-
11. Data: 2010-11-07 17:11:40
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości:
> Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
> zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w
> Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a
> te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.
Po pierwsze silniki nie wyróżniają się oznaczeniem TDI ... to jest tylko
symbol handlowy VW (owszem mówiący o tym że pod maską jest diesel) który
jest umieszczony na pokrywie bagaźnika i na osłonie silnika. I ten symbol
nie mówi o tym jaka jest moc tego silnika...czerwone TD, DI, TDI to
internetowe _bajki_ nie mówiące o tym ile ma PS.
> Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie
> oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)
Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje
oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL itd.), z
CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA).
> Pozdr
Pozdr.
--
Bugatti
-
12. Data: 2010-11-07 17:38:01
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" napisał w wiadomości:
> Zalety CR
> - Możliwość bardziej subtelnego kształtowania przebiegu spalania
> wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
> spalania,
Wtrysk pilotowy nie może zawirowywać powietrze - on ma za zadanie lepiej
wymieszać ON z powietrzem poprzez wstępne pogrzanie przestrzeni spalania.
Żaden układ wtryskowy nie zawirowywuje powietrze. Powietrze w _komorze
spalania_ jest zawirowywane przez róźne kształty denka tłoka a wcześniej
przez kąt usadowienia zaworu i kanału ssącego i ich kształt....(już nie
mówie o m.in klapkach w kolektorze dolotowym)
> 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),
Jest jeden wtrysk główny (maininjection)
> dotrysk redukujący tlenki azotu i czasem uruchamiany końcowy podnoszący
Dotrysk (preinjection) jest przed maininjection i on właśnie redukuje NOx,
poprawia cichobieżność (moje ulubione słowo ;-) )i w pewnym stopniu redukuje
wibracje ukł. krobowo-tłokowego.
> temperaturę spalin aby wypalić sadze z filtra cząstek stałych.
Temperaturę spalin podwyższa 5 faza wtrysku czyli postinjection. Zaś przed
nim jest afterinjection, który dopala cząstki stałe
(*) Te 5 dawek wtrysku które opisałem dotyczą najczęściej silników CR II
generacji.
Pozdr.
--
Bugatti
-
13. Data: 2010-11-07 18:01:35
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
Użytkownik "Bugatti" <s...@m...pl> napisał w wiadomości
news:ib6i7p$kl0$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości:
>> Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
>> zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w
>> Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a
>> te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.
> Po pierwsze silniki nie wyróżniają się oznaczeniem TDI ... to jest tylko
> symbol handlowy VW (owszem mówiący o tym że pod maską jest diesel) który
> jest umieszczony na pokrywie bagaźnika i na osłonie silnika. I ten symbol
> nie mówi o tym jaka jest moc tego silnika...czerwone TD, DI, TDI to
> internetowe _bajki_ nie mówiące o tym ile ma PS.
To sobie radośnie coś popisałeś, a teraz wskaż gdzie wyżej napisałem
nieprawde. Pompowtryski to TDI w całej grupie VAG, CR i VP w przypadku VW są
tak samo oznaczane. Coś Ci się nie zgadza? Przeczytaj i pomyśl jeszcze
raz...
>> Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie
>> oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)
> Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje
> oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL
> itd.), z CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA).
Ty nawet nie zadałeś sobie trudu by zobaczyć o co pytał Endriu, dałeś piękny
przykład jak ominąc w każdym aspekcie temat o który chodziło...
Pozdr
-
14. Data: 2010-11-07 18:18:21
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości:
> Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości:
>> Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości:
>>> Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
>>> zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w
>>> Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a
>>> te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.
>> Po pierwsze silniki nie wyróżniają się oznaczeniem TDI ... to jest tylko
>> symbol handlowy VW (owszem mówiący o tym że pod maską jest diesel) który
>> jest umieszczony na pokrywie bagaźnika i na osłonie silnika. I ten symbol
>> nie mówi o tym jaka jest moc tego silnika...czerwone TD, DI, TDI to
>> internetowe _bajki_ nie mówiące o tym ile ma PS.
