  • 231. Data: 2009-03-02 23:40:53
    Temat: Re: Czemu ludzie lubia jabłka
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 02.03.2009 jazdzig <j...@w...pl> napisał/a:

    > Pewnie, że ci przykro koleś. Nowoczesną to on ma reklamę, a reszta to jakiś
    > złom sprzedawany na kilogramy przez producentów elektroniki. Prymitywny BT,
    > prymitywne usługi. Jako zabawka dla przedszkolaka, owszem może być, tylko
    > dlaczego tak drogo?

    Drogo? Dużo tańszy niż wiele modeli z WM. Nawet powiem że tani w porównaniu np
    do mojej poprzedniej e61. Co do prymitywności elektroniki to poproszę o
    odpowiednik w WM czy symbianie z rozdziałką nie gorszą niż 480x320 w podobnej
    lub niższej cenie.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 232. Data: 2009-03-02 23:57:49
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 02.03.2009 ToMasz <t...@g...pl> napisał/a:

    > Wcześniej chcieliście sie zakładać z Waldkiem ze wyjdzie prawdziwa
    > nawigacja na iPhona. Jeśli Wy wygracie, to bedzie zonk, bo bez rysika
    > juz nie trafisz. Sory, przegiąłęm w menu trafisz, ale dalej - dalej nie
    > bedzie nikt próbował bo to nie iPhonowe.

    Ale w co nie trafię? Mam navi z igo i mimo że jest na wince to nie
    mam rysika w ogóle i jakoś trafiam, bo tak ktos zrobił interface
    programu że się da i nie mam wymogu trafiania w 2x2px guzik.
    Więc o co chodzi?

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 233. Data: 2009-03-03 06:36:34
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    ToMasz pisze:

    > ja to doskonale rozumiem, i nikogo nie przekonuje ze jest inaczej. Ty
    > masz łatwiej niż Waldek w Kaiserze, ja mam jeszcze łatwiej, bo załatwiam
    > to GUZIKIEM. (Ty zawsze tak bedziesz miał, Waldek jak zechce to zmieni)

    Kupujac urzadzenie za 3kzl. Faktycznie ja mam Fiata Pande wiec mam
    lepszy samochod niz twoj Chrysler bo ja moge zmienic na fefnascie innych
    modeli Fiata a ty co ...

> [...]
    > juz nie trafisz. Sory, przegiąłęm w menu trafisz, ale dalej - dalej nie
    > bedzie nikt próbował bo to nie iPhonowe.

    Patrz pan kazdy test nawigacji z rysikiem dostaje baty za problematycznosc.

    > ja jeszcze nie znalazłem w rysiku tego wewnętrznego "fuj", tego
    > "bzieee". Może dlatego ze bardzo rzadko go wyciagam.

    Sie ciesz ze masz skad :) Posiadacze Omni maja gorzej :)

    > jest czytelna. 2.8 calowa fotka na 640p (nawet czarnobiała) jest dużo
    > lepsza niż pińcet miloinowo- kolorowa 2.8calowa na 320p

    Co ty bredzisz ? Jak przeczytasz strone onetu na 2,8 cala nazwe cie guru
    polskich optykow :) I rozdzielczosc samego ekranu nic ci nie da skoro
    jeden spory wyraz to zajmuje fizycznie 1-2mm.

    > i znowu od tyłu. Mając 800p możliwości dostaniesz to co na 320, ale
    > zajebiście gładkie. podczas wyszukiwania - zminiejszysz do granicy
    > czytelności, po znalezieniu - zwiększysz.

    Zoomowanie strony na Iphonie to nawet posiadacze WM nie smia skalac.

    >O ile wiem, to samo osiagasz
    > przez mulitouch, i to w wygodniejszej formie. zgadza sie? jednak multi
    > touch ( moze cały zamysł suwania zawartości okna) to taki super -soft
    > bajer. niektóre telefony z WM nie potrzebują super soft bajerów bo mają
    > wystarczająco wydajny hardware.

    Nie rozsmieszaj mnie z tymi prockami HTC, Omnia ma za to karte graficzna
    w telefonie to dopiero jazda ....no ale przynajmniej uciagnie jako tako
    film w rozdzielczosci ekranu.

    >Gdyby, powtarzam gdyby to tak ( lub
    > podobnie) opisano, grupa zwolenników iPhona była by radykalnie wieksza

    Faktycznie najlepiej sprzedajacy sie w historii smartphone na swiecie to
    drobiazg. I to produkowany przez firme ktory na tym rynku nic nie
    znaczyla do tej pory poza efemeryda Newtonem jako PDA sprzed 15 lat.

    > a jeden klawisz w myszce Apple z poprzedniego stulecia to co? było
    > minęło niczego nie zmienia. klawiature na ekranie mają iPhony i omnia,
    > zaden inny wspominany telefon w tym wątku. wybór sie liczy! pod
    > konkretne zastosowanie!

