    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Coś dla Janka
    Date: Sun, 07 Jun 2009 00:49:28 +0200

    Janko Muzykant wrote:
    > Pytałeś o kratkę, a nie cały obrazek. Odśwież sobie, będzie reszta z
    > lewej strony.

    Druty dodawałem jako dodatkowe wyjaśnienie, ale ciągle mi chodzi o kratkę.
    Na odświeżonym dalej pozostał Ci wzorek. Dodatkowo rozmyłeś zdjęcie i jest
    nielepsze niż na początku. Przy wysokim iso sytuacja będzie jeszcze
    dotkliwsza.

    > Aczkolwiek niewiele można wycisnąć ze skiepszczonego wołarką do rawów
    > jotpega. Ale i tak wygląda obiecująco.
    > Kratkę można sobie ściemnić, mnie sie taka podobała :)

    Mi nie chodzi o jasność, ale o poprzeczne wzorki, które zostały. Nawet po
    rozmyciu.
    Owszem JPG ssie, ale tu problem jest innego typu zupełnie.

    > Heliosa używam jak mam zrobić najlepszą możliwą jakość w studiu :)

    To całkiem niezłe szkiełko. No i w studio można używać na wysokich
    przysłonach bez zmartwień, a GO jest i tak taka, że AF-u wiele nie trzeba.
    Helios wiec nadaje sie idealnie.

    > Coś idziesz w filozofię.

    Raczej fizykę. Wszystko poniżej nyquista da nieodwracalne przekłamania.
    Lepiej więc popsuć sygnał niż mieć lewe próbkowanie.

    > Ja po prostu mówię, że chciałbym aparat bez aa, bo bym z niego ciągnął
    > śliczne widoczki, bynajmniej nie ostre jak żyletka. A wiem to, bo
    > zrobiłem kilka doświadczeń.

    Tak jak pisałem - do wielu tematów taki aparat byłby zdecydowanie świetny,
    jednakże w wielu da nieodwracalne wady i poprawianie ich będzie ręczne, a
    efekty raczej gorsze niż z AA.

    d.