  • Data: 2011-09-10 10:37:50
    Temat: Re: Czasem człowiek musi..
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    marek augustynski wrote:
> [...]
    phphttp://www.dyjor.com/inne/Krakow/slides/110%20pic
    19.phphttp://www.dyjor.com/inne/Krakow/slides/110%20
    pic22.phphttp://www.dyjor.com/inne/Krakow/slides/DZ9
    N0689.php

    > Fotografia prowadzi tu wzrok. Zmusza do dedukcji na zasadzie ,,Aha..
    > to tu, to tu, jasne,,.
    > Twoje zdjęcia nie są zwykłą rejestracją uliczną. Myślę nawet, że
    > trochę kokietujesz;) One pokazują, że patrzysz w kompozycyjny sposób i
    > że zależy ci na tym. To ostatnie jest szczególnie ważne i musisz
    > niestety liczyć się z tym, że to widać. A jeśli to widać, to znaczy,
    > że coś jest nie tak. Bo nie powinno być tego widać, albo przynajmniej
    > nie w tak oczywisty sposób.

    w sumie to fotografia uliczna była zawsze komponowana. Wg mnie aby zdjęcie
    miało coś musi być skomponowane.

    Nie podoba mi sie obecna moda na zdjęcia śmieci, bierzemy aparat i strzelamy
    bez zastanowienia.

> [...]
    > jest ważne dla widza? To Janko miał prosty pomył w oczywistym do tego
    > miejscu..
    > Seria z ulic Londynu już przez samo użycie dłuższej ogniskowej stała
    > się wypatrzona, co nadało jej posmak kompozycji. Tak czy inaczej
    > zachowane zostało spojrzenie ,,buszmena,,, czyli nie wtrącanie się do
    > zastanego krajobrazu. Patrzymy, robimy to ordynarnie i jest ok.
    >
    > Masz więc trzy rzeczy. Sposób myślenia, w tym wypadku o fotografii i o
    > ludziach, warunki jakie zastajesz oraz technikalia (np. ogniskową),
    > które możesz użyć aby coś podkreślić lub osłabić.

    Janko idzie konsekwentnei swoją drogą, ja zaś nie moge sie nigdzie zadomowić
    na stałe, zbyt wiele mnie pociąga w życiu. Tu fotografia tam muzyka tutaj
    architektura tam wychowanie syna itd...