    A HTC Touch to niby co ma

    Bo rozdzielczosc NIC CI NIE DA Jesli na szerokosci TYLKO srodkowej
    szpalty onet.pl mamy nieco ponad 70 znaków to na 3,5 cala daje 75mm w
    trybie landscape co daje jakies 1mm na znak co juz jest raczej
    nieczytelne. A strona onetu jest z trzema kolumnami co daje jakies
    POLMILIMETRA na znak, powodzenia życzę, Na 2,8 cala to będzie
    katasrofalnie gorzej i nic ci nie da nawet 1600x1200 bo fizyczna
    wielkosc ekranu jest problemem. Powiem tak 7 cali w dobrej rozdzialce
    wystarcza na czytelnosc kartki A4 np w PDF wszystko mniej to
    dwuwymiarowe rolowanie kartki.

    > do pewnego momentu strony są czytelne. JA mam problemze wzrokiem,a
    > 640x320 na 2.8 cala spokojnie widziałem. wygodne to nie było, ale było
    > czytelne.

    Bzdura, skoro strona jest projektowana na wide 1024 to chocby to bylo
    10 cali guzik ci to da.

    >i znowu od początku. zapytaj panie z gdańska ( wrocławia,
    > honolulu) czy wolą LCD 17stke 800x600, czy 15 640x480 ale zato z multi,
    > i bajerami.

    Spales ostatnie 10 lat ? Zaufaj mi mialem eeePC z 7 calowym ekranem 800
    pikseli i juz wiekszosc stron rozbila problemy mozna oczywiscie
    pomniejszyc ale robis ie upierdliwe a ty chcesz tu stawiaxc teze ze
    strone onetu nw fullscreen w pelnej szerokosci jest czytelna na 2,8 cala
    Kpisz sob

    > chyba czytasz inaczej niz ja pisze... Pewne systemy nie ewoluują (moim
    > zdaniem) patrz menu nokii i wm, bo:
    > 1. ludzie sie przyzwyczaili

    Jdesli nie widzisz roznicy miedzy Symbianem na Nokii 7650 a na takim
    S60v3 to musisz byc slepy.

    > Wiec po co do jasnej cholery zmieniać coś od czego tak niewiele zależy.
    > po kija biznesmenowi( a przynajmniej dla takich są projektowane PDA)
    > jest zmiana kolejności programów! jest ich bodajże 7 i koniec. 7 bo mam
    > taki ekran, moze w Omni jest 9- niewiem. Niepodoba mi sie, zmieniam
    > wyglad radykalnie.

    W Samsungu i600 w menu Start mam 27 pozycji. Na dodatek nie roluja sie
    tylko trzeba po kazdych 7 wciskac "wiecej" to chore jest,

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/
    Historia Pieniądza kompendium wiedzy http://www.historiapieniadza.pl/

  • 234. Data: 2009-03-03 06:38:40
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Szadzik pisze:

    > Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że robisz z siebie pajaca?
    > Pogrążasz sięcoraz bardziej, a rzeczowe argumenty skończyły Ci się 100
    > postów temu.

    Przeciez to WASZ argument ze dzwonek do 30 sekund to straszliwa wada
    telefonu biznesowego.

  • 235. Data: 2009-03-03 08:00:11
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 2 Mar 2009 20:12:52 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> wrote:

    >Ale potrafisz to wykazać jakimś urlem? Czy robisz ze swoich subiektywizmów
    >standard?

    Może być zamisat URL-a własne doświadczenie? Na początku 2006 roku - w
    lutym - kupiłem Nokię E61 z modułem GPS Nokii na BT. TomTOm-a już
    miałem wcześniej bo używałem z Palmem - kupiłem go w 2005 roku. Na
    karcie z TT była już aplikacja pod Symbiana, WM i PalmOS.

    Zdrówko

  • 236. Data: 2009-03-03 08:06:23
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Oczywiscie film na 3,5 calacvh jest be ale nawigacja cacy. Tak wiem wy nie
    > patrzycie na nawigacje tylko sluchacie ze tez producenci nie wpadli na
    > pomysl nawigacji bez wyswietlacza skoro to takie dla chlopcow WueMowcow
    > oczywiste

    Tak, jest cacy, nawet bardzo. Za to patrzenie na film na czymś takim to jak
    podglądanie sali kinowej przez dziurke od klucza.

  • 237. Data: 2009-03-03 08:12:00
    Od: "jazdzig" <j...@w...pl>

    Sergiusz Rozanski wrote:

    > Ale potrafisz to wykazać jakimś urlem? Czy robisz ze swoich
    > subiektywizmów standard?

    Wy od apple macie jakiś taki ciąg na urle, a wystarczy myśleć, chociaż wiem,
    że posiadacze produtków jabłkowych mają z tym problemy.

