eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCommon Rail vs Pompowtryski - pytanie.Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
    Date: Sun, 07 Nov 2010 18:42:09 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 35
    Message-ID: <ib6oab$60g$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ib5omg$fv8$1@usenet.news.interia.pl> <ib6egc$3m2$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@l...institute.com>
    NNTP-Posting-Host: 193.107.248.2
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1289151627 6160 193.107.248.2 (7 Nov 2010 17:40:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Nov 2010 17:40:27 +0000 (UTC)
    X-User: ziwk
    In-Reply-To: <4...@l...institute.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2324014
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-11-07 15:57, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):
    >
    >> wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
    >> spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),
    >
    > że co???????????
    > Przedwtrysk powoduje, że wtrysk główny spala się lepiej i szybciej, bo
    > zamiast do gorącego powietrza wpada w już płonącą pierwszą dawkę. W efekcie
    > spala się równiej (ciszej, mniejsze wibracje, większa moc)
    >
    Cytując za "Układ Wtryskowy CR Informator Techniczny BOSCH":
    - Podczas wtrysku wstępnego do cylindrów wprowadza się małą dawkę ON
    (1-4mm3), która "przygotowując" komorę spalania może poprawić sprawność
    spalania oraz umożliwia uzyskanie następujących efektów:
    - ciśnienie sprężania zostaje nieco podwyższone wskutek wstępnych
    reakcji, ALBO częściowo w skutek spalania,
    - zwłoka zapłonu dla wtrysku zasadniczego ulega skróceniu,
    - szybkość narastania ciśnienia i maksymalne ciśnienie spalania ulegają
    ZMNIEJSZENIU (tzw. miękkie spalanie).


    >> Wrażliwość na marną obsługę - podobna.
    >>
    >
    > Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć
    > głowicę, więc jakby umiejętności trzeba nieco więcej.

    Ale ja piszę pod kątem obsługi przez "Kazia" co to śrubokrętem i taśmą
    izolacyjną. wszystkie nowoczesne silniki nie trawią "druciarstwa"



    --
    Wojciech Smagowicz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: