  • 21. Data: 2009-06-06 20:30:51
    Temat: Re: Cos dla Janka
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 6 Cze, 21:22, "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@send.no.spam>
    wrote:

    > Takie cuda sie robi z obrazem, ze softwarowe pozbywanie sie aliashingu
    > byloby tylko jedna z wielu "dziwnych" czynnosci.

    Mimo wszystko sa pewne granice cudow - np. cyfrowy zoom :)

  • 22. Data: 2009-06-06 20:40:00
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-06-06 22:30, thearti wrote:
    > Mimo wszystko sa pewne granice cudow - np. cyfrowy zoom :)

    Drugi to likwidowanie aliasingu po próbkowaniu.

    Arczi

  • 23. Data: 2009-06-06 22:49:28
    Temat: Re: Coś dla Janka
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Pytałeś o kratkę, a nie cały obrazek. Odśwież sobie, będzie reszta z
    > lewej strony.

    Druty dodawałem jako dodatkowe wyjaśnienie, ale ciągle mi chodzi o kratkę.
    Na odświeżonym dalej pozostał Ci wzorek. Dodatkowo rozmyłeś zdjęcie i jest
    nielepsze niż na początku. Przy wysokim iso sytuacja będzie jeszcze
    dotkliwsza.

    > Aczkolwiek niewiele można wycisnąć ze skiepszczonego wołarką do rawów
    > jotpega. Ale i tak wygląda obiecująco.
    > Kratkę można sobie ściemnić, mnie sie taka podobała :)

    Mi nie chodzi o jasność, ale o poprzeczne wzorki, które zostały. Nawet po
    rozmyciu.
    Owszem JPG ssie, ale tu problem jest innego typu zupełnie.

    > Heliosa używam jak mam zrobić najlepszą możliwą jakość w studiu :)

    To całkiem niezłe szkiełko. No i w studio można używać na wysokich
    przysłonach bez zmartwień, a GO jest i tak taka, że AF-u wiele nie trzeba.
    Helios wiec nadaje sie idealnie.

    > Coś idziesz w filozofię.

    Raczej fizykę. Wszystko poniżej nyquista da nieodwracalne przekłamania.
    Lepiej więc popsuć sygnał niż mieć lewe próbkowanie.

    > Ja po prostu mówię, że chciałbym aparat bez aa, bo bym z niego ciągnął
    > śliczne widoczki, bynajmniej nie ostre jak żyletka. A wiem to, bo
    > zrobiłem kilka doświadczeń.

    Tak jak pisałem - do wielu tematów taki aparat byłby zdecydowanie świetny,
    jednakże w wielu da nieodwracalne wady i poprawianie ich będzie ręczne, a
    efekty raczej gorsze niż z AA.

    d.

  • 24. Data: 2009-06-06 22:53:05
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Dyjor wrote:
    > przez dłużsyz czas używałem aparatu bez AA i mora mnie nie zjadła.

    Opyl Jankowi tego kodaka :)

    Powtórzę raz jeszcze - brak AA w pewnych sytuacjach poprawi ostrość, ale w
    pewnych będzie powodował nieodwracalne błędy. AA nie jest na złość
    użytkownikom zdecydowanie.

    :)

    d.

  • 25. Data: 2009-06-07 10:32:24
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h0erpp$60d$1@inews.gazeta.pl>,
    dominik nabazgrał:
> [...]
    > Na odświeżonym dalej pozostał Ci wzorek. Dodatkowo rozmyłeś zdjęcie i jest
    > nielepsze niż na początku. Przy wysokim iso sytuacja będzie jeszcze

    A co ma ISO do filtra AA?

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 26. Data: 2009-06-07 10:55:14
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-06-06 19:41:12 +0200, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> said:

    > Zastanawia mnie, dlaczego nie robia filtra AA metodami softwarowymi...

    PhaseOne robi.

    de Fresz

  • 27. Data: 2009-06-07 11:52:36
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    l...@l...localdomain wrote:
    > A co ma ISO do filtra AA?

    A jakie zdjęcie łatwiej poprawić.. takie bez czy z dużym szumem?

    ;)

    d.

  • 28. Data: 2009-06-07 12:49:52
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Arczi wrote:

    > Drugi to likwidowanie aliasingu po próbkowaniu.

    Jak widzicie Adam chciałby takie rozwiązanie i jego softwareowe AA jakoś tam
    się sprawdza (wspomagane przez AA wprowadzane mimochodem przez cały tor
    niedoskonały optyczny) ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 29. Data: 2009-06-07 13:55:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dominik wrote:

    > Opyl Jankowi tego kodaka :)

    już go dawno opyliłem na d300 i niestety tej ostrości co z kodkodaka nie
    uzyskuję już, troszkę mi go żal...

    > Powtórzę raz jeszcze - brak AA w pewnych sytuacjach poprawi ostrość,
    > ale w pewnych będzie powodował nieodwracalne błędy. AA nie jest na
    > złość użytkownikom zdecydowanie.

    jest potrzbny dla zwykłych ludzi.

  • 30. Data: 2009-06-07 17:05:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
> [...]
    > Na odświeżonym dalej pozostał Ci wzorek. Dodatkowo rozmyłeś zdjęcie i
    > jest nielepsze niż na początku. Przy wysokim iso sytuacja będzie jeszcze

    Rozmyłem zdjęcie, ale jest zacznie lepsze niż rozmyte ''by default'' z
    olka. Bo nie lubię ostrego bez sensu, ale też nie lubię blura wszędzie i
    zawsze - ma być tak, jak mi pasuje.
    Jak mi się wzorek nie spodoba, to go zlikwiduję. Na razie mi się podoba.

    > Mi nie chodzi o jasność, ale o poprzeczne wzorki, które zostały. Nawet
    > po rozmyciu.
    > Owszem JPG ssie, ale tu problem jest innego typu zupełnie.

    Zrobiłbym Ci zupełnie bez wzorków poprzecznych, ale już mi się nie chce.

    > Raczej fizykę. Wszystko poniżej nyquista da nieodwracalne przekłamania.
    > Lepiej więc popsuć sygnał niż mieć lewe próbkowanie.

    A ja wolę mieć lewe próbkowanie.

    > Tak jak pisałem - do wielu tematów taki aparat byłby zdecydowanie
    > świetny, jednakże w wielu da nieodwracalne wady i poprawianie ich będzie
    > ręczne, a efekty raczej gorsze niż z AA.

    Dla wielu pewnie tak.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl