  • 1. Data: 2009-06-08 08:58:25
    Temat: Miejski (retro) motorower
    Od: falco <m...@w...pl>

    Siema,

    czy to nie jest piękna maszyna...?
    Do miasta jak znalazł a ten wygląd... ;)
    Cud-miód, czemu już takich nie ma...? :(

    http://allegro.pl/item656002874_jawa_pionyr_50_nowa_
    2008r_limitowana_edycja.html

    P.S. Nie mam nic wspólnego ze sprzedającym, podpatrzone na forum Jawy.

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 2. Data: 2009-06-08 09:57:57
    Temat: Re: Miejski (retro) motorower
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "falco" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Siema,
    >
    > czy to nie jest piękna maszyna...?
    > Do miasta jak znalazł a ten wygląd... ;)
    > Cud-miód, czemu już takich nie ma...? :(

    niestety rynek 50-tek skierowany jest głównie do gówniażerii czyli musi być
    plastik, krzykliwe kolory i głupawkowaty automat.
    Pojazdy w stylu retro przypuszczam schodziłyby rocznie w ilości takiej jak
    ta limitowana seria. Niestety.
    Gówniarz piękna nie doceni, staruch motoroweru nie kupi - woli auto lub
    normalny motocykl.
    Gdyby zmieniły się przepisy w stronę bardzo silnej liberalizacji
    dopuszczania motorowerów - np zniesienie obowiązku rejestracji i tylko wymóg
    posiadania OC,
    wtedy myślę coś mogłoby drgnąć.
    Poza tym motorower nadal jest drogi. Cena jest barierą. Osobiście wolałbym
    tanie motorowery bez sieci serwisu, tak jak było to z czasów PRL.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2009-06-08 10:54:10
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    On 8 Cze, 11:57, "Jackare" <j...@s...de.pl> wrote:

    > niestety rynek 50-tek skierowany jest głównie do gówniażerii czyli musi być
    > plastik, krzykliwe kolory i głupawkowaty automat.

    wyjaśnij słowo 'głupkowaty' w aspekcie automatu

> [...]
    > ta limitowana seria. Niestety.
    > Gówniarz piękna nie doceni, staruch motoroweru nie kupi - woli auto lub

    giggle nie jest 'plastikiem', nie zapierdziela, mocy niewiele,
    'nowoczesnością' wyglądu też nie imponuje.. a jest pożądany.

    > Gdyby zmieniły się przepisy w stronę bardzo silnej liberalizacji
    > dopuszczania motorowerów - np zniesienie obowiązku rejestracji i tylko wymóg
    > posiadania OC,

    w bardzo silnej liberalizacji nie ma miejsca na OC.

    > wtedy myślę coś mogłoby drgnąć.

    co mogło by drgnąć? dla kogo miało by drgnąć? mało ludu ci na drodze
    to jeszcze na siłę 'gównażerię' chcesz sprowadzać?
    czemu ci tak zależy żeby wszyscy mieli skutery? produkujesz jakieś?

    > Poza tym motorower nadal jest drogi. Cena jest barierą. Osobiście wolałbym
    > tanie motorowery bez sieci serwisu, tak jak było to z czasów PRL.

    chcesz i masz. masz wybór że głowa nie ogarnia, kto ci tak nakazuje
    serwisować na siłę?
    znaczy ile te motorowery mają kosztować?
    ..PRL... pięknie było , k. cudnie.

    --
    Wiadro(SoldierAK)

  • 4. Data: 2009-06-08 10:59:12
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "WIADRO" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...
    > ..PRL... pięknie było , k. cudnie.

    Co małolat może wiedzieć o PRL-u? Na początek trza by mu dupsko na sino lolą
    siedemdziesiątką zrobić. Tak parę razy. A potem można mu zacząć opowiadać
    jak to było...

    --
    Grzybol

  • 5. Data: 2009-06-08 11:03:58
    Od: "lesor" <p...@l...waw.pl>

    WIADRO wrote:

    > chcesz i masz. masz wybór że głowa nie ogarnia, kto ci tak nakazuje
    > serwisować na siłę?
    > znaczy ile te motorowery mają kosztować?
    > ..PRL... pięknie było , k. cudnie.

    A ile srednich pensji kosztowala 50ka?a ile 125ka za czasow PRLu?

    pbnmp
    --
    pozdrawiam, lesor
    cb1300 rosSynAnt

  • 6. Data: 2009-06-08 11:59:12
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka

    ***Użytkownik "Jackare"
    Gdyby zmieniły się przepisy w stronę bardzo silnej liberalizacji
    dopuszczania motorowerów - np zniesienie obowiązku rejestracji i tylko wymóg
    posiadania OC,

    Jest obowiazek rejestracji i 20-30% jezdzi bez OC, jak by zniesli wszystko
    lataloby bez.
    Na szczecie ustawodawca pomyslal i wprowadzil obowiazek badan technicznych
    dla motorowerow powyzej 3 lat... Ja osobiscie wprowadzilbym juz dla rocznych
    patrzac jakiej jakosci sa te sprzeciki...

    --
    T i żółte
    (te najszypsze)

  • 7. Data: 2009-06-08 12:37:26
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > lataloby bez.
    > Na szczecie ustawodawca pomyslal i wprowadzil obowiazek badan technicznych

    O-o :[. Znaczy się jestem do tyłu z PoRD..... Znowu kolejny sposób na
    łojenie kasy.

  • 8. Data: 2009-06-08 12:42:37
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > A ile srednich pensji kosztowala 50ka?a ile 125ka za czasow PRLu?

    Nie widzę oryginalnego posta od Wiadra, więc odpowiem tutaj na to co jest w
    cytacie:
    serwisować nakazuje mi importer czy inny sprzedawca zawierając w cenie
    pojazdu część kosztu utrzymania serwisu i wprowadzając szykany w okresie
    gwarancyjnym. Gdybym miał dwie ceny do wyboru: z gwarancją i bez gwarancji,
    ale rzetelnie skalkulowane a nie 5% mniej na odczepnego to byłby już jakiś
    wybór.

    A w PRL? No fakt może super pięknie nie było ale za to dość śmiesznie.
    Ja na wspomnienia nie narzekam....
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2009-06-08 14:56:19
    Od: "lesor" <p...@l...waw.pl>

    Jackare wrote:

> [...]
    > odczepnego to byłby już jakiś wybór.
    >
    > A w PRL? No fakt może super pięknie nie było ale za to dość śmiesznie.

    No ale jaka jest odpowiedz na moje pytanie?

    :)

  • 10. Data: 2009-06-08 20:34:38
    Od: "Arbiter" <@arbiter.pl>

    Użytkownik "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl> napisał w wiadomości

    > Na szczecie ustawodawca pomyslal i wprowadzil obowiazek badan technicznych
    > dla motorowerow powyzej 3 lat... Ja osobiscie wprowadzilbym juz dla
    > rocznych

    od kiedy coś takiego obowiazuje, bo ja prawdemowiac od czasu rejestracji w
    2006 nie przeprowadzałem zadnych badań, w dowodzie mam wpisane
    "bezterminowo"