    Otóż, skoro ktoś kupuje aparat z nawigacją, to zazwyczaj tej nawigacji
    używa. A ponieważ takich aparatów sprzedaje się dosyć dużo, to taka jest
    mniej więcej liczba użytkowników nawigacji.

    --
    jazdzig
    (wysyłając do mnie email, usuń wszystkie o z adresu)

  • 238. Data: 2009-03-03 09:19:05
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 03.03.2009 Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> napisał/a:

> [...]
    > miałem wcześniej bo używałem z Palmem - kupiłem go w 2005 roku. Na
    > karcie z TT była już aplikacja pod Symbiana, WM i PalmOS.

    Twoje doświadczenie nie jest standardem, powołujesz się na to co Ty robisz,
    widzisz ja czytam pocztę w pine i newsy na slrn z konsoli, bo mi tak jest
    łatwiej, ale nie piszę że to jest standard.
    Od początku 2006 roku się sporo zmieniło, był boom nawigacyjny i sporo osób
    kupiło pda z gps do nawigacji. Smartphony długo wymagały zewnętrznego gps.
    Teraz można kupić navi za 200-300zł - kompletne i to ja głównie to widzę na
    ulicach: larki, mediony, czy tanie garminy i tomtomy. Popatrz na grupę
    pl.rec.gps kiedy telefony się pojawiły jako alternatywy do dedykowanych.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 239. Data: 2009-03-03 09:24:54
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 3 Mar 2009 09:19:05 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> wrote:

    >Twoje doświadczenie nie jest standardem, powołujesz się na to co Ty robisz,
    >widzisz ja czytam pocztę w pine i newsy na slrn z konsoli, bo mi tak jest
    >łatwiej, ale nie piszę że to jest standard.

    Ja też tak często robie - znaczy się jest nas już dwóch. Czyli jeszcze
    trzeci taki i będzie standard ;-)

    >Od początku 2006 roku się sporo zmieniło, był boom nawigacyjny i sporo osób
    >kupiło pda z gps do nawigacji. Smartphony długo wymagały zewnętrznego gps.

    Na PDA boom bł ciut wczęsniej. 2006 to był raczej rok gdy wyroiło się
    dużo telefonów z Symbianem i możlwością podłczenia GPS-a po BT. Wtedy
    na dobre wystartowął np. NaviExpert w Javie.

> [...]
    >ulicach: larki, mediony, czy tanie garminy i tomtomy. Popatrz na grupę
    >pl.rec.gps kiedy telefony się pojawiły jako alternatywy do dedykowanych.

    Ja patrzę na ulicę i widze róznie. Z jednej strony dość dużo
    dedykowanych nawigacji a z drugiej właściwie tyle samo PDA i
    telefonów. Telefony z WM włąsciwie nei róznią sie od PDA z WM jeśli
    chodzi o zakres nawigacji wiec cięzko wyczaić kiedy pojawiły sie same
    telefony w większej ilości.

    Zdrówko

  • 240. Data: 2009-03-03 09:34:24
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 03.03.2009 jazdzig <j...@w...pl> napisał/a:

    > Wy od apple macie jakiś taki ciąg na urle, a wystarczy myśleć, chociaż wiem,
    > że posiadacze produtków jabłkowych mają z tym problemy.

    Sądzisz że próbując mnie obrazić zyskasz jakiś argumentów?
    Twoje myślenie ma jednak spore ograniczenia:

    > Otóż, skoro ktoś kupuje aparat z nawigacją, to zazwyczaj tej nawigacji
    > używa.

    Gdzie jest powiedziane że aparat z gps to nawigacja? Zapominasz o usługach
    np lokalizacyjnych, przypisania WP do zdarzenia, do kontaktu, źródła czasu,
    wysłania pozycji sms, gier terenowych itd. Ww. nie potrzebuje planów miast i
    dróg, oraz czytającej trasę Janiny Magnetofon.

    > A ponieważ takich aparatów sprzedaje się dosyć dużo, to taka jest
    > mniej więcej liczba użytkowników nawigacji.

    A ile się sprzedaje nawigacji samochodowych dedykowanych? Skoro powołujesz
    się na jakiś standard to przedstaw to może globalniej.
    Cenowo taka navi w telefonie też nie wychodzi tanio. Smartphone z gps są
    droższe do dedykowanych czy nawet pda, albo są w wysokich abo, to nie jest
    navi dla każdego.
    Często też mają gorsze parametry i wyposarzenie np nie mają sirf3 czy innych
    topowych odbiorników, uchwytów samochodowych i ładowarek, nie mówiąc o
    konsolach na kierownicę.
    Ta telefonie po porostu da się ich używać bo mają taki sam system, co nie
    znaczy że tak robi każdy albo i że większość.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***