-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
rs.pl!not-for-mail
From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.misc.samochody
Subject: Re: Cx - dla jakiego kształtu jest wyznaczany w przypadku aut?
Date: Wed, 10 Feb 2010 15:37:48 +0100
Organization: GTS Energis
Lines: 22
Message-ID: <hkugbt$c2r$1@news2.ipartners.pl>
References: <hkp875$cqc$2@news.onet.pl> <hkpb4a$psh$1@news2.ipartners.pl>
<hkpc39$np4$1@news.onet.pl> <hkr479$242$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
<hkr7nr$1o68$1@news2.ipartners.pl> <hkrpkg$vck$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
<m...@4...com>
NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1265812669 12379 157.25.157.219 (10 Feb 2010 14:37:49
GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 10 Feb 2010 14:37:49 GMT
In-Reply-To: <m...@4...com>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.fizyka:218036 pl.misc.samochody:2253989
[ ukryj nagłówki ]J.F. pisze:
> Tak czy inaczej pytanie jest czy w przemysle samochodowym chce im sie
> szacowac powierzchnie rzutu czolowego, czy S we wzorze oznacza
> wysokosc razy szerokosc [bez lusterek ?], a Cx jest odpowiednio do
> tego skorygowany - bo i z taka sugestia sie spotkalem.
Ciekawe to jest coś innego: badania robi się w tunelach aerodynamicznych,
gdzie samochód stoi na nieruchomym podłożu. To jest inna sytuacja,
niż gdyby poruszał się zarówno wobec powietrza jak i podłoża, hint:
prędkość gazu w warstwie przyściennej, i jego interakcje z podwoziem.
Ciekawe jak w tej sytuacji liczą ów Cx, wprowadzają jakieś poprawki?
A może mylę się i mają ruchome bieżnie w tej komorze? :)
A może podawany jest taki "koszerny" Cx, dla bryły samochodu zawieszonej
swobodnie przestrzeni (bez podłoża)? Ale to by nie miało chyba wielkiego
sensu, w każdym razie - praktycznego.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.02.10 20:37 Paweł Olaszek
- 10.02.10 21:41 Czarek
- 10.02.10 21:42 Czarek
- 10.02.10 22:44 Adam Płaszczyca
- 10.02.10 23:11 Jakub Witkowski
- 11.02.10 08:08 Wojtekk
- 11.02.10 09:02 Jacek Osiecki
- 11.02.10 09:55 J.F.
- 11.02.10 11:41 J.F.
- 11.02.10 12:34 Jakub Witkowski
- 18.02.10 01:02 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=