  • 221. Data: 2020-06-02 13:25:32
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-06-2020 o 13:19, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > to niewiarygodne ale JF ma racje :-)
    >
    > https://www.mopo.de/hamburg/gemuese-preise-explodier
    en-diese-fruechte-sind-in-hamburg-wegen-corona-beson
    ders-teuer-36647698

    > wszystko w gore ale ziemniaki w dol 12%

    Ale nie w Polsce.
    Może w Niemczech nie macie własnych - zagraniczne faktycznie potaniały...

  • 222. Data: 2020-06-02 14:56:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    ders-teuer-36647698

    >Ale nie w Polsce.
    >Może w Niemczech nie macie własnych - zagraniczne faktycznie

    W Polsce o tyle, ze jak z tydzien temu mialem w Kaufladzie przeglad
    cen od 3.00 do chyba 5 zl/kg, tak potem sie pokazaly po 2.60 i kupilem
    10kg, a ostatnio widze po 1.40 :-(

    skad, to juz nie wnikam.

    J.

  • 223. Data: 2020-06-02 15:02:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeśli JF stawiasz jakąś tezę to podeprzyj się danymi z Chin. Na wszystkich migawkach
    z Chin wszyscy na ulicach chodzą w maseczkach. Jeśli w Polsce by wprowadzili kontrolę
    ludzi z użyciem telefonów to byłbyś pierwszym co by darł papę że to ograniczenie
    twoich swobód i wolności. Może swoje umiejętności wykorzystaj w udowadnianiu że
    ziemia jest płaska. Albo że nie jest płaska. Co do tego że od niedawna w pewnych
    krajach nosi się maski. W skali wszechświata faktycznie kilkadziesiąt lat to niezbyt
    długi okres czasu. Dziwi mnie że Ty mistrz wyszukiwarek internetowych nie znalazłeś
    na ten temat informacji. A może znalazłeś ale ich specjalnie nie podajesz. O tym że w
    Korei Południowej chodzą w okresach grypowych i nie tylko w maseczkach i mierzą im
    temperaturę zanim wejdą do sklepów itp wiem od kilkudziesięciu lat.

  • 224. Data: 2020-06-02 15:03:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >to niewiarygodne ale JF ma racje :-)
    >https://www.mopo.de/hamburg/gemuese-preise-explodie
    ren-diese-fruechte-sind-in-hamburg-wegen-corona-beso
    nders-teuer-36647698
    >wszystko w gore ale ziemniaki w dol 12%

    A punkt nastepny ?
    Skoro warzywa takie drogie, to pewnie trzeba sprowadzic te tanie z
    Polski :-P

    J.

  • 225. Data: 2020-06-02 15:08:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I sądzisz że jeśli sprowadza z Polski to u nas zdrożeje? Nie zdrożeje dokad będzie
    nadprodukcja. Klęska urodzaju to właśnie nadprodukcja.

  • 226. Data: 2020-06-02 15:24:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >I sądzisz że jeśli sprowadza z Polski to u nas zdrożeje? Nie zdrożeje
    >dokad będzie nadprodukcja. Klęska urodzaju to właśnie nadprodukcja.

    Sadze, ze rolnik sprzeda temu, kto da wiecej.
    I nie bedzie sie patrzyl, czy sprzedaje nadprodukcje, czy
    podprodukcje.

    A potem bedziecie trawe zarli :-P

    Tak bedzie, jak w kraju bedzie jakas nadwyzka, a u sasiadow duzy
    niedomiar, bo im plony na polach zgnily.

    Pozostaje miec nadzieje ze ziemniakow i mąki nie zabraknie, bo to
    maszynowo zbierane.

    J.

  • 227. Data: 2020-06-02 15:28:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-06-2020 o 14:56, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > W Polsce o tyle, ze jak z tydzien temu mialem w Kaufladzie przeglad cen
    > od 3.00 do chyba 5 zl/kg, tak potem sie pokazaly po 2.60 i kupilem 10kg,

    Za te same?
    Bo ciężko porównywać ziemniaki, które obecnie nadają się jedynie dla
    trzody chlewnej, do młodych, pysznych, polskich ziemniaczków.
    Ja wnikam w różnice - Pyrlandia zobowiązuje. ;-)

  • 228. Data: 2020-06-02 15:50:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Jeśli JF stawiasz jakąś tezę to podeprzyj się danymi z Chin.
    >Na wszystkich migawkach z Chin wszyscy na ulicach chodzą w
    >maseczkach.

    Teraz, czy rok temu ?
    Moze smog na ulicach byl, stad maseczki ?

    https://www.youtube.com/watch?v=O3Q0Frnxonw

    Licz maszeczki.

    A tu Seul i Tokyo
    https://www.youtube.com/watch?v=o70MzTHHNbI
    https://www.youtube.com/watch?v=VM2nBlyL848
    https://www.youtube.com/watch?v=lpkwV9loNSI

    >Jeśli w Polsce by wprowadzili kontrolę ludzi z użyciem telefonów to
    >byłbyś pierwszym co by darł papę że to ograniczenie twoich swobód i
    >wolności.

    A nie ?
    Juz i tak obowiazkowa aplikacja "kwarantanna" mi sie nie podoba :-)

    >O tym że w Korei Południowej chodzą w okresach grypowych i nie tylko
    >w maseczkach i mierzą im temperaturę zanim wejdą do sklepów itp wiem
    >od kilkudziesięciu lat.

    Nie klam - kilkadziesiat lat temu to raczej nie bylo do tego sprzetu.

    Co do masek w okresie grypowym ... moze i masz racje, ale
    https://www.youtube.com/watch?v=VGMA2qdapNk

    na pierwszym planie maski, ale w poczekalni "wylegarni wirusow" widac
    sporo osob bez masek :-P
    Ale moze to zarazeni, im juz maski nie pomoga :-P

    J.

  • 229. Data: 2020-06-02 15:50:49
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c45
    4480e823b17327b2bf1d4

    W Niemczech znów +11

    Dziś mieli klepnac pakiet pomocowy dla gospodarki ale tak wystraszyli ludzi że muszą
    dać więcej niż zakładali. Drukarki pieniędzy nie wyrabiają ;-)

  • 230. Data: 2020-06-02 16:01:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Rolnik sam nie sprzedaje ziemniaków za granicę. Robią to wyspecjalizowane firmy. One
    kupują dużo ale mało płacą. Na lokalnych rynkach rolnik dostanie więcej chociaż i
    trochę więcej będzie musiał włożyć pracy. Rolnik co kartofle uprawia za dużo pracy
    nie ma. Może sporą część wolnego czasu poświęcić na uszlachetnienie surowca żeby
    trochę drożej sprzedać. Oczywiście jakieś lokalne wahania cen związane z pogoda mogą
    być. W zeszłym roku jakieś warzywo było bardzo drogie. Jelopozycja mało się nie
    posrala z tego powodu. Trwało to krótko a warzywo było z tych co się go zużywa
    relatywnie niewiele. W zeszłym tygodniu kupowałem na rynku młoda włoszczyznę, młode
    ziemniaki. Nie uważam żebym jakoś przepłacił.