  • 291. Data: 2020-06-08 07:26:16
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    +6

    https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c45
    4480e823b17327b2bf1d4

    Aha jest patent żeby jednak dostać się do Grecji (jeśli ktoś bardzo chce) po prostu
    opuszczamy RP i wylatujemy z Niemiec. Od przyszłego tygodnia Ateny później reszta
    lotnisk. Chorwacja dla Niemców już otwarta ale póki co samochodem.

  • 292. Data: 2020-06-08 07:48:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-06-2020 o 07:26, Przemek Jedrzejczak pisze:
> [...]
    4480e823b17327b2bf1d4

    > Aha jest patent żeby jednak dostać się do Grecji (jeśli ktoś bardzo chce) po prostu

    Problem nie jest żeby wyjechać/wylecieć.
    Problem jest żeby wrócić do tego porąbanego kraju bez obowiązku kwarantanny.

    Chociaż gołym okiem widać, że kwarantanna powinna dotyczyć tych, co
    przez Górny Śląsk przejechali, a nie wracających z Grecji czy Chorwacji.

    Ale w państwie pisu wszystko musi być na opak.
    Jak zachorowań było mało, to zrobili lockdown, jak jest dużo, to go zdjęli.
    z Chin można było latać w pełni ich pandemii, ale na wakacje do krajów
    w których covid nie ma, bezkarnie pojechać nie możesz.....

  • 293. Data: 2020-06-08 08:50:14
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://radioszczecin.pl/1,406981,wybierajmy-polskie
    -lotniska-apeluja-wladze-golen

    Niestety. Sukces Pinokia zmusza do korzystania z niemieckich lotnisk ;-)
    Z drugiej strony jak suweren przykibluje jeszcze parę tygodni to w końcu wyda
    pieniądze nad Bałtykiem ;-) przebiegły ten premier nie ma co ...

  • 294. Data: 2020-06-08 09:32:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-06-07 o 19:41, J.F. pisze:

    > Ale dlaczego zawiłą ?
    > Za granicą wirus grasuje, to gdzie chcesz latac ? :-)
    >
    > I jak poleciec, jesli po powrocie kwarantanna ?
    >
    > Niby mozna po koreansku, na lotnisku test, wynik po paru godzinach ...
    > ale kto za to zaplaci ? :-)

    Podróżny, byleby cena była uczciwa. Nie wiem jaki jest koszt takiego
    testu, ale zakładam, że bardziej 100zł niż 500zł.

    Na początku pandemii skompromitowany szef WHO powiedział jedną celną
    rzecz, na pytanie jak walczyć z pandemią. Powiedział "test, test, test".

    Wówczas to do mnie nie trafiło, ale teraz widzę sens. Masowe testy.
    Wracasz z zagranicy? Przetestuj się. Chcesz normalnie korzystać z
    restauracji, kina, siłowni? Wprowadźmy "paszpoty covidowe",
    potwierdzające, że robiłeś test w ostatnich 3 dniach i jesteś zdrowy.

    Nie ma innego wyjścia. Wszystkie rzeczy typu mycie rąk, izolacja itp. to
    tylko półśrodki, które nie dają nam możliwości powrotu do normalności.
    To nawet nie półśrodki, to 1/8-środki. Tylko masowe testy dadzą nam
    szansę na powrót do normalności, przynajmniej do czasu szczepionki.

    --
    Liwiusz

  • 295. Data: 2020-06-08 09:44:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-06-2020 o 08:50, Przemek Jedrzejczak pisze:
> [...]
    > Z drugiej strony jak suweren przykibluje jeszcze parę tygodni to w końcu wyda

    Miejsc nie przybędzie, więc jedyny skutek to będą wyższe ceny...

  • 296. Data: 2020-06-08 09:53:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-06-08 o 09:44, Cavallino pisze:
    -lotniska-apeluja-wladze-golen

    > Miejsc nie przybędzie, więc jedyny skutek to będą wyższe ceny...

    Po pierwsze - wyższe ceny to więcej VATu.
    Po drugie - zasadniczo nie masz racji. Rynek właśnie działa w ten
    sposób, że wyższa cena kusi nowych ludzi do działania, więc pojawi się
    więcej ofert nad Bałtykiem.

    --
    Liwiusz

  • 297. Data: 2020-06-08 10:28:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W poniedziałek Jacek Sasin poinformował, że łącznie 12 kopalni na Śląsku
    wstrzymuje prace na trzy tygodnie. Spowodowane jest to epidemią
    koronawirusa.

    "Zależy nam, aby górnicy nie byli ekonomicznie karani za to, że w
    kopalniach doszło do zarażeń."

    Ale kurna wszyscy inni mogli być ekonomicznie ukarani i nikt się nimi
    nie przejmował.....

    Zakłamana banda psia ich mać....

  • 298. Data: 2020-06-08 10:40:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >kopalniach doszło do zarażeń."

    >Ale kurna wszyscy inni mogli być ekonomicznie ukarani i nikt się nimi

    Hej, nie badz zaklamany.
    Innym cos tam placili ... czy tylko obiecali ?

    Poza tym na kwarantannie zasilek sie nalezy, wczesniej placili.

    J.

  • 299. Data: 2020-06-08 10:44:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Po pierwsze - wyższe ceny to więcej VATu.
    >Po drugie - zasadniczo nie masz racji. Rynek właśnie działa w ten
    >sposób, że wyższa cena kusi nowych ludzi do działania, więc pojawi
    >się więcej ofert nad Bałtykiem.

    Na ch* standard za wysoką cene.

    Bo chyba nie liczysz na to, ze ktos oceni sytuacje i w tydzien zbuduje
    nowy pensjonat/hotel/dom wczasowy ... a niechby nawet miesiac mial.

    J.

  • 300. Data: 2020-06-08 10:46:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-06-2020 o 10:40, J.F. pisze:

    > Hej, nie badz zaklamany.
    > Innym cos tam placili ...

    100% pensji na postojowym?
    I to bez wypełniania tonów papierów z niewiadomym skutkiem, względnie z
    karą za składanie niezgodnych z prawdą zeznań, gdy nikt nie wie, o co
    chodzi w pytaniu w formularzu?