  • Data: 2010-04-06 23:59:07
    Temat: Re: Cyfra VS Analog
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:hpgf8m$5gq$1@inews.gazeta.pl...

    > Problem w tym, że Ty od technologii cyfrowej w domu oczekujesz efektów, za
    > które kiedyś się właśnie buliło w Q-Labach (a i tak nie zawsze dostawało).
    > Te 15 lat temu za takie możliwości pod strzechą musiałbyś zapłacić ładne
    > dziesiąt tysięcy (i poświęcać na to w pip czasu), ale że nikt tego nie
    > robił, to i porównuje się z łatwością.

    Przesada. Niskotemperaturowy tetenal wprawdzie dość drogi, ale dawał spore
    mozliwości przy pracy w "tutce"
    Meteor z wałkami 40cm to było jakieś 2500zł za używany. Jak trzy magnifaksy.
    Czy chciałbyś używaną (5-6-letnią) drukarkę (pytanie retoryczne)?
    Przesadzasz z tymi cenami.

    > Gdzie dają chemię za darmo?

    Tam gdzie jest darmowy tusz do drukarek.
    Chodziło mi o to, że inwestycja w sprzęt ciemniowy była praktycznie "na
    zawsze".

    > Tylko jeśli mowa o czarnej-bieli. No to teraz porównaj kolor.
    Jobo CPA/CPP, w cenie średniej klasy monitora. Fakt, trochę wolne, ale dość
    ekonomiczne i kompaktowe.
    Dla ubogich CPE.

    > Bzdura, jest dokładnie na odwrót. Przewidywalność wyników w przypadku
    > kolorowego analoga jest nikła, niezależnie od zainwestowanej kwoty (do
    > większości rzeczy dochodzi się metodą prób i błędów). Przewidywalność w
    > cyfrze jest osiągalna finansowo dla szarego człeka (powiedzmy że bardziej
    > Smitha niż Nowaka), bez poświęcania kilku lat na naukę fachu (co i tak nie
    > każdemu się uda).

    Chyba nie o tym samym mówimy.
    Ja za przewidywalność uważam to, jaki wynik ostateczny otrzymam i
    zaakceptuję. W ciemni mam to "w standardzie". Oceniając wydruki robione
    przez siebie na zasadzie takiej jak w ciemni, robiąc próbki i dokonując
    korekt jestem w komicznej sytuacji, bo... spada szybkość pracy. Niestety,
    odbitke można oceniać po jakichś 30 minutach od wydrukowania. To niestety
    wolniej niż RA4 z suszeniem :).
    Zlecając-zarówno odbitki cyfrowe jak i analogowe "na zewnątrz" najczęściej
    muszę się godzić na to, co dostanę - chyba, że mam możliwość kalibracji
    swojego stanowiska i korzystania z kalibrowanej maszyny w labie (w przypadku
    cyfry), lub wielogodzinnej pracy z laborantem (w przypadku filmu).
    "Tak też może być" do mnie nie do końca przemawia.
    A swoją drogą, nigdzie nie spotkałem się z propozycja pracy "w cyfrze" na
    zasadzie identycznej jak w ciemni.