-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate1.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "kogutek" <k...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
Date: Tue, 26 Jan 2010 21:33:46 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 155
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <5...@n...onet.pl>
References: <hjnigg$nad$1@nemesis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1264538026 20059 213.180.130.17 (26 Jan 2010 20:33:46 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Jan 2010 20:33:46 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.59
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20091221
Firefox/3.5.7
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2250330
[ ukryj nagłówki ]>
> Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:5fb7.00000254.4b5f3741@newsgate.onet.pl...
> >>
> >> Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> >> news:5fb7.00000248.4b5f2293@newsgate.onet.pl...
> >> >
> >> >> Korzystny wpływ przepływu pradu na efektywna wydajność akumulatora
> >> >> wykorzystuje się w pozornie paradoksalnym tricku stosowanym przez
> >> >> doświadczonych kierowców w minusowych temperaturach, Otóż przed
> >> >> odpaleniem
> >> >> samochodu na pewien czas włączają oni światła drogowe i ten zabieg
> >> >> powoduje
> >> >> własnie nagrzanie akumulatora i jego większą efektywną wydajność i
> >> >> ładunek ,
> >> >> jaki może oddać.
> >> >>
> >> >> p47.
> >> >>
> >> > Zbyt często za doświadczenie uważane jest niedouczenie. Policzmy więc
> >> > co
> >> > się
> >> > stanie jak podgrzejemy akumulator poprzez włączenie świateł mijania.
> >> > Sprawność
> >> > energetyczna akumulatora to trochę poniżej 90%. Niech więc będzie 90%.
> >> > Znaczy to
> >> > że że 10% energii zamienia się na ciepło. Jak świecą żarówki o mocy
> >> > 100W
> >> > to w
> >> > akumulatorze powstaną straty na poziomie 10W. Weź zapalniczkę, ustaw 3
> >> > centymetrowy płomień ( ok. 20W) i podgrzewaj nią na mrozie wiadro płynu
> >> > mającego
> >> > temperaturę początkową -20st. C przez minutę. Gwarantuję że nie
> >> > znajdziesz
> >> > na
> >> > tyle dokładnego termometru żeby zaobserwować wzrost temperatury. 10
> >> > watów
> >> > nie
> >> > jest w stanie podgrzać akumulatora do temperatury w jakiej by mógł mieć
> >> > lepsze
> >> > parametry elektryczne. Trzeba by go podgrzać o 20 stopni. Jest to
> >> > nierealne
> >> > poprzez włączenie świateł. Jest oczywiście efekt takiego głupiego
> >> > działania jak
> >> > włączanie świateł na mrozie. W akumulatorze bezpowrotnie ubywa część
> >> > energii. Co
> >> > prawda nieduża, ale mogącą zadecydować czy jeszcze zapali czy linka.
> >> > Proszę
> >> > zanim coś napiszesz to zastanów się czy nie będzie to wierutna bzdura.
> >> > Internet
> >> > jest nieśmiertelny. To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
> >> > Niech nie
> >> > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś przeczyta i
> >> > uwierzy.
> >> >
> >>
> >> Znacznie bo nawet kilkakrotnie! przeszacowałeś ( podałeś ją na poziomie
> >> 90% ) sprawność energetyczną akumulatora, dla rozpatrywanych mocno
> >> minusowych temperatur. Wtedy właśnie jego rezystancja wewnętrzna znacząco
> >> wzrasta, albo w innych słowach, jego sprawnośc energetyczna znaczaco
> >> maleje! - to, że w minusowych temperaturach akumulatory słabiej działają
> >> to
> >> efekt tego, ze ich sprawnośc energetyczna maleje wtedy nawet
> >> kilkakrotnie.
> >>
> >> A więc, gdy w mocno minusowej temperaturze sprawnośc energetyczna
> >> akumulatora (czyli stosunek ładunku, który może oddac do ładunku , który
> >> przyjął w czasie ładowania) spadnie np 3 -krotnie (często bywa i wiecej!)
> >> to wówczas wynosi nie podawane przez ciebie 90%, a jedynie 30%.
> >> A zatem przy poborze mocy przez odbiornik zewnętrzny w wysokości 100W, na
> >> rezystancji wewnetrznej wydzieli się ok. 300W, co juz jest całkiem sporą
> >> grzałką.
> >> Co do niedouczenia, hm, bezsensowne jest kontynuowanie tego wątku, i
> >> zagadywanie. kto tu jest niedouczony, -dodam tylko, że cytowaną przeze
> >> mnie
> >> radę zaczerpnąłem z dawnej publikacji..Sobiesława Zasady. Niemniej zgodzę
> >> się z tobą, że,
> >> > Internet jest nieśmiertelny.
