  • 41. Data: 2009-06-09 18:10:03
    Temat: Re: Crashpady PWL - przetestowalem :)
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Vir pisze:

    > BMW kombinuje system poprawy trakcji poprzez zmienne pochylenia kół.
    > Widziałem taki projekt z wahliwym łożyskiem w główce i wahliwym na boki
    > wahaczem tylnej osi. Nie wiem tylko, czy to miało jakieś zewnętrzne
    > sterowanie, czy działało na zasadzie sprytnej mechaniki. Obstawiam to
    > pierwsze.
    Moim zdaniem wywazaja otwarte drzwi...
    Przeciez juz dawno wynaleziono boczne kolka...
    Az strach sie bac w ktora to strone idzie. Niech nie daj Boze Unia sie o
    tym dowie i za kilka lat to bedzie obowiazkowe wyposazenie jak dzis
    katalizator a jak bedziesz chial miec moto ktore sie przewraca to
    ubezpieczenie 200% wyzsze. Chore to sie robi.

    --
    Qlfon, Kraków

  • 42. Data: 2009-06-09 20:18:27
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-06-09 18:41:11 +0200, "Leszek Karlik" <l...@h...pl> said:

    > Kontrolę trakcji to pewnie tak - w niektórych Paneuroplanach też
    > jest TCS - ale ESP/ESC w motocyklu?

    A jednak chodziło o ASC. Rypią mi się te akronimy.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 43. Data: 2009-06-09 20:25:51
    Od: "Wojciech G." <w...@w...ursynet.com>

    Użytkownik "de Fresz" napisał :
    > Już montują. W Bumach GT (może innych też, nie pomnę).

    W innych też. A nawet (o zgrozo ;) ) w R 1200 GS Adventure.
    --
    PZDR
    Wojciech G.

  • 44. Data: 2009-06-09 20:27:56
    Od: "Wojciech G." <w...@w...ursynet.com>

    Użytkownik "Piotr Klimek" napisał :
    > Jestem gotow wypierdolic sie (lub nie) na tym winklu w
    > kazdej konfiguracji ktora wymyslicie :)

    Ja cierpię dolę. Co za twardziel.
    A jak zejdziesz w którejś z tych konfiguracji ?
    --
    PZDR
    Wojciech G.

  • 45. Data: 2009-06-09 21:02:22
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 09 Jun 2009 22:18:27 +0200, de Fresz <d...@n...pl> wrote:

    [...]
    > A jednak chodziło o ASC. Rypią mi się te akronimy.

    A. No, to się ładnie nazywa ale jest to dokładnie to samo co ABS-TCS w
    ST1100 wprowadzone przez Hondę w 1996, czyli jakieś, umm, 13 lat temu :-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 46. Data: 2009-06-10 00:58:58
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 09.06.2009 Wojciech G. <w...@w...ursynet.com> napisał/a:

    > Ja cierpię dolę. Co za twardziel.
    > A jak zejdziesz w którejś z tych konfiguracji ?
    No nie no, już nie chce mi się szukać linków do fotek ale jak nie ma tam
    barierki to sam się piszę na szukanie gdzie jest granica przyczepności i
    co dalej ;)
    I mnie styknie urlop i opony, tak żebym tylko wiedział co danego dnia na kołach.

    --
    kakmaratgmaildorcom

  • 47. Data: 2009-06-10 04:10:01
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    d...@w...pl napisał(a):
> [...]
    przyczep. to juz cala masa leci na ryj.

    > Nie ze na maksa! Przy pewnych warunkach to nie musi byc wcale mocne
    > hamowanie..

    Num... :)

    > Zalezy od stanu/jakosci opony i od nawierzchni - na ten przyklad jakby
    > tam byl rozlany olej to starczyloby lekko przytrzymac hampel
    > zeby poleciec w krzaki bez czasu na reakcje.

    Phi! Gdyby tam byl olej, to nie trzeba byloby dotykac dzwigni hamulca,
    zeby poleciec na pysk, a raczej na bok. :)

  • 48. Data: 2009-06-10 07:10:19
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    (pj) pisze:

    > jaja kobyły posiadacz moto z ABS, twierdze, ze ten - jak i inne
    > wynalazki - BTW: niedlugo zaczna montowac pewnie ESP - oglupiaja w
    > sensie "czucia" moto i skazuja kierownika na bycie taka troche - bez
    > obrazy - dupa motocyklowa. Dodatkowo, potwierdza to jazda na torze.

    A widzisz, w MotoGP mają kontrolę trakcji i jakoś im to nie przeszkadza
    ;) W cywilnych moto też rośnie moc z roku na rok, heble robią się coraz
    ostrzejsze i pewnie za kilka (-dziesiąt?) lat bez elektroniki nie będzie
    się dało jeździć.

    pozdr
    DP
    TL-S

    Pees: żeby nie było - też do ABS w moto nie jestem przekonany.

  • 49. Data: 2009-06-10 09:11:37
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Leszek Karlik napisał(a):
    > A to też widziałem, ale to na razie tylko koncepcja, nic seryjnie tego
    > nie ma. Nawet o prototypach nic nie czytałem. A pomysł ogólnie całkiem
    > słuszny, tylko skomplikowany w implementacji. :-)

    swiat stanal na krawedzi...

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 50. Data: 2009-06-10 16:26:01
    Od: Soulsick <s...@g...com>

    Piotr Klimek pisze:
    > Dnia (Mon, 8 Jun 2009 01:00:05 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za
    a...@g...com
    > wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Zrobilismy z kolega w ciagu tygodnia 2700km, w tym czasie byly dwie gleby.
    > Obie by sie nie zdazyly gdyby nasze motocykle mialy ABS. IMO cos jest w
    > tym stwierdzeniu :)

    A dopiero wróciłem z delegacji, a tu widzę nasze przygody opisujesz :-).
    Poza tym ustaliliśmy, że te gleby nie nauczyły nas nic, więc nie
    wyciągaj wniosków :-)

    --
    Soulsick