eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCommon Rail vs Pompowtryski - pytanie.Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-mail
    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
    Date: Sun, 7 Nov 2010 17:38:01 +0100
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 38
    Message-ID: <ib6jp8$ln6$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <ib5omg$fv8$1@usenet.news.interia.pl> <ib6egc$3m2$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ds.pk.edu.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1289146984 22246 149.156.157.66 (7 Nov 2010 16:23:04 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Nov 2010 16:23:04 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2323997
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" napisał w wiadomości:

    > Zalety CR
    > - Możliwość bardziej subtelnego kształtowania przebiegu spalania
    > wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
    > spalania,

    Wtrysk pilotowy nie może zawirowywać powietrze - on ma za zadanie lepiej
    wymieszać ON z powietrzem poprzez wstępne pogrzanie przestrzeni spalania.
    Żaden układ wtryskowy nie zawirowywuje powietrze. Powietrze w _komorze
    spalania_ jest zawirowywane przez róźne kształty denka tłoka a wcześniej
    przez kąt usadowienia zaworu i kanału ssącego i ich kształt....(już nie
    mówie o m.in klapkach w kolektorze dolotowym)

    > 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),

    Jest jeden wtrysk główny (maininjection)

    > dotrysk redukujący tlenki azotu i czasem uruchamiany końcowy podnoszący

    Dotrysk (preinjection) jest przed maininjection i on właśnie redukuje NOx,
    poprawia cichobieżność (moje ulubione słowo ;-) )i w pewnym stopniu redukuje
    wibracje ukł. krobowo-tłokowego.

    > temperaturę spalin aby wypalić sadze z filtra cząstek stałych.

    Temperaturę spalin podwyższa 5 faza wtrysku czyli postinjection. Zaś przed
    nim jest afterinjection, który dopala cząstki stałe

    (*) Te 5 dawek wtrysku które opisałem dotyczą najczęściej silników CR II
    generacji.


    Pozdr.

    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: