  • Data: 2010-11-07 09:47:58
    Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >W wątku "Wymiana koła dwumasowego. Jaki koszt." kolega "omega fan" oraz
    >"Czarek Daniluk" zapodali tezę o tym jakoby w Mercedesach nie montowano
    >pompowtrysków.
    >
    > <http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/br
    owse_thread/thread/2cf2146003ab7e05/945cba68d669d2c2
    ?lnk=raot>

> [...]
    > samochodach gdzies od 1998 roku, a jezeli by coś takiego montowano to
    > tylko w modelach około lat 1997-1999 (mówił że trzeba by to sprawdzić w
    > katalogach - mocno wątpliwa sprawa aby takie pompowtryski montowano).
    >
    > Stwierdził natomiast, iż w obecnych Mercedesach mamy doczynienia z
    > montowaniem układów Common Rail (o któych również mówił kolega Czarek
    > Daniluk).
    >
    > Stad też dalsze pytania - czy znajdzie się jakiś grupowy szpec który poda
    > zalety/wady układu Common Rail względem Pompowtrysków (oprócz tego, iz
    > iglica w pompowtryskach jest sterwoana mechanicznie).

    8/255179811.jpg

    > oraz
    >
    > Pompowtryskiwacze
    > http://www.truckfocus.pl/artdodatki/11979876954767d7
    6f1e6bc.jpg

> [...]
    > I czy te wszystkie "I": JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy
    > TDI
    >
    > Common rail
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Common_rail
    >
    > "[...] Różni ich nie tylko oznaczenie producenta (JTD, HDI, DCI, CDI,
    > TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI w modelach koncernu VW, który również
    > zdecydował się na stosowanie systemu CR, także w jednostkach
    > skonstruowanych jako silniki z pompowtryskiwaczami-np. 2.0TDI), ale także
    > generacja systemu. [...].
    >
    > To auta z silnikami sterowanymi układem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia

    A jużchyba doczytałem chyba dobrze:

    <https://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/b
    rowse_thread/thread/5f03bb5bdbab0714/c94f5fed00aff81
    6?hl=pl&lnk=gst&q=common+rail#c94f5fed00aff816>

    TDI to raczej pompowtryskiwacze (ale nie zawsze) reszta Common Rail. Widzę
    że jedne i drugie wrażliwe na złe paliwo....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/