-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
ostnews.google.com!news1.google.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwi
nds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshostin
g.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrad
a.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: "p47" <k...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
Date: Tue, 26 Jan 2010 18:57:47 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 129
Message-ID: <hjnb8d$gci$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hjkshe$34t$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<5...@n...onet.pl>
Reply-To: "p47" <k...@w...pl>
NNTP-Posting-Host: ql154.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1264529486 16786 80.55.37.154 (26 Jan 2010
18:11:26 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Jan 2010 18:11:26 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Antivirus: avast! (VPS 100126-0, 2010-01-26), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2250276
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:5fb7.00000248.4b5f2293@newsgate.onet.pl...
>
>> Korzystny wpływ przepływu pradu na efektywna wydajność akumulatora
>> wykorzystuje się w pozornie paradoksalnym tricku stosowanym przez
>> doświadczonych kierowców w minusowych temperaturach, Otóż przed
>> odpaleniem
>> samochodu na pewien czas włączają oni światła drogowe i ten zabieg
>> powoduje
>> własnie nagrzanie akumulatora i jego większą efektywną wydajność i
>> ładunek ,
>> jaki może oddać.
>>
>> p47.
>>
> Zbyt często za doświadczenie uważane jest niedouczenie. Policzmy więc co
> się
> stanie jak podgrzejemy akumulator poprzez włączenie świateł mijania.
> Sprawność
> energetyczna akumulatora to trochę poniżej 90%. Niech więc będzie 90%.
> Znaczy to
> że że 10% energii zamienia się na ciepło. Jak świecą żarówki o mocy 100W
> to w
> akumulatorze powstaną straty na poziomie 10W. Weź zapalniczkę, ustaw 3
> centymetrowy płomień ( ok. 20W) i podgrzewaj nią na mrozie wiadro płynu
> mającego
> temperaturę początkową -20st. C przez minutę. Gwarantuję że nie znajdziesz
> na
> tyle dokładnego termometru żeby zaobserwować wzrost temperatury. 10 watów
> nie
> jest w stanie podgrzać akumulatora do temperatury w jakiej by mógł mieć
> lepsze
> parametry elektryczne. Trzeba by go podgrzać o 20 stopni. Jest to
> nierealne
> poprzez włączenie świateł. Jest oczywiście efekt takiego głupiego
> działania jak
> włączanie świateł na mrozie. W akumulatorze bezpowrotnie ubywa część
> energii. Co
> prawda nieduża, ale mogącą zadecydować czy jeszcze zapali czy linka.
> Proszę
> zanim coś napiszesz to zastanów się czy nie będzie to wierutna bzdura.
> Internet
> jest nieśmiertelny. To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
> Niech nie
> będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś przeczyta i
> uwierzy.
>
> --
Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:5fb7.00000248.4b5f2293@newsgate.onet.pl...
>
>> Korzystny wpływ przepływu pradu na efektywna wydajność akumulatora
>> wykorzystuje się w pozornie paradoksalnym tricku stosowanym przez
>> doświadczonych kierowców w minusowych temperaturach, Otóż przed
>> odpaleniem
>> samochodu na pewien czas włączają oni światła drogowe i ten zabieg
>> powoduje
>> własnie nagrzanie akumulatora i jego większą efektywną wydajność i
>> ładunek ,
>> jaki może oddać.
>>
>> p47.
>>
> Zbyt często za doświadczenie uważane jest niedouczenie. Policzmy więc co
> się
> stanie jak podgrzejemy akumulator poprzez włączenie świateł mijania.
> Sprawność
> energetyczna akumulatora to trochę poniżej 90%. Niech więc będzie 90%.
> Znaczy to
> że że 10% energii zamienia się na ciepło. Jak świecą żarówki o mocy 100W
> to w
> akumulatorze powstaną straty na poziomie 10W. Weź zapalniczkę, ustaw 3
> centymetrowy płomień ( ok. 20W) i podgrzewaj nią na mrozie wiadro płynu
> mającego
> temperaturę początkową -20st. C przez minutę. Gwarantuję że nie znajdziesz
> na
> tyle dokładnego termometru żeby zaobserwować wzrost temperatury. 10 watów
> nie
> jest w stanie podgrzać akumulatora do temperatury w jakiej by mógł mieć
> lepsze
> parametry elektryczne. Trzeba by go podgrzać o 20 stopni. Jest to
> nierealne
> poprzez włączenie świateł. Jest oczywiście efekt takiego głupiego
> działania jak
> włączanie świateł na mrozie. W akumulatorze bezpowrotnie ubywa część
> energii. Co
> prawda nieduża, ale mogącą zadecydować czy jeszcze zapali czy linka.
> Proszę
> zanim coś napiszesz to zastanów się czy nie będzie to wierutna bzdura.
> Internet
> jest nieśmiertelny. To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
> Niech nie
> będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś przeczyta i
> uwierzy.
>
Znacznie bo nawet kilkakrotnie! przeszacowałeś ( podałeś ją na poziomie
90% ) sprawność energetyczną akumulatora, dla rozpatrywanych mocno
minusowych temperatur. Wtedy właśnie jego rezystancja wewnętrzna znacząco
wzrasta, albo w innych słowach, jego sprawnośc energetyczna znaczaco
maleje! - to, że w minusowych temperaturach akumulatory słabiej działają to
efekt tego, ze ich sprawnośc energetyczna maleje wtedy nawet kilkakrotnie.
A więc, gdy w mocno minusowej temperaturze sprawnośc energetyczna
akumulatora (czyli stosunek ładunku, który może oddac do ładunku , który
przyjął w czasie ładowania) spadnie np 3 -krotnie (często bywa i wiecej!)
to wówczas wynosi nie podawane przez ciebie 90%, a jedynie 30%.
A zatem przy poborze mocy przez odbiornik zewnętrzny w wysokości 100W, na
rezystancji wewnetrznej wydzieli się ok. 300W, co juz jest całkiem sporą
grzałką.
Co do niedouczenia, hm, bezsensowne jest kontynuowanie tego wątku, i
zagadywanie. kto tu jest niedouczony, -dodam tylko, że cytowaną przeze mnie
radę zaczerpnąłem z dawnej publikacji..Sobiesława Zasady. Niemniej zgodzę
się z tobą, że,
> Internet jest nieśmiertelny.
>To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
> Niech nie
> będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś przeczyta i
> uwierzy"
;-))
p47
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.10 19:20 p47
- 26.01.10 19:41 kogutek
- 26.01.10 20:08 kogutek
- 26.01.10 21:03 p47
- 26.01.10 21:11 p47
- 26.01.10 21:33 kogutek
- 26.01.10 22:44 p47
- 27.01.10 00:12 Adam Płaszczyca
- 27.01.10 12:53 Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO