eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCoś zamarza w rozruszniku?Re: Coś zamarza w rozruszniku?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
    ostnews.google.com!news1.google.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwi
    nds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshostin
    g.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrad
    a.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "p47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
    Date: Tue, 26 Jan 2010 18:57:47 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 129
    Message-ID: <hjnb8d$gci$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hjkshe$34t$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <5...@n...onet.pl>
    Reply-To: "p47" <k...@w...pl>
    NNTP-Posting-Host: ql154.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1264529486 16786 80.55.37.154 (26 Jan 2010
    18:11:26 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Jan 2010 18:11:26 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Antivirus: avast! (VPS 100126-0, 2010-01-26), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2250276
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5fb7.00000248.4b5f2293@newsgate.onet.pl...
    >
    >> Korzystny wpływ przepływu pradu na efektywna wydajność akumulatora
    >> wykorzystuje się w pozornie paradoksalnym tricku stosowanym przez
    >> doświadczonych kierowców w minusowych temperaturach, Otóż przed
    >> odpaleniem
    >> samochodu na pewien czas włączają oni światła drogowe i ten zabieg
    >> powoduje
    >> własnie nagrzanie akumulatora i jego większą efektywną wydajność i
    >> ładunek ,
    >> jaki może oddać.
    >>
    >> p47.
    >>
    > Zbyt często za doświadczenie uważane jest niedouczenie. Policzmy więc co
    > się
    > stanie jak podgrzejemy akumulator poprzez włączenie świateł mijania.
    > Sprawność
    > energetyczna akumulatora to trochę poniżej 90%. Niech więc będzie 90%.
    > Znaczy to
    > że że 10% energii zamienia się na ciepło. Jak świecą żarówki o mocy 100W
    > to w
    > akumulatorze powstaną straty na poziomie 10W. Weź zapalniczkę, ustaw 3
    > centymetrowy płomień ( ok. 20W) i podgrzewaj nią na mrozie wiadro płynu
    > mającego
    > temperaturę początkową -20st. C przez minutę. Gwarantuję że nie znajdziesz
    > na
    > tyle dokładnego termometru żeby zaobserwować wzrost temperatury. 10 watów
    > nie
    > jest w stanie podgrzać akumulatora do temperatury w jakiej by mógł mieć
    > lepsze
    > parametry elektryczne. Trzeba by go podgrzać o 20 stopni. Jest to
    > nierealne
    > poprzez włączenie świateł. Jest oczywiście efekt takiego głupiego
    > działania jak
    > włączanie świateł na mrozie. W akumulatorze bezpowrotnie ubywa część
    > energii. Co
    > prawda nieduża, ale mogącą zadecydować czy jeszcze zapali czy linka.
    > Proszę
    > zanim coś napiszesz to zastanów się czy nie będzie to wierutna bzdura.
    > Internet
    > jest nieśmiertelny. To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
    > Niech nie
    > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś przeczyta i
    > uwierzy.
    >
    > --



    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5fb7.00000248.4b5f2293@newsgate.onet.pl...
    >
    >> Korzystny wpływ przepływu pradu na efektywna wydajność akumulatora
    >> wykorzystuje się w pozornie paradoksalnym tricku stosowanym przez
    >> doświadczonych kierowców w minusowych temperaturach, Otóż przed
    >> odpaleniem
    >> samochodu na pewien czas włączają oni światła drogowe i ten zabieg
    >> powoduje
    >> własnie nagrzanie akumulatora i jego większą efektywną wydajność i
    >> ładunek ,
    >> jaki może oddać.
    >>
    >> p47.
    >>
    > Zbyt często za doświadczenie uważane jest niedouczenie. Policzmy więc co
    > się
    > stanie jak podgrzejemy akumulator poprzez włączenie świateł mijania.
    > Sprawność
    > energetyczna akumulatora to trochę poniżej 90%. Niech więc będzie 90%.
    > Znaczy to
    > że że 10% energii zamienia się na ciepło. Jak świecą żarówki o mocy 100W
    > to w
    > akumulatorze powstaną straty na poziomie 10W. Weź zapalniczkę, ustaw 3
    > centymetrowy płomień ( ok. 20W) i podgrzewaj nią na mrozie wiadro płynu
    > mającego
    > temperaturę początkową -20st. C przez minutę. Gwarantuję że nie znajdziesz
    > na
    > tyle dokładnego termometru żeby zaobserwować wzrost temperatury. 10 watów
    > nie
    > jest w stanie podgrzać akumulatora do temperatury w jakiej by mógł mieć
    > lepsze
    > parametry elektryczne. Trzeba by go podgrzać o 20 stopni. Jest to
    > nierealne
    > poprzez włączenie świateł. Jest oczywiście efekt takiego głupiego
    > działania jak
    > włączanie świateł na mrozie. W akumulatorze bezpowrotnie ubywa część
    > energii. Co
    > prawda nieduża, ale mogącą zadecydować czy jeszcze zapali czy linka.
    > Proszę
    > zanim coś napiszesz to zastanów się czy nie będzie to wierutna bzdura.
    > Internet
    > jest nieśmiertelny. To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
    > Niech nie
    > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś przeczyta i
    > uwierzy.
    >

    Znacznie bo nawet kilkakrotnie! przeszacowałeś ( podałeś ją na poziomie
    90% ) sprawność energetyczną akumulatora, dla rozpatrywanych mocno
    minusowych temperatur. Wtedy właśnie jego rezystancja wewnętrzna znacząco
    wzrasta, albo w innych słowach, jego sprawnośc energetyczna znaczaco
    maleje! - to, że w minusowych temperaturach akumulatory słabiej działają to
    efekt tego, ze ich sprawnośc energetyczna maleje wtedy nawet kilkakrotnie.

    A więc, gdy w mocno minusowej temperaturze sprawnośc energetyczna
    akumulatora (czyli stosunek ładunku, który może oddac do ładunku , który
    przyjął w czasie ładowania) spadnie np 3 -krotnie (często bywa i wiecej!)
    to wówczas wynosi nie podawane przez ciebie 90%, a jedynie 30%.
    A zatem przy poborze mocy przez odbiornik zewnętrzny w wysokości 100W, na
    rezystancji wewnetrznej wydzieli się ok. 300W, co juz jest całkiem sporą
    grzałką.
    Co do niedouczenia, hm, bezsensowne jest kontynuowanie tego wątku, i
    zagadywanie. kto tu jest niedouczony, -dodam tylko, że cytowaną przeze mnie
    radę zaczerpnąłem z dawnej publikacji..Sobiesława Zasady. Niemniej zgodzę
    się z tobą, że,
    > Internet jest nieśmiertelny.
    >To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
    > Niech nie
    > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś przeczyta i
    > uwierzy"

    ;-))

    p47


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: