  • 21. Data: 2009-06-09 06:21:11
    Temat: Re: Crashpady PWL - przetestowalem :)
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 08 Jun 2009 16:26:51 +0200) ktos podajacy sie za Grzegorz Rogala
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Obawiam sie niestety, ze nie masz racji. Poslizg kola przedniego w
    > zlozeniu "drogowym" (nie torowym z kolanem w asfalcie) jest powiedzmy w
    > 50% do wyprowadzenia, przede wszystkim oduczeniem sie trzymania hamulca :)

    A na mokrym ile jest szans na wyjscie bez szwanku z sytuacji? :)

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 22. Data: 2009-06-09 06:31:47
    Od: d...@w...pl

    On 8 Cze, 17:08, a...@g...com wrote:

    > Tak. Może nie szarpać, po prostu podnieść się tułowiem a tym samym
    > całym motocyklem do pionu, taki już mam odruch i nie wiem czy dzięku
    > niemu, czy nie nigdy się nie wyjebałem ;-)

    Chyba nie odrozniacie drobnych uslizgow od utraty przyczepnosc
    przedniego kola w zlozeniu...
    W tej sytuacji jest jeszcze z gorki + hamowanie.. i masz cala mase na
    przednim kole.
    W momencie kiedy to kolo traci przyczep. to juz cala masa leci na ryj.
    i nie ma zadnego czasu na szarpanie sie z kierownicą IMO

  • 23. Data: 2009-06-09 07:00:13
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    <d...@w...pl> wrote

[...]

    Wlasnie z tego powodu tyle sie tu pierdoli o oponach,
    na niektorych jest tak jak mowisz a na innych wcale nie.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 24. Data: 2009-06-09 07:30:47
    Od: a...@g...com

    On 9 Cze, 08:31, d...@w...pl wrote:

    > Chyba nie odrozniacie drobnych uslizgow od utraty przyczepnosc
    > przedniego kola w zlozeniu...
    No ale kto hamuje zaciskając klamke na maksa? :-)
    > W momencie kiedy to kolo traci przyczep. to juz cala masa leci na ryj.
    > i nie ma zadnego czasu na szarpanie sie z kierownicą IMO
    No jak zacisniesz klamke do końca, że w mgnieniu oka suniesz na dupie
    to tak :-)

    --
    Artur

  • 25. Data: 2009-06-09 08:03:17
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Piotr Klimek pisze:

    > Ja bym po prostu chcial miec ABS, jak kiedys bede mial motocykl z tym
    > wynalazkiem i troche go potestuje to moze zmienie zdanie. A na razie bede
    > sie wywracal raz na jakis czas :)

    jaja kobyły posiadacz moto z ABS, twierdze, ze ten - jak i inne
    wynalazki - BTW: niedlugo zaczna montowac pewnie ESP - oglupiaja w
    sensie "czucia" moto i skazuja kierownika na bycie taka troche - bez
    obrazy - dupa motocyklowa. Dodatkowo, potwierdza to jazda na torze.

    Z drugiej strony, wiekszosc kierownikow pewnie nie ma ambicji jazdy
    power-slajdami, na kolanie w winklu itepe. I dobrze. Wszystko dla ludzi.

    Z autami to takie porownanie dot. tylnego napedu, sztuki driftu, itp -
    wiekszosci kierowcow to niepotrzebne (np. mnie) - ale sa tacy, ktorych
    niezmiernie cieszy taka umiejetnosc, a i z pewnoscia daje lepsze
    opanowanie auta jako takiego - rowniez w sytuacjach kryzysowych (poslizg
    w ruchu "cywilnym").

    Poza tym z wiekiem mija czas eksperymentow i "szalenstw", takze juz
    niedlugo pewnie tez bede mial moto z ABS... ;-)

    howgh
    --

    pozdr
    pj

  • 26. Data: 2009-06-09 08:10:46
    Od: d...@w...pl

    On 9 Cze, 09:30, a...@g...com wrote:

    > No ale kto hamuje zaciskając klamke na maksa? :-)> W momencie kiedy to kolo traci
    przyczep. to juz cala masa leci na ryj.
    Nie ze na maksa! Przy pewnych warunkach to nie musi byc wcale mocne
    hamowanie..
    Zalezy od stanu/jakosci opony i od nawierzchni - na ten przyklad jakby
    tam byl rozlany olej to starczyloby lekko przytrzymac hampel
    zeby poleciec w krzaki bez czasu na reakcje.

  • 27. Data: 2009-06-09 08:28:35
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Piotr Klimek napisał(a):
    > Mysle, ze to bylo dobrze wydane 220zl :)

    Ja to widze inaczej: jakbys nie wydal tych 220 zl to bys nie wyjebal :)

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 28. Data: 2009-06-09 08:29:13
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    Piotr Klimek pisze:

    > A na mokrym ile jest szans na wyjscie bez szwanku z sytuacji? :)

    Mozemy sobie teoretyzowac do usranej smierci, ja uwazam, ze nie ma 100%
    zaleznosci miedzy awaryjnym hamowaniem w winklach/na
    mokrym/sliskim/czymkolwiek, czy przepalowanym winklem a gleba.
    Nalezy sie wyzbyc po prostu odruchow ktore przesuwaja te procenty w
    strone gleby.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 29. Data: 2009-06-09 08:39:02
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 08.06.2009 Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał/a:

    > Wyszedlem z poprzedniego zakretu dodajac gazu, wjechalem w ta serpentyne z
    > predkoscia okolo 60km/h, zlozylem sie do zakretu. Stwierdzilem, ze
    > przepalowalem, wiec wyprostowalem motocykl i zaczalem hamowac. W tym
    > momencie jechalem juz na dupie. Pewnie nie odprostowalem do konca, poza
    > tym bylo mokro.
    >
    > Obrazek pogladowy:
    > http://picasaweb.google.pl/pklimek/Motobieszczady#53
    44162471853750690
    > http://picasaweb.google.pl/pklimek/Motobieszczady#53
    44162591353708322

    Widzę ślad metalu na asfalcie przed początkiem łuku przy linii środkowej,
    ciągnący się do miejsca gdzie stoją motocykle. Czy to Ty zrobiłeś?

    Tak tylko z ciekawości pytam.

    > Trzeba bylo zewrzec zwieracze i mocniej pochylic motocykl zamiast
    > kombinowac z hamowaniem. Lub lepiej hamowac. W tym drugim przypadku ABS by
    > uratowal dupe.

    No ba, ale 60 tam (tak patrząc ze zdjęć) i po wewnętrznej to szybko
    raczej. Jakie gumy?

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 30. Data: 2009-06-09 08:39:53
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 09 Jun 2009 10:03:17 +0200) ktos podajacy sie za (pj)
> [...]

    > sensie "czucia" moto i skazuja kierownika na bycie taka troche - bez
    > obrazy - dupa motocyklowa. Dodatkowo, potwierdza to jazda na torze.

    ABS mozna wylaczyc, w suzuki to tylko jeden bezpiecznik.

    > Z drugiej strony, wiekszosc kierownikow pewnie nie ma ambicji jazdy
    > power-slajdami, na kolanie w winklu itepe. I dobrze. Wszystko dla ludzi.

    No ja miewam takie ambicje, tylko czasem sie one koncza gleba :)