-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Date: Sun, 07 Nov 2010 18:42:09 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 35
Message-ID: <ib6oab$60g$1@inews.gazeta.pl>
References: <ib5omg$fv8$1@usenet.news.interia.pl> <ib6egc$3m2$1@inews.gazeta.pl>
<4...@l...institute.com>
NNTP-Posting-Host: 193.107.248.2
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1289151627 6160 193.107.248.2 (7 Nov 2010 17:40:27 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Nov 2010 17:40:27 +0000 (UTC)
X-User: ziwk
In-Reply-To: <4...@l...institute.com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
Thunderbird/3.1.6
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2324014
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-11-07 15:57, Waldek Godel pisze:
> Dnia Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):
>
>> wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
>> spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),
>
> że co???????????
> Przedwtrysk powoduje, że wtrysk główny spala się lepiej i szybciej, bo
> zamiast do gorącego powietrza wpada w już płonącą pierwszą dawkę. W efekcie
> spala się równiej (ciszej, mniejsze wibracje, większa moc)
>
Cytując za "Układ Wtryskowy CR Informator Techniczny BOSCH":
- Podczas wtrysku wstępnego do cylindrów wprowadza się małą dawkę ON
(1-4mm3), która "przygotowując" komorę spalania może poprawić sprawność
spalania oraz umożliwia uzyskanie następujących efektów:
- ciśnienie sprężania zostaje nieco podwyższone wskutek wstępnych
reakcji, ALBO częściowo w skutek spalania,
- zwłoka zapłonu dla wtrysku zasadniczego ulega skróceniu,
- szybkość narastania ciśnienia i maksymalne ciśnienie spalania ulegają
ZMNIEJSZENIU (tzw. miękkie spalanie).
>> Wrażliwość na marną obsługę - podobna.
>>
>
> Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć
> głowicę, więc jakby umiejętności trzeba nieco więcej.
Ale ja piszę pod kątem obsługi przez "Kazia" co to śrubokrętem i taśmą
izolacyjną. wszystkie nowoczesne silniki nie trawią "druciarstwa"
--
Wojciech Smagowicz
Następne wpisy z tego wątku
- 07.11.10 19:53 Przembo
- 07.11.10 20:08 Karolek
- 07.11.10 20:15 Karolek
- 07.11.10 20:27 Endriu
- 07.11.10 20:36 Karolek
- 07.11.10 21:29 Czarek Daniluk
- 09.11.10 21:49 jerzu
- 10.11.10 00:00 R2r
- 10.11.10 00:03 R2r
- 10.11.10 00:07 Waldek Godel
- 10.11.10 00:22 R2r
- 10.11.10 00:24 Waldek Godel
- 10.11.10 00:32 R2r
- 10.11.10 00:43 Waldek Godel
- 10.11.10 00:48 R2r
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=