  • Data: 2009-03-10 06:59:57
    Temat: Re: Czemu Nikon i Canon nie robią stabilizacji w korpusie?
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Mrz., 23:02, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > No właśnie, czemu? Przecież wtedy wykosiliby konkurenta. A szkła ze
    > stabilizacją mogą sobie być i tak, bo ponoć jest efektywniejsza, za to
    > wyobraźcie sobie stabilizowane 85/1.4 :>
    > --
    > Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
    >
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    swego czasu canon argumnetowal tym , ze kazdy obiektyw w zaleznosci
    od wielkosci , ogniskowej i wszystkiego innego wymaga indywidualnej
    stabilizacji.
    uwazal , ze ta w obiektywach jest skuteczniejsza.

    POmiary wykazuja dzisiaj ze obydwie sa rownie skuteczne , a
    nieskuteczne zdazaja sie i w niektorych obiektywach i w niektorych
    cialach.

    przy tej okazji nasuwa mi sie wlasciwie inna refleksja :

    dlaczego nikt nie buduje body dla obiektywow roznych systemow ?

    Np sigma czy ktokolwiek inny analogicznie jak buduja obiektywy do
    obcych cial , mogliby budowac ciala z roznymi bagnetami dla roznych
    systemow.
    wyobraz sobie majac juz szkla canonowskie moznaby kupic cialo sigmy np
    ze stabilizacja.

    XXX