>
> To sobie radośnie coś popisałeś, a teraz wskaż gdzie wyżej napisałem
> nieprawde. Pompowtryski to TDI w całej grupie VAG, CR i VP w przypadku VW
> są tak samo oznaczane. Coś Ci się nie zgadza? Przeczytaj i pomyśl jeszcze
> raz...
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem bo mylisz oznaczenia na klapie bagaźnika
od oznaczeń kodowych silnika.
>>> Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie
>>> oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)
>> Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje
>> oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL
>> itd.), z CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA).
>
>
> Ty nawet nie zadałeś sobie trudu by zobaczyć o co pytał Endriu, dałeś
> piękny przykład jak ominąc w każdym aspekcie temat o który chodziło...
Endriu spytał:
"(Jakie oznaczenia mają auta na pompowtryskach"
a ty powiedziałeś mu że mają oznaczenie TDI. Potem dodałeś że te SAME
oznaczenie mają wszystkie silniki diesla VW na CR, PD i VP. Czyli jaki z
tego wniosek ? - że z oznaczenia tegoż błogosławionego już napisu TDI NIE da
się rozróżnić silniki z innmi systemami wtryskowymi. Więc zrobiłeś Endriowi
wode z mózgu zamiast precyzyjnie odpowiedzieć na to co odróźnia ten silnik
od innego. A do tego właśnie służą oznaczenia _kodowe_ silnika (które
podałem ripsotując na twój post) a nie miłosierny napis TDI.
Endriu po prostu nie wyraził się precyzyjnie bo pewnie chciał spytać o
oznaczenie kodowe.
> Pozdr
Pozdr.
--
Bugatti
-
15. Data: 2010-11-07 18:42:09
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
W dniu 2010-11-07 15:57, Waldek Godel pisze:
> Dnia Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):
>
>> wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
>> spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),
>
> że co???????????
> Przedwtrysk powoduje, że wtrysk główny spala się lepiej i szybciej, bo
> zamiast do gorącego powietrza wpada w już płonącą pierwszą dawkę. W efekcie
> spala się równiej (ciszej, mniejsze wibracje, większa moc)
>
Cytując za "Układ Wtryskowy CR Informator Techniczny BOSCH":
- Podczas wtrysku wstępnego do cylindrów wprowadza się małą dawkę ON
(1-4mm3), która "przygotowując" komorę spalania może poprawić sprawność
spalania oraz umożliwia uzyskanie następujących efektów:
- ciśnienie sprężania zostaje nieco podwyższone wskutek wstępnych
reakcji, ALBO częściowo w skutek spalania,
- zwłoka zapłonu dla wtrysku zasadniczego ulega skróceniu,
- szybkość narastania ciśnienia i maksymalne ciśnienie spalania ulegają
ZMNIEJSZENIU (tzw. miękkie spalanie).
>> Wrażliwość na marną obsługę - podobna.
>>
>
> Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć
> głowicę, więc jakby umiejętności trzeba nieco więcej.
Ale ja piszę pod kątem obsługi przez "Kazia" co to śrubokrętem i taśmą
izolacyjną. wszystkie nowoczesne silniki nie trawią "druciarstwa"
--
Wojciech Smagowicz
-
16. Data: 2010-11-07 19:53:08
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
Użytkownik "Bugatti" <s...@m...pl> napisał w wiadomości
news:ib6m4p$nf6$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości:
>> Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości:
>>> Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości:
>>>> Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
>>>> zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w
>>>> Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie
>>>> TDI, a te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.
>>> Po pierwsze silniki nie wyróżniają się oznaczeniem TDI ... to jest
>>> tylko symbol handlowy VW (owszem mówiący o tym że pod maską jest
>>> diesel) który jest umieszczony na pokrywie bagaźnika i na osłonie
>>> silnika. I ten symbol nie mówi o tym jaka jest moc tego
>>> silnika...czerwone TD, DI, TDI to internetowe _bajki_ nie mówiące o
>>> tym ile ma PS.
>> To sobie radośnie coś popisałeś, a teraz wskaż gdzie wyżej napisałem
>> nieprawde. Pompowtryski to TDI w całej grupie VAG, CR i VP w przypadku
>> VW są tak samo oznaczane. Coś Ci się nie zgadza? Przeczytaj i pomyśl
>> jeszcze raz...
