-
1. Data: 2010-11-07 09:40:10
Temat: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>
W wątku "Wymiana koła dwumasowego. Jaki koszt." kolega "omega fan" oraz
"Czarek Daniluk" zapodali tezę o tym jakoby w Mercedesach nie montowano
pompowtrysków.
<http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/br
owse_thread/thread/2cf2146003ab7e05/945cba68d669d2c2
?lnk=raot>
Zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu Mercedesa i rzeczywiście mechanik
stwierdził, że jeżeli chodzi o Mercedesa to pompowtrysków nie montowano w
samochodach gdzies od 1998 roku, a jezeli by coś takiego montowano to tylko
w modelach około lat 1997-1999 (mówił że trzeba by to sprawdzić w
katalogach - mocno wątpliwa sprawa aby takie pompowtryski montowano).
Stwierdził natomiast, iż w obecnych Mercedesach mamy doczynienia z
montowaniem układów Common Rail (o któych również mówił kolega Czarek
Daniluk).
Stad też dalsze pytania - czy znajdzie się jakiś grupowy szpec który poda
zalety/wady układu Common Rail względem Pompowtrysków (oprócz tego, iz
iglica w pompowtryskach jest sterwoana mechanicznie).
Oto dwa rysunki:
Common Rail
http://www.commonrail.info/wp-content/uploads/2009/0
8/255179811.jpg
oraz
Pompowtryskiwacze
http://www.truckfocus.pl/artdodatki/11979876954767d7
6f1e6bc.jpg
Czy do Common Rail jest tak samo wrażliwy na paliwo złej jakości jak
pompowtryskiwacze, czy to może "inna para kaloszy" ?.
I czy te wszystkie "I": JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI
Common rail
http://pl.wikipedia.org/wiki/Common_rail
"[...] Różni ich nie tylko oznaczenie producenta (JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI,
CRDI, CDTI, CTDI czy TDI w modelach koncernu VW, który również zdecydował
się na stosowanie systemu CR, także w jednostkach skonstruowanych jako
silniki z pompowtryskiwaczami-np. 2.0TDI), ale także generacja systemu.
[...].
To auta z silnikami sterowanymi układem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
mają auta na pompowtryskach).
--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/
-
2. Data: 2010-11-07 09:47:58
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>
>W wątku "Wymiana koła dwumasowego. Jaki koszt." kolega "omega fan" oraz
>"Czarek Daniluk" zapodali tezę o tym jakoby w Mercedesach nie montowano
>pompowtrysków.
>
> <http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/br
owse_thread/thread/2cf2146003ab7e05/945cba68d669d2c2
?lnk=raot>
>
> Zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu Mercedesa i rzeczywiście mechanik
> stwierdził, że jeżeli chodzi o Mercedesa to pompowtrysków nie montowano w
> samochodach gdzies od 1998 roku, a jezeli by coś takiego montowano to
> tylko w modelach około lat 1997-1999 (mówił że trzeba by to sprawdzić w
> katalogach - mocno wątpliwa sprawa aby takie pompowtryski montowano).
>
> Stwierdził natomiast, iż w obecnych Mercedesach mamy doczynienia z
> montowaniem układów Common Rail (o któych również mówił kolega Czarek
> Daniluk).
>
> Stad też dalsze pytania - czy znajdzie się jakiś grupowy szpec który poda
> zalety/wady układu Common Rail względem Pompowtrysków (oprócz tego, iz
> iglica w pompowtryskach jest sterwoana mechanicznie).
> Oto dwa rysunki:
>
> Common Rail
> http://www.commonrail.info/wp-content/uploads/2009/0
8/255179811.jpg
>
> oraz
>
> Pompowtryskiwacze
> http://www.truckfocus.pl/artdodatki/11979876954767d7
6f1e6bc.jpg
>
> Czy do Common Rail jest tak samo wrażliwy na paliwo złej jakości jak
> pompowtryskiwacze, czy to może "inna para kaloszy" ?.
