eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCommon Rail vs Pompowtryski - pytanie.Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
  • Data: 2010-11-07 15:54:43
    Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-11-07 09:40, Endriu pisze:

    > Stad te? dalsze pytania - czy znajdzie sie jaki? grupowy szpec który poda
    > zalety/wady uk?adu Common Rail wzgledem Pompowtrysków (oprócz tego, iz
    > iglica w pompowtryskach jest sterwoana mechanicznie).
    Zalety CR
    - Możliwość bardziej subtelnego kształtowania przebiegu spalania
    wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
    spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),
    dotrysk redukujący tlenki azotu i czasem uruchamiany końcowy podnoszący
    temperaturę spalin aby wypalić sadze z filtra cząstek stałych.
    Dzięki temu silnik ma łagodniejszą pracę, i jest bardziej elastyczny.
    - mniejsze obciążenia dynamiczne dla układu rozrządu napędzającego pompę
    WC w porównaniu z napędem pompowtryskiwaczy.

    Tolerancja na marne paliwo - podobna.
    Wrażliwość na marną obsługę - podobna.

    > To auta z silnikami sterowanymi uk?adem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
    > maj? auta na pompowtryskach).
    Pompowtryski TDI
    Cała reszta oznaczeń z (TDI włącznie) to Common Rail - mówię o obecnych
    nowych silnikach.

    --
    Wojciech Smagowicz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: