    From: ToMasz <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Czemu ludzie lubia jabłka
    Date: Thu, 05 Mar 2009 17:31:32 +0100
    <go0m1l$g6m$1@inews.gazeta.pl> <go0mfa$bsq$1@news.onet.pl>
    <go0vdv$cs3$1@inews.gazeta.pl> <go1paj$lcg$1@news.onet.pl>
    <go3krp$fl$1@inews.gazeta.pl> <go5dvv$1qm$2@inews.gazeta.pl>
    <go6po5$r9h$1@news.interia.pl> <go6ri2$bs8$2@inews.gazeta.pl>
    <go70l4$7u6$1@inews.gazeta.pl> <go80m2$oi3$4@inews.gazeta.pl>
    <go9h0h$mfm$1@inews.gazeta.pl> <goc88u$t7b$2@inews.gazeta.pl>
    <goc97l$5f8$1@inews.gazeta.pl> <godsv8$la7$1@inews.gazeta.pl>
    <49aac694$1@news.home.net.pl> <goerut$ocm$1@inews.gazeta.pl>
    <49ac352d$1@news.home.net.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <49aeca22$1@news.home.net.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <goo4p3$f8i$1@news.interia.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:

    > Mogę spróbować, subiektywnie to:
    (..)
    DZięki za referat, ale nie do końca mnie zrozumiałeś. Bardziej mi
    zależało na suchych danych i procentowej ocenie. O ile Cie dobrze
    zrozumiałem, zależy Ci przedewszystkim na
    multitouch ( z zastosowaniem)
    g-meter z zastosowaniem
    jakości wykonania
    g3+wi fi.
    "repozytorium" rozumiem ułatwienie, ale niestety niema co porównywać do
    linuksa bo jest płatne
    nie zależy:
    aparat-
    mms
    gps
    ilości pamięci

    Jakby to podsumować to pokryje sie to z listą zalet i wad iPhona.
    Poprostu ten model został dla Ciebie stworzony. Niemniej obawiam sie ze
    mało jest ludzi z Twoją wiedzą, którzy w 100% potrafia wykorzystać to za
    co zapłacili.

    JEdnak popatrz z mojej perspektywy. JA potrzebuje telefonu. Czegoś co
    mogę wziac do ręki, nacisnąć guzik.... i usłyszeć żone. nacisnąc kilka
    innych- i usłyszeć klienta. w pomieszczeniu i na ostrym słońcu. Jak
    gdzieś pojade, (sam) to pogadam sobie z Hołowczycem, jak ciec znowu nie
    wymieni żarówki na kletce to zaswiece latarką, jednym kalwiszem.
    Jakiś Waldek bedzie potrzebował telefonu do internetu. NApewno ma
    laptopa, ale nie zawsze moze go ze sobą zabrać. wtedy kupi cos co ma
    wieksza rozdzielczość, moze nawet wiekszy ekran.
    Inny Kowalski nie moze sie rozstać z aparatem. Lustrzanke ma, i zabiera
    ja na wyjazdy, ale do pracy jej nie zabiera. czym sie będzie kierował
    przy wyborze telefonu, za który pracodawca i tak da symboliczną kwote
    plus 2 lata abonamentu? Aparatem z obiektywem? jasne, wybierze,
    samsunga, moze nokie....

    W takim porównaniu, iPhone nie jest "czarnym koniem" kucykiem moze. Tu
    mnogość telefonów, tymbardziej PDA z WM na które jest najwiecej softu
    jest mocną przewagą. JEdnak ludzie wybierają (jak wskazują notowania)
    iPhony. Dlaczego? czy wszyscy mają takie preferencje jak Ty? Sądze ze
    jest mniej ludzi którzy używają amaroka( którego nei trawie) niż iPhona.
    Wiec skad ta popularność? Sam odpowiedz, Waldek juz napisał kilka
    razy. Ja postawiłbym jednak na reklame, doskonałą, ale jednak
    wyrachowaną stronniczą reklame. Zobaczymy co czas pokarze. Takie wysokie
    notowania iPhonów już sie nie powtórzą, bo wszyscy na świecie musiliby
    mieć iPhony. Telefony z linuksem sie nie sprawdziły ze względu właśnie
    na brak softu, Może Android coś zmieni. oby!
    ToMasz

    PS. TYLKO do Sergiusza: czy wiesz moze czy ktoś postawił na iPhonie
    czystego linuksa? toby bardzo wiele zmieniło...