  • 41. Data: 2010-10-23 13:33:48
    Temat: Re: Co? dla tych, co uczestniczą w "konkursach" smsowych :)
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    news:op.vkzug1t713q3bq@piotr-komputer...
    Dnia 22-10-2010 o 21:25:37 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Przyjmuję, że dużo prawdy. Raz, że ludzie naprawdę dziwne rzeczy robią i w
    >różny sposób zarabiają, a dwa to to, że są osoby co utrzymują się np z
    >nagród z różnych krzyżówek i przeróżnych konkursów prawdziwych, czy też np
    >z teleturniejów. Tym samym wnioskuje ze z tych smsów też mogą :)

    Ni emozna porownywac zycia z teleturniejow, ktorych wynik jakkolwiek w
    pewnym stopniu losowy, to jednak w bardzo dyzum stopniu zalezy od gracza. Sa
    ludzie, ktorzy cale encyklopedie potrafia wkuwac i znac je na wyrywki. Ktos
    taki startujac w teleturnieju z wiedzy ogolnej ma zdecydowanie wieksze
    szanse na wygrana, gdyz na 1000 pytan powiedzmy zna odpowiedz na 990 niz
    gracz, ktory z 1000 pytan potrafi odpowiedziec na 500.
    Podobnie jak znam ludzi, ktorzy zyja z pisania wierszy na konkurse
    potyckie - tu tez nie slepy los decyduje, a ludzie. Sa wiersze epsze i
    gorsze.
    W przypadku SMSow jest to mozliwe - ale oplacalne jest tylko do momentu,
    dopkoki sie nie upubliczni. Jesli samochod wygrywa osoba ktora wyslala
    najwiecej SMSow i ktos kto ma troche kasy przeczyta, ze "wystarczy " 10
    tysiecy aby wygrac - to tez sprobuje. Jesli bedzie takich osob wiecej (a
    zapewne bedzie, wszak niejeden czytelnik "Wprost" chcialby sie znalezc na
    prowadzonej przez to czasopismo liscie najbogatszych), to organizator moze
    tylko zacierac lapska z zadowolenia.

    W przypadku totolotka, gdzie gracz z definicji skazany jest na przegrana nie
    jest to mozliwe.
    O ile incydentalnie ktos si emoze wzbogacic trafiajac szostke w wyslanym
    pierwszy raz w zyciu kuponie, o tyle przystepujac do gry regularnie, gdy
    zaczynaja dzialac prawa wielkich liczb, na ruine gracz skazany jest
    nieuchronnie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 42. Data: 2010-10-23 14:16:55
    Temat: Re: Co? dla tych, co uczestnicz? w "konkursach" smsowych :)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Oct 2010 14:39:43 +0200, SDD wrote:

    >"System" o ktorym mowisz (7-12 skreslen w DL) to tylko ulatwienie - dzieki
    >temu, chcac np. zagrac va banque ni emusisz ganiac do kolektur z 14
    >milionami zakladow ale wystarczy jakies 14-15 tysiecy, co pewnei da sie
    >rozpisac na 2-3 tysiacach blankietow.

    Nie da. To sie przydaje jak ci wrozka powiedziala twoje szczesliwe
    liczby i jest ich wiecej niz 7.
    Ale mniej niz 12 - jak widac nawet TS nie chce przyjac tych 28 mln
    naraz.

    >Nadal jednak zaplacic za to musisz 28 mln
    >Prtzy mneijszych ilosciach podobnie, cena nizsza, ale prawdopdobienstwo
    >trafienai < 1 - i wychodzi na to samo.
    >W ujeciu probablilistycznycm wartosc oczekiwnaa (nadzieja matematyczna) jest
    >taka sama, ujemna liczba, niezaleznie od tego ile karteluszkow zaniesziesz
    >do kolektury.

    Co przede wszystkim wynika z tego ze TS z zalozenia wyplaca cos 50%
    sumy wplat, a moze tylko 25% - obiecnie nie mozna sie doczytac :-)

    Im wiecej zakladow, tym bardziej sie tych 50% objawi - szczescie mozna
    miec raz, drugi - ale przeciez nie na okraglo :-)

    Mozna czekac na kumulacje.

    J.

  • 43. Data: 2010-10-23 14:50:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Nie da. To sie przydaje jak ci wrozka powiedziala twoje szczesliwe
    > liczby i jest ich wiecej niz 7.
    > Ale mniej niz 12 - jak widac nawet TS nie chce przyjac tych 28 mln
    > naraz.

