  • 21. Data: 2009-05-12 15:00:54
    Temat: Re: Coś do D300
    Od: "wekon" <w...@o...pl>

    <b...@n...pl> wrote in message news:gubd98$6j6$1@node2.news.atman.pl...

    > A patrzyłeś na D90? To moim zdaniem najlepszy wybór w twoim wypadku.
    > Piszesz o jednym standardowym obiektywie. Szybko okaże się, że jest za
    > krótki do wielu rzeczy. D300 jest już starszą konstrukcją,

    Ew. jeszcze się wstrzymać, aż wejdzie D400. Do końca nie wiem czy to plotki
    czy naprawdę ma być premiera.

    wekon

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4068
    (20090512) __________

  • 22. Data: 2009-05-12 21:24:29
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-12 15:16:31 +0200, Kombajn Bizon <k...@b...ru> said:

    > Roznie - od 10x15 (rzadko) do 40x60 (sporadycznie), najczesciej cos posrodku
    > tego zakresu.
    > Przy czym piszac 'jakosc optyki' nie mialem na mysli rozdzielczosci, a
    > glownie oddanie kolorow, bokeh - to sa rzeczy ktore widac juz na monitorze,
    > a nawet mala odbitka je jeszcze uwydatnia.

    Bokeh - ok. Oddanie kolorów - pardą, ale to bzdura. Przy tym co się
    dzieje przy obróbce rawa, czy przetwarzaniu w aparacie, obróbce w
    kompie (oczywiście nieobowiązkowej) i na końcu w labie - wpływ
    obiektywu na kolory jest totalnie znikomy. Ostrość, aberacje, winietę -
    to będzie widać czasami, przy dużych powiększeniach, mocnym kadrowaniu,
    specyficznych ujęciach. Nietrafioną ostrość - na każdym formacie.

    de Fresz

  • 23. Data: 2009-05-12 21:28:17
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-12 15:20:10 +0200, Kombajn Bizon <k...@b...ru> said:

    > W przypadku cyfry to stwierdzenie mocno sie zdewaluowalo.
    >
    > Z ogromna przyjemnoscia uzywam analogowych korpusow Pentaksa
    > wyporodukowanych 20 i 30 lat temu,

    I jak one wypadają pod względem możliwości w porównaniu z dzisiejszymi
    korpusami?

    > natomiast posiadane przeze mnie
    > trzyletnie body cyfrowe odstaje parametrami od tego co moge dostac dzisiaj
    > za mniejsze pieniadze niz wtedy za nie zaplacilem.

    Czyli zestarzał się moralnie. Czy po tych 3 latach zaczął robić gorsze
    zdjęcia, niż robił w momencie zakupu? Przestał Ci dawać możliwości,
    które dawał wtedy? No i czy te "parametry nowszych" są Ci naprawdę
    potrzebne, aby robić lepsze/wogóle zdjęcia?

    de Fresz

  • 24. Data: 2009-05-13 05:25:48
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> napisał:

> [...]
    > to będzie widać czasami, przy dużych powiększeniach, mocnym kadrowaniu,
    > specyficznych ujęciach. Nietrafioną ostrość - na każdym formacie.

    Mimo wszystko spadku kontrastu powodowanego przez kiepską optykę bym nie
    lekceważył. Skorygowanie tego efektu w komputerze tak, aby zdjęcie nie
    wyglądało sztuczne nie jest proste. Również flary i bliki sa efektami
    których usunięcie w komputerze jest jeśli w ogóle możliwe to bardzo
    pracochłonne.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 25. Data: 2009-05-13 06:43:44
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-13 07:25:48 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > Mimo wszystko spadku kontrastu powodowanego przez kiepską optykę bym nie
    > lekceważył. Skorygowanie tego efektu w komputerze tak, aby zdjęcie nie
    > wyglądało sztuczne nie jest proste.

    Tak to jest, gdy się rozmawia na modelach teoretycznych - wystarczy
    drobna, niedopowiedziana różnica założeń i już się robi flejm na czysta
    postów ;-)
    Pisząc powyższe założyłem jakiś tam przynajmniej średni pułap optyki -
    pytajnik umieścił cel swoich poszukiwań gdzieś w średniej półce i
    domyślnie odniosłem coś takiego, do poziomu
    full-profi-dwaosiem-i-wiaderko-stałek.
    Teraz pytanie dodatkowe - czy pomiędzy zwykłym kitem, a zumem profi za
    4k naprawdę będzie aż taka różnica kontrastu, widoczna dla każdego na
    pierwszy rzut oka, na każdym wydruku?

