eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCyfrowy żyrokompasRe: Cyfrowy żyrokompas
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!ne
    wsfeed.neostrada.pl!nemesis.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.n
    eostrada.pl!not-for-mail
    From: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Cyfrowy żyrokompas
    Date: Fri, 20 Nov 2009 18:27:32 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 29
    Message-ID: <he6d5d$bm$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <he5ji4$alp$1@inews.gazeta.pl> <he5k6e$5hf$1@news.onet.pl>
    <7...@m...uni-berlin.de> <he5oh7$68c$1@news.onet.pl>
    <7...@m...uni-berlin.de>
    Reply-To: t...@n...mp.pl
    NNTP-Posting-Host: dui51.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1258731501 374 83.22.16.51 (20 Nov 2009 15:38:21
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 20 Nov 2009 15:38:21 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.1.4pre) Gecko/20090922
    Fedora/3.0-3.9.b4.fc12 Thunderbird/3.0b4
    In-Reply-To: <7...@m...uni-berlin.de>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:576134
    [ ukryj nagłówki ]

    >> A tak swoja droga - jak dzialaja te nawigacyjne, w statkach i
    >> samolotach ?
    >>
    >> Czy mi sie wydaje czy one wykorzystuja obroty Ziemi i samoczynnie
    >> dostrajaja sie do jej osi .. co chyba wymaga wzglednie stabilnej
    >> pozycji, z generalnym zachowaniem pionu ?
    >
    > masz w nich wirtualną platformę inercyjną (balistyczną): (żyro)kompas i
    > (D)GPS. Platforma może być też niewirtualna (żyrokompas mechaniczny).
    > Dodatkowo pelengacja triangulacyjna (radio)latarni, nawigacja stelarna i
    > chronometry, w razie, jakby co.

    W duzych samolotach zawsze jest kilka systemow, wzorcem jest zyrokompas
    laserowy, ktory tworzy uklad nawigacji inercyjnej. Zyrokompasy
    mechaniczne trzeba w trakcie lotu kalibrowac. No i tak naprawde nie ma
    potrzeby istnienia ekstremalnie precyzyjnych systemow inercyjnych, bo
    mozna je w trakcie lotu rekalibrowac korzystajac z pomocy nawigacyjnych.
    System GPS jeszcze nie jest w pelni dopuszczony w lotnictwie
    (przynajmniej wg przepisow FAA), ale to sie zmienia. No i na niektorych
    obszarach (byc moze wszedzie, pisze o sytuacji w USA) lokalne stacje
    radarowe swiadcza uslugi lokalizacyjne, w tym celu musisz miec
    transponder, albo chociazby dzialajace radio.


    --
    Inteligentny dom - http://idom.wizzard.one.pl
    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: