  • 211. Data: 2020-06-01 18:35:43
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Amerykanie (Uniwersytet Chapel Hill) w we współpracy z laboratorium wirusologicznym w
    Wuhan (2015r.) prowadzili badania w których łączono wirus nietoperza SHC014-CoV z
    ludzkim wirusem SARS-COv - wynik ekperymetu wirus atakuje ludzkie komórki, badania
    ogólnie dostępne w internecie, zostały potępione przez innych naukowców, W
    listopadzie 2015 r. W czasopiśmie Nature opublikowano artykuł, w którym wyrażono
    zaniepokojenie tym eksperymentem, który nie przyniósł korzyści w zrozumieniu wirusów,
    ale stanowi duże ryzyko, jeśli chimeryczny koronawirus, który może zarazić osobę,
    wyjdzie z laboratorium [6] . W artykule zauważono, że chociaż wirus nietoperza
    RsSHC014 stanowi tylko potencjalne zagrożenie, nowy sztucznie stworzony chimeryczny
    koronawirus jest już prawdziwym zagrożeniem dla ludzi [6] . Jednak w 2016 r. Profesor
    Wydziału Mikrobiologii i Immunologii Uniwersytetu Columbia Vincent Rakaniello [en] w
    przeglądzie najnowszych badań potencjalnie pandemicznych wirusów, w tym SHC014-MA15,
    powiedział:[7] : ,,Krytycy eksperymentów ze sztucznym wzmocnieniem funkcji wirusów
    często dają apokaliptyczne scenariusze, w tym uwalnianie zmienionych wirusów, a
    następnie katastrofalny wpływ na ludzi. Jednak takie oświadczenia są prywatnymi
    opiniami, które mają na celu jedynie przestraszyć społeczeństwo i zmusić nas do
    niepotrzebnych regulacji. Wirusolodzy manipulowali wirusami od lat [...] i ani jeden
    zmodyfikowany wirus nie wywołał epidemii wśród ludzi. "

    Prawo Murphego się kłania :-)

  • 212. Data: 2020-06-01 20:12:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wypierdalaj z tekstami w szwabskim języku. Jeszcze wojny z nami nie wygraliście i
    niemiecki nie jest językiem urzędowym w Polsce.

  • 213. Data: 2020-06-02 01:21:10
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-06-01 o 15:00, Janusz pisze:

    > No zgoda, to wg chorych na mln oni sa już na szczycie europejskim
    > 5,5tys/mln a prowadząca Hiszpania ma 6tys/mln. Tyle że oni dopiero
    > osiągneli szczyt a Hiszpania juz dawno ma z górki, więc pewne jest że
    > pobija wszelkie rekordy :(

    Są w szczycie robienia obywatelom testów na wirusa więc i wyniki
    zachorowalności mają wysokie. Mniej zbadasz to i zachorowalność
    będziesz miał w statystykach mniejszą.

    > Ale teraz fala rozlewa im się do mniejszych, to samo dzieje się teraz w
    > np Ameryce Południowej, Rosji czy Indiach. Po prostu wirus tam później
    > dotarł, ale swoje zrobi.

    O tym ze się rozlewa nie słyszałem. O tym że w NY ci co mieli zachorować
    czy umrzeć już to zrobili i zachorowalność spada jak najbardziej.

    > Nikt całej gospodarki nie blokował, tylko wybrane dziedziny, reszta sama
    > się blokowała, zresztą w innych krajach jest podobnie, np lotnictwo,
    > turystyka.

    Lotnictwo pasażerskie nie zablokowało się samo, zablokował je ukaz
    zamykające granicę. Turystyka tak samo tyle ze tam więcej ukazów
    zabraniających wyszło.
    Ty masz jakiekolwiek pojęcie o temacie w jakim się wypowiadasz?

    Pozdrawiam

  • 214. Data: 2020-06-02 03:53:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szkoda tylko że Twoja logika z testami gówno warta. Amerykanie zrobili 55 tysięcy
    testów na milion. Mają 323 zgony na milion i 5620 chorych na milion. My zrobiliśmy 25
    tysięcy testów na milion. Mniej więcej połowę tego co w USA. Powinniśmy mieć mniej
    więcej połowę tego co USA. Czyli 150 zgonów na milion i 2500 chorych na milion. A
    mamy 28 zgonów na milion i 636 chorych na milion. Cirka jebalt 10 razy mniej. Czyli
    nie ilość testów jest kluczowa. Jak przy każdej epidemii kluczowa jest izolacja.
    Najlepiej wszystkich. Mamy dobre wyniki bo stosunkowo szybko wprowadzona została u
    nas izolacja. Wszędzie tam gdzie wprowadzono szybko izolacje wyniki są bardzo dobre.
    Wprowadzono w Grecji, na Słowacji, Albani, Nowej Zelandii i jeszcze w kilku krajach.
    Fenomen rozwiniętych krajow azjatyckich polega na tym że u nich powszechne jest
    noszenie maseczek na ulicach i w pracy. To też rodzaj kwarantanny. Do tego w krajach
    azjatyckich powszechne jest mierzenie temperatury wszędzie i wszystkim, żeby w
    zarodku stłumić potencjalne źródła zakażeń różnych.