> >> >To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
> >> > Niech nie
> >> > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś przeczyta i
> >> > uwierzy"
> >>
> >> ;-))
> >>
> >> p47
> >>
> >>
> > Rezystancja wewnętrzna zimnego akumulatora mogącego obrócić rozrusznikiem
> > silnik
> > jest na poziomie 1/100 oma. Przy prądzie 10A wydzieli się na niej 0,1W.
> > Dalej
> > błądzisz. A to że ktoś się Zasada nazywał nie znaczy że był mądry i był
> > świadomy
> > tego co mówił.
> >
> > --
>
> Jak zwykle pewność siebie jest wprost proporcjonalna do niewiedzy;-))
> Pewien jestes, bo pojecia nie masz o tym, o czym piszesz;-))
>
>
> A więc może , jako stary ongis nauczyciel akademicki naprowadzę cię na
> własciwą odpowiedź w sposób stosowany przy tępawych studetach , - krok po
> kroku.
>
> Czy zgodzisz się, że:
> 1.w bardzo niskich temperaturach o jakich mowa w tym poście ładunek , jaki
> oddać może akumulator jest nawet kilkakrotnie mniejszy, niż ładunek oddawany
> przez ten sam i tak samo naładowany akumulator w temperaturze pokojowej?
> 2. także w tych samych bardzo niskich temperaturach energia, jaki oddać może
> akumulator jest nawet kilkakrotnie mniejsza, niż energia oddawana przez ten
> sam i tak samo naładowany akumulator w temperaturze pokojowej?
> 3. skoro na pytanie nr 1 i nr 2 jedyną poprawną odpowiedzią jest głośne TAK,
> to oczywiste jest, że sprawność energetyczna akumulatora, czyli stosunek
> energii Wwył wydanej podczas wyładowania do energii Wład pobranej podczas
> ładowania, jak również sprawność pojemnościowa akumulatora, czyli stosunek
> ładunku Qwył wydanego przez akumulator podczas wyładowania do ładunku Qład
> pobranego podczas ładowania w tych bardzo niskich temperaturach jest także
> kilkakrotnie niższa od wielkości tych sprawności w temperaturze pokojowej.
> 4. W temperaturze pokojowej dla akumulatorów ołowiowych sprawność ładunkowa
> wynosi 0,85-0,92, sprawność energetyczna, która istotna jest dla
> rozważanego zagadnienia jest niższa i wynosi 0,7-0,75
> 5. Skoro, jak wykazano w p-kcie 3 w obecnych niskich temperaturach te
> sprawności sa kilkakrotnie (np 3-krotnie) niższe, to wynosza one
> odpowiednio: pojemnościowa ok. 0,29, a energetyczna ok 0,24.
> 6. Poniewaz panuje, także w niskich temperaturach;-) zasada zachowania
> energii, przy dostarczaniu z akumulatora mocy 100 W do odbiornika
> zewnetrznego (np. swiatła samochodu) przy sprawności energetycznej
> akumulatora równej ok. 0,24 na oporze wewnetrznym tracona jest moc ok.
> 300W. Jest to juz wartość mogąca po pewnym czasie podnieść na tyle jego
> temperaturę, że ten sposób zwiększy jego sprawność i wielkość energii i
> ładunku, jaki ten akumulator może oddać odbiornikowi zewnętrznemu, np
> rozrusznikowi.
>
> Zrozumiałes w koncu?
> jesli nie, to juz nic na to nie poradzę, w koncu tego uczą aż w zawodówkach,
> a już na pewno w technikach;-))
>
> p47
>
>
Zgodzę się z pkt.1 że ładunek będzie mniejszy. Na tobie ciąży wskazanie żródła z
informacją ile razy będzie mniejszy. Kilkukrotnie to dwukrotnie i
dziewięciokrotnie.
ad2. Masło maślane. Ale też wskaż źródło.
Reszta to Twoja wolna interpretacja. Moc skądś się bierze. Można spalić węgiel,
można kręcić korbą. Przy elektryczności jest uniwersalny wzór P=UxI. Żeby się
zrobiło 300W to przy 12 woltach musi popłynąć prąd 25A. Żarówki pobierają prąd
8A. Skąd Ci się bierze 25A? Układ jest szeregowy. Składa się z akumulatora o
SEM 12V i rezystancji wewnętrznej ok. 0,01 oma przewodów i odbiornika o
rezystancji 1,5 oma. Prąd nawet w zimnym akumulatorze nie może się rozmnożyć.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.10 22:44 p47
- 27.01.10 00:12 Adam Płaszczyca
- 27.01.10 12:53 Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=