> I czy te wszystkie "I": JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy
> TDI
>
> Common rail
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Common_rail
>
> "[...] Różni ich nie tylko oznaczenie producenta (JTD, HDI, DCI, CDI,
> TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI w modelach koncernu VW, który również
> zdecydował się na stosowanie systemu CR, także w jednostkach
> skonstruowanych jako silniki z pompowtryskiwaczami-np. 2.0TDI), ale także
> generacja systemu. [...].
>
> To auta z silnikami sterowanymi układem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
> mają auta na pompowtryskach).
A jużchyba doczytałem chyba dobrze:
<https://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/b
rowse_thread/thread/5f03bb5bdbab0714/c94f5fed00aff81
6?hl=pl&lnk=gst&q=common+rail#c94f5fed00aff816>
TDI to raczej pompowtryskiwacze (ale nie zawsze) reszta Common Rail. Widzę
że jedne i drugie wrażliwe na złe paliwo....
--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/
-
3. Data: 2010-11-07 10:05:39
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 7 Nov 2010 09:40:10 +0100, "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>
>Stad też dalsze pytania - czy znajdzie się jakiś grupowy szpec który poda
>zalety/wady układu Common Rail względem Pompowtrysków (oprócz tego, iz
>iglica w pompowtryskach jest sterwoana mechanicznie).
Hm, chyba nie jest. Tez maja tam elektroniczne sterowanie.
Ogolnie wiadomo ze diesel wymaga po pierwsze wysokiego cisnienia
wtrysku, ktore zapewnia lepsze odparowanie paliwa, oraz precyzyjnego
sterowania dawkami. I VW najwyrazniej osiagalo wystarczajaco dobre
parametry w praktyce, mimo ze p-w maja drobra wade - z natury rzeczy
cisnienie jest dostepne tylko przez czesc cyklu pracy, potem tloczek
nie jest naciskany.
A reszta od wykonania zalezy. Klienta nie interesuje teoria, tylko ile
auto pali, jaka ma moc, a przy wiekszym przebiegu: ile kosztuje pompa
CR, ile wtryskiwacz, ile p-w, czy te elementy daja sie regenenerowac
tanim kosztem, i ile roboty wymaga wymiana.
No i co ile trzeba je wymieniac :-)
>Czy do Common Rail jest tak samo wrażliwy na paliwo złej jakości jak
>pompowtryskiwacze, czy to może "inna para kaloszy" ?.
Mysle ze podobnie. No chyba ze zamiast zapychania dziurek we
wtryskiwaczach bedzie zapychanie pompy.
>To auta z silnikami sterowanymi układem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
>mają auta na pompowtryskach).
Literek zabraknie.
J.
-
4. Data: 2010-11-07 15:25:10
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
Użytkownik "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl> napisał w wiadomości
news:ib5omg$fv8$1@usenet.news.interia.pl...
> W wątku "Wymiana koła dwumasowego. Jaki koszt." kolega "omega fan" oraz
> "Czarek Daniluk" zapodali tezę o tym jakoby w Mercedesach nie montowano
> pompowtrysków.
> <http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/br
owse_thread/thread/2cf
> 2146003ab7e05/945cba68d669d2c2?lnk=raot>
> Zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu Mercedesa i rzeczywiście mechanik
> stwierdził, że jeżeli chodzi o Mercedesa to pompowtrysków nie montowano w
> samochodach gdzies od 1998 roku, a jezeli by coś takiego montowano to
> tylko w modelach około lat 1997-1999 (mówił że trzeba by to sprawdzić w
> katalogach - mocno wątpliwa sprawa aby takie pompowtryski montowano).
> Stwierdził natomiast, iż w obecnych Mercedesach mamy doczynienia z
> montowaniem układów Common Rail (o któych również mówił kolega Czarek
> Daniluk).
Ciekawe co by wynikło z tego sprawdzenia, Mercedes nie kupował silników VW
:)
> Czy do Common Rail jest tak samo wrażliwy na paliwo złej jakości jak
> pompowtryskiwacze, czy to może "inna para kaloszy" ?.
Oba systemy są bardziej wrażliwe od VP, to jest pewne.
> To auta z silnikami sterowanymi układem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
> mają auta na pompowtryskach).
Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo zawsze
są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w Mitsubishi... Dla
odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a te z pompą (VP37)
wyróżniają sie oznaczeniem TDI.
Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie oznaczone
tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)
Pozdr
-
5. Data: 2010-11-07 15:54:43
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
W dniu 2010-11-07 09:40, Endriu pisze:
> Stad te? dalsze pytania - czy znajdzie sie jaki? grupowy szpec który poda
> zalety/wady uk?adu Common Rail wzgledem Pompowtrysków (oprócz tego, iz
> iglica w pompowtryskach jest sterwoana mechanicznie).
Zalety CR
- Możliwość bardziej subtelnego kształtowania przebiegu spalania
wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),
dotrysk redukujący tlenki azotu i czasem uruchamiany końcowy podnoszący
temperaturę spalin aby wypalić sadze z filtra cząstek stałych.
Dzięki temu silnik ma łagodniejszą pracę, i jest bardziej elastyczny.
- mniejsze obciążenia dynamiczne dla układu rozrządu napędzającego pompę
WC w porównaniu z napędem pompowtryskiwaczy.
Tolerancja na marne paliwo - podobna.
Wrażliwość na marną obsługę - podobna.
> To auta z silnikami sterowanymi uk?adem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
> maj? auta na pompowtryskach).
Pompowtryski TDI
Cała reszta oznaczeń z (TDI włącznie) to Common Rail - mówię o obecnych
nowych silnikach.
--
Wojciech Smagowicz
-
6. Data: 2010-11-07 15:57:27
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):
> wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
> spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),
że co???????????
Przedwtrysk powoduje, że wtrysk główny spala się lepiej i szybciej, bo
zamiast do gorącego powietrza wpada w już płonącą pierwszą dawkę. W efekcie
spala się równiej (ciszej, mniejsze wibracje, większa moc)
> Wrażliwość na marną obsługę - podobna.
>
Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć
głowicę, więc jakby umiejętności trzeba nieco więcej.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
7. Data: 2010-11-07 16:09:33
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 7 Nov 2010 14:57:27 +0000, Waldek Godel wrote:
>> Wrażliwość na marną obsługę - podobna.
>>
>Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć
>głowicę, więc jakby umiejętności trzeba nieco więcej.
Glowice czy tylko walek ?
A daje sie jeszcze wymienic koncowki wtryskow, czy juz tylko cale
[pompo/CR] wtryskiwacze ?
No i drobiazg - ile roboty to wymaga w CR, bo tak wstepnie wydaje mi
sie ze konstrukcja wytrzymujaca 2000 at musi byc solidna, a wiec
rozkreca sie ja mozolnie.
J.
-
8. Data: 2010-11-07 16:10:40
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:
>Zalety CR
>- Możliwość bardziej subtelnego kształtowania przebiegu spalania
>wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
>spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),
>dotrysk redukujący tlenki azotu i czasem uruchamiany końcowy podnoszący
>temperaturę spalin aby wypalić sadze z filtra cząstek stałych.
>Dzięki temu silnik ma łagodniejszą pracę, i jest bardziej elastyczny.
Ale to samo robia pompowtryskiwacze z VAG, czy sie myle ?
J.
-
9. Data: 2010-11-07 16:12:56
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sun, 07 Nov 2010 16:10:40 +0100, J.F. napisał(a):
> Ale to samo robia pompowtryskiwacze z VAG, czy sie myle ?
Mylisz się. No chyba, że wymyślisz krzywkę która się dynamicznie krzywi.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
10. Data: 2010-11-07 16:34:35
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 7 Nov 2010 15:12:56 +0000, Waldek Godel wrote:
>Dnia Sun, 07 Nov 2010 16:10:40 +0100, J.F. napisał(a):
>> Ale to samo robia pompowtryskiwacze z VAG, czy sie myle ?
>
>Mylisz się. No chyba, że wymyślisz krzywkę która się dynamicznie krzywi.
Tam oprocz krzywki jest jeszcze kabelek.
Mozna miec tylko watpliwosci co do zakresu mozliwych katow pompowania.
J.