eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzego będzie brakowało po przejściu z Canona S2IS na Sony Alpha 290? › Re: Czego będzie brakowało po przejściu z Canona S2IS na Sony Alpha 290?
  • Data: 2011-01-04 10:03:34
    Temat: Re: Czego będzie brakowało po przejściu z Canona S2IS na Sony Alpha 290?
    Od: osiek <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemolo pisze:

    > Różne próby z moim S2IS wyczyniałem. Czasami potrafi zrobić ładne
    > zdjęcia ale czasami widząc zdjęcia z lustrzanek zazdroszczę ostrości,
    > ładnie uchwyconej małej głębi ostrości - o to w S2 jest ciężko.
    > Fajnie by było mieć też nieco większy wyświetlacz (S2 ma 1,8").
    > Dobrze by było też mieć nie gorszą jasność obiektywu (f/2.7 - f/3.5 w S2).
    > Czytając opinie o nowszych hybrydach typu Canon SX20, SX30, itp. wydaje
    > mi się jednak, że na lepszą jakość zdjęć nie mam co liczyć - pomyślałem
    > więc o lustrzance w kwocie ok. 1600-2000zł - niemniej z nastawieniem, że
> [...]
    Hmmm
    Z głębią ostrości to będzie tak że w lustrzance masz większą kontralę
    niż w kompakcie natomiast z kitowym obiektywem takim jak chcesz kupić
    nie będzie to mocno zauważalne. Będzie różnica zapewne natomiast nie
    będzie to przepaść widoczna dla każdego. Aby uzyskać fajne rozmycia
    potrzebujesz coś ze światłem 2,8, ew w pewnych zastosowaniach coś
    długiego ze światłem 4.
    Zbliżenia 12x - porzuć takie myślenie, to pojęcie marketingowe. Bardziej
    operuj długością ogniskowej jaką potrzebujesz. Żeby Ci to uzmysłowić
    obiektyw o zakresie ogniskowych 5-50mm jak i 100-1000mm mają takie samo
    "zbliżenie" 10krotne.

    Jeśli te 2000 jest maksymalnym pułapem budżetu jaki możez przeznaczyć w
    dłuższym czasie na fotografię to rozejrzyj się za jakimś kompaktem.
    Lustrzanka fajna jest ale to trochę taka skarbonka :)