> Przeczytaj jeszcze raz co napisałem bo mylisz oznaczenia na klapie
> bagaźnika od oznaczeń kodowych silnika.
A o coś innego mogło chodzić? Cytat z pierwotnego posta:
"JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI"
>>>> Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie
>>>> oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)
>>> Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje
>>> oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL
>>> itd.), z CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA).
>> Ty nawet nie zadałeś sobie trudu by zobaczyć o co pytał Endriu, dałeś
>> piękny przykład jak ominąc w każdym aspekcie temat o który chodziło...
> Endriu spytał:
> "(Jakie oznaczenia mają auta na pompowtryskach"
> a ty powiedziałeś mu że mają oznaczenie TDI. Potem dodałeś że te SAME
> oznaczenie mają wszystkie silniki diesla VW na CR, PD i VP. Czyli jaki z
> tego wniosek ? - że z oznaczenia tegoż błogosławionego już napisu TDI
> NIE da się rozróżnić silniki z innmi systemami wtryskowymi. Więc
> zrobiłeś Endriowi wode z mózgu zamiast precyzyjnie odpowiedzieć na to
> co odróźnia ten silnik od innego. A do tego właśnie służą oznaczenia
> _kodowe_ silnika (które podałem ripsotując na twój post) a nie
> miłosierny napis TDI.
> Endriu po prostu nie wyraził się precyzyjnie bo pewnie chciał spytać o
> oznaczenie kodowe.
Może masz i racje że o to mu chodziło, tylko trzeba jeszcze ten kod
pozyskać, z dokumentami jest różnie, w polskim DR brak danych, a szukanie
numerów silnika z lustereczkiem nie zawsze jest proste. Lepiej wiedzieć
czego się w danych latach spodziewać i jak rozróżnić poszczególne silniki.
Pozdr
-
17. Data: 2010-11-07 20:08:56
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-11-07 15:25, Przembo pisze:
>
> Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
> zawsze są to silniki VW),
Nie zawsze.
Nie tylko VW stosuje/stosowalo PD.
> w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w
> Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a
> te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.
>
> Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie
> oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)
W przypadku VW to tak.
--
Karolek
-
18. Data: 2010-11-07 20:15:55
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-11-07 09:40, Endriu pisze:
> Common Rail
> http://www.commonrail.info/wp-content/uploads/2009/0
8/255179811.jpg
>
Tak to jest CR.
> oraz
>
> Pompowtryskiwacze
> http://www.truckfocus.pl/artdodatki/11979876954767d7
6f1e6bc.jpg
>
To tez jest CR, a nie PD.
> Czy do Common Rail jest tak samo wra?liwy na paliwo z?ej jako?ci jak
> pompowtryskiwacze, czy to mo?e "inna para kaloszy" ?.
> I czy te wszystkie "I": JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI
>
Tak samo wrazliwe.
> To auta z silnikami sterowanymi uk?adem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
> maj? auta na pompowtryskach).
Pytasz o oznaczenia na tylnych klapach bagaznikow?
Jak tak to nie ma takich oznaczen wyrozniajacych systemy wtryskowe.
Czasami na ciezarowych maja napisane Common Rail.
--
Karolek
-
19. Data: 2010-11-07 20:27:49
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>
>> Pompowtryskiwacze
>> http://www.truckfocus.pl/artdodatki/11979876954767d7
6f1e6bc.jpg
>>
>
> To tez jest CR, a nie PD.
A to może jakiś rysunek z instalacją PD znajdziesz ?.
--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/
-
20. Data: 2010-11-07 20:36:22
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-11-07 20:27, Endriu pisze:
>>> Pompowtryskiwacze
>>> http://www.truckfocus.pl/artdodatki/11979876954767d7
6f1e6bc.jpg
>>>
>>
>> To tez jest CR, a nie PD.
>
> A to mo?e jaki? rysunek z instalacj? PD znajdziesz ?.
>
>
http://jcwinnie.biz/wordpress/?p=2718
--
Karolek