    > Również flary i bliki sa efektami
    > których usunięcie w komputerze jest jeśli w ogóle możliwe to bardzo
    > pracochłonne.

    Zgadza się. Acz gdy ja się uczyłem o fotografii te naście lat temu,
    mawiało się że zdjęć pod słońce należy unikać, a jak pojawią się flary,
    to tak ma być ;-)

    de Fresz

  • 26. Data: 2009-05-13 07:10:23
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> napisał:

    >[...]
    > Teraz pytanie dodatkowe - czy pomiędzy zwykłym kitem, a zumem profi za 4k
    > naprawdę będzie aż taka różnica kontrastu, widoczna dla każdego na
    > pierwszy rzut oka, na każdym wydruku?

    Między kitami Pentaxa których uzywałem a profi jakiejś szalonej różnicy nie
    będzie. Ale już np. chętnie kupowany hiperzoom Tamrona lub Sigmy 18-200 czy
    18-250 potrafi spadkiem kontrastu na długim końcu nieprzyjemnie zaskoczyć.
    Nie wiem też jak bezie z kitami niektórych innych firm - te Pentaxa mają
    opinię stosunkowo dobrych.

    > Zgadza się. Acz gdy ja się uczyłem o fotografii te naście lat temu,
    > mawiało się że zdjęć pod słońce należy unikać, a jak pojawią się flary, to
    > tak ma być ;-)

    Ja się uczyłem -dziesiąt lat temu i też pamiętam, że tak często radzono.
    Ale - jest niezaprzeczalnym faktem, że pod względem pracy pod światło
    obiektywy potrafia się znacznie różnić i w tych samych warunkach jeden może
    dać tylko ledwo zauważalne flary i bliki gdy w innym te dodatkowe efekty
    całkowicie zniszczą zdjęcie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 27. Data: 2009-05-13 07:47:45
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Marek Wyszomirski napisał(a):

> [...]
    > obiektywy potrafia się znacznie różnić i w tych samych warunkach jeden
    > może dać tylko ledwo zauważalne flary i bliki gdy w innym te dodatkowe

    Czasami bliki i flary dodają dodatkowego uroku zdjęciu. Jak wyjdzie to
    na zdjęciu to sprawa losowa, ale czasami ryzyko się opłaca, wychodzi
    naprawdę fajnie, ale tematem musi być prześwitujące słońce.

    wer

  • 28. Data: 2009-05-13 12:15:21
    Od: jian <j...@p...fm_nie_dla_spamu>

    wekon wrote:
    > Witam,

    hej

    > znalazły sie w końcu pieniądze na Nikona D300. A sprawa dotyczy szkła,
    > na dzień dzisiejszy (i conajmniej rok podejrzewam) mam do wydania ok.
    > 1500 na szkło. Chodzi mi o narazie jedno w miarę uniwersalne. Myslę o:
    > Sigma 17-70
    > Tamron 28-75

    może Sigma 24-60mm F2.8 EX DG
    trochę brakuje szerokiego kąta
    ale w codziennym użytkowaniu jest ok
    można go kupić poniżej 1k

    > Ktoś może ma praktykę jak się sprawują z tym body, ew. może jakies inne?
    > Fotki głównie w terenie, na wycieczce, czasem jakas imprezka no i troche
    > makro.

    do tego reynox`a (tak to się chyba pisze) i masz macro
    i całość wyniesie cię jakies 1,2k

    > Pozdrawiam
    >
    > wekon

    mam nadzieję że co nieco pomogłem

  • 29. Data: 2009-05-13 17:26:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wekon wrote:
    > "Kombajn Bizon" <k...@b...ru> wrote in message

    > Masz swiadomosc ze kupowanie drogiego, hiperwypasionego body i
    > podpinanie do niego kundlowatego obiektywu jest, delikatnie rzecz
    > ujmujac, nierozsadne?

    tylko że to szkłą robią zdjęcia.