  • 215. Data: 2020-06-02 08:01:10
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    azjatyckich powszechne jest mierzenie temperatury wszędzie i wszystkim, żeby w
    zarodku stłumić potencjalne źródła zakażeń różnych.

    Szkoda że gówno warte jest twoje przypisywanie rozmówcy tekstów
    których nie napisali. Porównaj ruch lotniczy Chiny - Polska
    i Chiny - USA. Dla przypomnienia nie pisałem o zgonach a o
    wykrywalności zarażonych. Jełopie bez umiejętności cytowania.

    Pozdrawiam

  • 216. Data: 2020-06-02 10:40:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > zabraniających wyszło.
    > Ty masz jakiekolwiek pojęcie o temacie w jakim się wypowiadasz?
    Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem.
    Napisałem blokowane były "tylko wybrane dziedziny," gospodarki, czego
    nie rozumiesz?

    --
    Janusz

  • 217. Data: 2020-06-02 12:29:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Czyli 150 zgonów na milion i 2500 chorych na milion.
    >A mamy 28 zgonów na milion i 636 chorych na milion. Cirka jebalt 10

    Co do chorych - zalezy komu sie te testy robi :-)

    >Czyli nie ilość testów jest kluczowa. Jak przy każdej epidemii
    >kluczowa jest izolacja. Najlepiej wszystkich.

    Tylko widzisz - inny grupowicz opisywal jak przylecial do Korei.
    Na lotnisku zrobili mu test, puscili, po paru godzinach dostal sms ze
    test negatywny.
    Gdyby byl pozytywny ... to by zobaczyli gdzie chodzil i kogo mogl
    zarazic.

    >Mamy dobre wyniki bo stosunkowo szybko wprowadzona została u nas
    >izolacja.

    W zasadzie tak. Z braku innych metod - dobra i izolacja.

    Dziwne tylko, ze tak malo tego przywleklismy z Wloch i Niemiec.
    A moze wcale nie tak malo.

    >Wszędzie tam gdzie wprowadzono szybko izolacje wyniki są bardzo
    >dobre.
    >Wprowadzono w Grecji, na Słowacji, Albani, Nowej Zelandii i jeszcze w
    >kilku krajach.

    Jakos tak jak byl w Chinach, to swiat lekcewazyl, moze troche z winy
    Chinczykow, ktorzy najpierw lekcewazyli, potem ukrywali.
    Ale Europa myslala "to daleko".
    ten statek w Jokohamie trafil do kwarantanny 4 lutego. Japonczycy juz
    wtedy ocenili wirusa za grozny.

    A nasz rzad ? 13 marca zamknal kraj. Pare dni wczesniej zamkna szkoly.

    Po prostu mielismy szczescie, ze stosunkowo niewiele wirusa do nas
    trafilo.
    A moze jestesmy z natury odporni.

    Tylko ... jak dlugo chcesz sie izolowac ? Miesiac, rok, 3 lata ?

    Oczywiscie mozna jak Johnson. Ale i on nie wytrzymal :-)

    >Fenomen rozwiniętych krajow azjatyckich polega na tym że u nich
    >powszechne jest noszenie maseczek na ulicach i w pracy. To też rodzaj
    >kwarantanny.

    Jak widac - nie w Chinach.

    >Do tego w krajach azjatyckich powszechne jest mierzenie temperatury
    >wszędzie i wszystkim, żeby w zarodku stłumić potencjalne źródła
    >zakażeń różnych.

    A to chyba od niedawna.

    J.

  • 218. Data: 2020-06-02 12:36:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Bredzisz JF.

    Poczekamy, zobaczymy :-)

    Na razie to ziemniaki potanialy i to mocno, wiec chwilowo wychodzi na
    twoje :-)

    J.

  • 219. Data: 2020-06-02 12:46:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-06-2020 o 12:36, J.F. pisze:

    > Na razie to ziemniaki potanialy i to mocno,

    Które potaniały?
    Bo z krajowych młode są dwa razy droższe niż stare niedawno, a starych
    już nie da się jeść....

  • 220. Data: 2020-06-02 13:19:01
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    to niewiarygodne ale JF ma racje :-)

    https://www.mopo.de/hamburg/gemuese-preise-explodier
    en-diese-fruechte-sind-in-hamburg-wegen-corona-beson
    ders-teuer-36647698

    wszystko w gore ale ziemniaki w dol 12%