  • 11. Data: 2011-03-16 14:53:21
    Temat: Re: Cofanie liczników będzie przestępstwem
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-03-16 13:01, Mariusz Wozniak wrote:

    > Co mnie powstrzyma przed kazdorazowym cofaniem licznika przed badaniem
    > technicznym?

    To jeszcze bys musial zadbac o bardziej konsekwentne "zacieranie
    sladow", bo chociazby wiele serwisow zapisuje sobie przebieg
    powierzonego auta. Ot chocby dla konfrontacji w przypadkach reklamacji
    naprawy/wymiany. Wiec chocby raz w roku wymiana oleju, podjechanie
    nabic klime.. i juz zostaja slady do ktorych ktos moze dotrzec. A teraz
    jest wiekszy ped na ewidencjonowanie danych i dane numery moga zaczac
    pojawiac sie w roznych ciekawych bazach (a przeciez numery nadwozia
    to nie jest chroniona "dana osobowa").
    Czyli krecenie gala rozciaga sie potencjalnie na skale taka, ze kretacz
    bedzie musial popasc w paranoje i byc moze przemysli czy mu sie to oplaca.

    --

    memento lorem ipsum

  • 12. Data: 2011-03-16 15:17:16
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-16, Mariusz Wozniak <mariusz@xanth_eu_.org> wrote:

    > Co mnie powstrzyma przed kazdorazowym cofaniem licznika przed badaniem
    > technicznym?

    Zdecydowana większość kręcenia liczników to handlarze, nie właściciele.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 13. Data: 2011-03-16 15:59:33
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 16 Mar 2011 11:29:53 +0100, JaromirD <r...@q...pl> wrote:

    >http://www.rp.pl/artykul/4,627305_Cofanie-licznikow
    -bedzie-
    >przestepstwem.html
    >
    >"W kodeksie karnym znajdzie się nowy typ oszustwa ? przestawianie wskaźnika
    >przebiegu samochodu podczas jego sprzedaży /.../ "

    >Wiceminister zapowiedział wprowadzenie do kodeksu karnego nowego typu
    >przestępstwa oszustwa - właśnie cofania liczników podczas sprzedaży auta.

    kolejny przykład tego, że ustawodawca (właściwie: rząd) uważa, że
    wystarczy uchwalić przepis, aby wszyscy byli szczęśliwi i żyło się
    dostatniej.
    Przecież przestępstwo oszustwa już teraz jest spenalizowane.

    >Pomijam, już fakt dziwnych poglądów pana Wrony - żeby rozwiązać problem,
    >wystarczy zakazać.

    dziwne? Od szefa się uczy :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 14. Data: 2011-03-16 16:31:27
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin FAN

    > Ale ja nie wiem w czym jest problem. Przecie? na rynku jest wiele
    > samochodów z udokumentowanym ?wietnie przebiegiem, kpl. faktur za
    > przegl?dy, naprawy, od pierwszego w?a?ciciela. Wiec po co kupowaae
    > sprowadzone trupy i kl?ae na krecone liczniki.

    Jak to po co? Są o 5% tańsze. ;)

  • 15. Data: 2011-03-16 16:31:35
    Od: Excite <n...@n...pl>

    Dnia 16-03-2011 o 13:41:49 Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    napisał(a):
    > No, bo cofać tylko po okresie gwarancji, to będzie dość dziwnie
    > wyglądało, jeśli przebiegi nagle spadną... nawet lamera to zastanowi.

    I co z tego zastanowienia wyniknie ? Teraz też cofanie liczników dla
    wprowadzenia w błąd kupującego jest nielegalne i również wiele przebiegów
    jest zastanawiających ale to bez znaczenia jeśli nie można oszusta ukarać.

  • 16. Data: 2011-03-16 16:32:30
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 16/03/2011 15:31, Excite wrote:

> [...]
    > wprowadzenia w błąd kupującego jest nielegalne i również wiele
    > przebiegów jest zastanawiających ale to bez znaczenia jeśli nie można

    I wlasnie przez takie podejscie, rynek w polsce nie zmienia sie od lat i
    jeszcze dlugo nie bedzie normalny.

    Kamil

  • 17. Data: 2011-03-16 16:33:07
    Od: Kuba <...@...pl>

    W dniu 2011-03-16 14:20, FAN pisze:
    > Ale ja nie wiem w czym jest problem. Przecież na rynku jest wiele
    > samochodów z udokumentowanym świetnie przebiegiem, kpl. faktur za przeglądy,
    > naprawy, od pierwszego właściciela. Więc po co kupować sprowadzone trupy i
    > kląć na kręcone liczniki.
    > Pozdrawiam

    A problem jest tu taki, ze ludzie maja do wyboru:
    - atrakcyjna cena, niski przebieg -> samochód ok tylko na pierwszy rzut oka
    - atrakcyjna cena i wysoki udokumentowany przebieg -> trup na pierwszy
    rzut oka, ale z drugiej strony wiadomo czego można się spodziewać
    - wysoka cena i niski udokumentowany przebieg - samochód ok na pierwszy
    i drugi rzut oka

    a większość kupuje samochody na pierwszy rzut oka. zachęceni są do tego
    atrakcyjna cena i niskim przebiegiem, a jeżeli auto dodatkowo się świeci
    jak psu jajca to większość jest po prostu wniebowzięta - a takich aut -
    wypicowanych na handel, z kręconym licznikiem - jest na rynku najwięcej.

  • 18. Data: 2011-03-16 16:57:48
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > I wlasnie przez takie podejscie, rynek w polsce nie zmienia sie od lat i
    > jeszcze dlugo nie bedzie normalny.

    zmienia sie zmienia i to bardzo...
    Jeszcze 3-4 lata temu sprzedac 3 letni samochód z przebiegiem wyższym niż
    120tys km bylo praktycznie niemozliwe.
    Dziś mozna spotkać przebiegi rzędu 160 tys km i jeśli samochód jest
    serwisowany a stan nie budzi wątpliwości, to auto da sie sprzedać.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 19. Data: 2011-03-16 16:59:58
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości
    > Pomijam, już fakt dziwnych poglądów pana Wrony - żeby rozwiązać problem,
    > wystarczy zakazać.

    tak naprawde to w czym problem, zeby w czasie przeglądu technicznego wpisać
    przebieg i dlaczego mialoby to byc "dziwne"?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 20. Data: 2011-03-16 17:10:14
    Temat: Re: Cofanie liczników b?dzie przest?pstwem
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    to <t...@a...xyz> napisał(a):

    > begin FAN

    > Jak to po co? SÄ&#65533; o 5% taĹ&#65533;sze. ;)

    Gdyby nie było tych o 5% tańszych to te rodzime były by o 30% droższe.