    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czas na Windows 10
    Date: Mon, 30 Jan 2017 11:38:14 +0100
    <o6msab$bh$1@news.chmurka.net>
    <a...@n...neostrada.pl>

    W dniu 2017-01-30 o 09:31, Marek pisze:

    > A na czym ten TEX wtedy był uruchomiony?

    Skłoniłeś mnie do dokładniejszej analizy co, jak i kiedy mogło być.
    To pisanie instrukcji do naszego produktu pod TEXem, co mam w pamięci,
    to na pewno było na XT z 20M HDD i to będącym w naszym (moim i brata)
    posiadaniu, a to oznacza, że nakłamałem. W 88 mogliśmy mieć najwyżej XT
    bez HDD.
    Z tego, że nie pamiętam problemów z uruchamianiem TEXa wyciągam wniosek,
    że musiało być go łatwiej uruchomić niż Racal-Redaca, którego
    (dystrybucja na 4 FDD 320k) skutecznie używałem na XT bez HDD (wymagało
    zrobienia RAM-dysku dokładnie 80k).
    Nie pamiętam abym odpalał TEXa bez HDD - albo było banalnie łatwe i
    dlatego nie zapamiętałem, albo tego nie robiłem.

    W listopadzie 1988r wypuściliśmy nasz pierwszy produkt i do niego
    instrukcja drukowana na igłówce. Albo była od razu pod TEXem albo bardzo
    szybko (czyli może 89, góra 90) została zrobiona pod TEXem. To, że nie
    pamiętam jej drukowanej byle jak, spowodowało, że napisałem poprzednio
    88, ale to mógł być błąd.
    Kolega wrócił (strzelam 87 ?) ze stażu w USA i jako mienie
    przesiedleńcze przywiózł 3 komputery IBM PC/XT z 20M HDD. Jeden trafił
    do rektora, drugi do naszego zakładu, a trzeci zostawił sobie. Były to
    (prawie) pierwsze IBM-y na Politechnice Gdańskiej. Do tego w naszym
    zakładzie miałem łatwy dostęp (był w pokoju obok). Prawie pierwsze, bo
    nieco wcześniej był jeden kupiony (import indywidualny + darowizna...).
    Specjalnie dla niego targaliśmy szafę pancerną i teoretycznie miał być
    do niej codziennie chowany :).
    Ten trzeci, który zostawił sobie odkupiliśmy od niego (sądzę, że w
    89/90r) z bratem i był to nasz drugi komputer w firmie i to na nim
    pamiętam jak używałem TEXa. Ale na pewno wcześniej używałem TEXa w pracy.
    P.G.