    E no, jesli bede mial zyczenie wyslac 14 milionow zakladow, to korzystajac z
    systemu na pewno latwiej mi to bedzie rozpisac.
    Wyliczenie minimalnej ilosci blankietow niezbednej do rozpisania wszystkich
    kombinacji w DL nie jest sprawa prosta - ja upraszczajaco przyjalem
    14.000.000/924 (924 zakladom prostym rownowazny jest jeden systemowy z 12
    skresleniami), choc oczywiscie na pewno nie da sie wszystkich kombinacji
    rozpisac na "dwunastki" tak, by jakas 6-liczbowa kombinacja nie powtorzyla
    sie. Trzebna w tym celu posluzyc sie pewna iloscia zakladow systemowych o
    mneijszej liczbie skreslen i ewentualne "dziury" uzupelnic zakladami
    prostymi.
    To jest swietne zadanie dla programisty. Zreszta wiele systemow, w ktore
    wierzy Waldek (a moze sam zyje z ich sprzedazy), posiada tego typu procedury
    zapewne wbudowane (uruchamiane za dodatkowa oplata of koz ;)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 44. Data: 2010-10-23 16:16:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Oct 2010 16:50:05 +0200, SDD wrote:

> [...]
    >kombinacji w DL nie jest sprawa prosta - ja upraszczajaco przyjalem
    >14.000.000/924 (924 zakladom prostym rownowazny jest jeden systemowy z 12

    Troche ulatwi, ale dalej beda schody :-(
    Na kuponie A masz powiedzmy od 1 do 12, na B 13-14,
    a teraz ci brakuje kombinacji typu jedna liczba z A i 6 z B.
    Potem 2-5 itd. A to dopiero polowa numerow, a dalej wyzsze schody :-(

    >To jest swietne zadanie dla programisty.

    Prosciej napisac program drukujacy tych 14 mln kuponow, tylko duza
    rodzine trzeba miec zeby obskoczyla wszystkie kolektury w miescie :-)

    J.

  • 45. Data: 2010-10-23 16:21:25
    Temat: Re: Coś dla tych, co uczestniczą w "konkursach" smsowych :)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-23 14:03, animka pisze:

    > Ale przynajmniej nie windykator jak ty.

    hehe, animce już się ludzie i zawody we łbie mieszają ;)

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2010-10-23 16:50:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > a teraz ci brakuje kombinacji typu jedna liczba z A i 6 z B.
    > Potem 2-5 itd. A to dopiero polowa numerow, a dalej wyzsze schody :-(

    To ja bym zaczal tak:
    A: 1 - 12
    B: 8 - 19
    C: 15 - 26
    D: 22 - 33
    E: 29 - 40
    F: 36 - 47

    A z kolejnymi kombinacjami bym jakos potem kombinowal, zeby nie mialy z
    pozostalymi wiecej niz 5 liczb wspolnych.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 47. Data: 2010-10-23 17:06:52
    Od: ALEX <j...@g...pl>

    W dniu So 23 10 2010 13:57, SDD pisze:

> [...]
    > zl i wyciagniecie 20 milionow.
    > Statystycznie, niezaleznie od tego, jakim systemem gracz gra (chyba, ze
    > zaprzegnie sily nadprzyrodzone, ale w to nei kazdy wierzy, wiec nie
    > dopuszczamy takiej ewentualnosci) grasz zawsze skazany jest na wtopienie.
    > I statystycznie, przy zaonwestowaniu 5 tys zl, to dobrze, jak chociaz bylby
    > 1000 zl przychodu (czyli 4000 straty). W rzeczywisstosci nawet i to moze byc
    > trudne do osiagniecia.
    >
    > Zarabia tylko organizator (Lotto) i tworcy systemow, osiagajacy zyski z ich

    Zniknąłeś budżet: bez ryzyka i wysiłku kupa kasy :-|

    --
    ALEX CloneTrooper

  • 48. Data: 2010-10-23 17:16:43
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-23 18:21, Liwiusz pisze:

    > hehe, animce już się ludzie i zawody we łbie mieszają ;)

    Hehe, przecież nie pomyliłam Olgierda z Tobą :-)

    --
    animka

  • 49. Data: 2010-10-23 23:42:06
    Od: z <z...@g...pl>

    Piona pisze:

    > Taaa, wszyscy teraz rzucą się do hurtowego wysyłania tysięcy smsów.
    > Artykuł ma wydźwięk negatywny, więc nie oczekiwałbym pozytywnych
    > skutków. Choć po twoim poście są pewnie tacy, którzy widzą w tym wielka
    > szansę.... :D
    > piona

    Nie czytałem całego artykułu ale potrafię sobie wyobrazić ćwierć
    inteligenta karmiącego się przekazem tvn itd. który odbierze to jako
    reklamę. Do takiego nie docierają argumenty o jednej na milion szansie,
    że to wszystko bujda dla wyłudzenia kolejnego smsa itd.
    On też by tak chciał. Jak ten co wygrał milion i jak ta zawodowa
    wygrywaczka też. Znam ludzi co wierzą że wróżka z tv prawdę powie. (masakra)

  • 50. Data: 2010-10-23 23:57:18
    Temat: Re: Co? dla tych, co uczestniczš w "konkursach" smsowych :)
    Od: z <z...@g...pl>

    J.F. pisze:

    > -oni maja pieniadze z reklam, i potrzebuja sobie podniesc sluchalnosc
    > - 30 tys to i tak taniej niz reklamowac sie w innym radiu :-)
    >
    > -z uwagi na to stopa zwrotu moze byc wyzsza niz w totku
    >
    > -jak sama piszesz - placisz im 2 zl, jak takich jest wiecej, to moze
    > nawet nie musza doplacac :-)
    >
    > J.

    Dokładnie.
    Konkurs jest po to żeby zarabiać na reklamie.