-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-mail
From: "Bugatti" <s...@m...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Date: Sun, 7 Nov 2010 17:38:01 +0100
Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
Lines: 38
Message-ID: <ib6jp8$ln6$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
References: <ib5omg$fv8$1@usenet.news.interia.pl> <ib6egc$3m2$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: ds.pk.edu.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1289146984 22246 149.156.157.66 (7 Nov 2010 16:23:04 GMT)
X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Nov 2010 16:23:04 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2323997
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" napisał w wiadomości:
> Zalety CR
> - Możliwość bardziej subtelnego kształtowania przebiegu spalania
> wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
> spalania,
Wtrysk pilotowy nie może zawirowywać powietrze - on ma za zadanie lepiej
wymieszać ON z powietrzem poprzez wstępne pogrzanie przestrzeni spalania.
Żaden układ wtryskowy nie zawirowywuje powietrze. Powietrze w _komorze
spalania_ jest zawirowywane przez róźne kształty denka tłoka a wcześniej
przez kąt usadowienia zaworu i kanału ssącego i ich kształt....(już nie
mówie o m.in klapkach w kolektorze dolotowym)
> 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),
Jest jeden wtrysk główny (maininjection)
> dotrysk redukujący tlenki azotu i czasem uruchamiany końcowy podnoszący
Dotrysk (preinjection) jest przed maininjection i on właśnie redukuje NOx,
poprawia cichobieżność (moje ulubione słowo ;-) )i w pewnym stopniu redukuje
wibracje ukł. krobowo-tłokowego.
> temperaturę spalin aby wypalić sadze z filtra cząstek stałych.
Temperaturę spalin podwyższa 5 faza wtrysku czyli postinjection. Zaś przed
nim jest afterinjection, który dopala cząstki stałe
(*) Te 5 dawek wtrysku które opisałem dotyczą najczęściej silników CR II
generacji.
Pozdr.
--
Bugatti
Następne wpisy z tego wątku
- 07.11.10 18:01 Przembo
- 07.11.10 18:18 Bugatti
- 07.11.10 18:42 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 07.11.10 19:53 Przembo
- 07.11.10 20:08 Karolek
- 07.11.10 20:15 Karolek
- 07.11.10 20:27 Endriu
- 07.11.10 20:36 Karolek
- 07.11.10 21:29 Czarek Daniluk
- 09.11.10 21:49 jerzu
- 10.11.10 00:00 R2r
- 10.11.10 00:03 R2r
- 10.11.10 00:07 Waldek Godel
- 10.11.10 00:22 R2r
- 10.11.10 00:24 Waldek Godel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=