to te rezyserowane stanowic beda margines.