  • 21. Data: 2016-11-17 13:25:20
    Temat: Re: Cofający się licznik prądu. Jaka przyczyna?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Jakoś nikt przy udzielaniu na wyprzódki światłych rad
    >nie wpadł na to, że można mieć licznik zamontowany
    >w pomieszczeniu bez naturalnego oświetlenia.

    Juz starozytni Egipcjanie wiedzieli, ze do tego sluza lusterka :-)

    J.

  • 22. Data: 2016-11-17 13:33:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Juz starozytni Egipcjanie wiedzieli, ze do tego sluza lusterka :-)

    Chyba faktycznie powinienem zabrać się za polerowanie mosiężnych
    płytek. Bez tego Zagadka Czerwonej Kreski pozostanie nierozwiązana.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2016-11-17 16:51:55
    Temat: Cofający się licznik prądu. Jaka przyczyna?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bog wysluchal modlitwy.

  • 24. Data: 2016-11-18 01:56:16
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Popsuty.
    >
    > A tak dokładniej, jedno czy trójfazowy?
    > Podobno w trójfazowym pomaga zamiana kolejności faz.

    Licznik jednofazowy gdy się cofa to buczy. Po wyłączeniu bezpiecznika
    przestaje się cofać. Cofnął już się o ok 30 kWh. Gdy się cofa to robi to
    etapami. Aż zrobi pełen obrót i zaczyna od nowa.

  • 25. Data: 2016-11-18 04:25:15
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-11-14 o 17:54, t-1 pisze:

    > Podobno w trójfazowym pomaga zamiana kolejności faz.

    Legenda miejska biorąca się z niezrozumienia zasady działania licznika
    trójfazowego. Strumień od prądu jest zawsze skojarzony z odpowiadającym
    mu strumieniem od napięcia, więc zmiana kolejności faz tylko zmienia
    parę cewek.

    Odwrotne podłączenie przypływu i odpływu - wtedy w obrębie danej pary
    cewek odwraca się pole wypadkowe.

  • 26. Data: 2016-11-18 04:28:25
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-11-15 o 10:51, Michał Jankowski pisze:

    > Tradycyjne liczniki sprzed 30-40 lat dokładnie tak robiły - po
    > wyłączeniu odbiorników tarcza pomaluteńku pełzła wstecz aż do ukazania
    > się czerwonej kreski i zatrzymywała.

    Np. Pafal A52 w tej starszej, bardziej obłej obudowie.

  • 27. Data: 2016-11-18 09:54:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, November 18, 2016, 4:25:15 AM, you wrote:

    > Legenda miejska biorąca się z niezrozumienia zasady działania licznika
    > trójfazowego.

    No bo wiesz, skoro silnikowi wystarczy, to na pewno też licznikowi ;)

    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2016-11-18 18:10:48
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 18.11.2016 o 01:56, rageofhonor pisze:

    > Gdy się cofa to robi to
    > etapami. Aż zrobi pełen obrót i zaczyna od nowa.

    Trudno zrobić drugi obrót nie kończąc pierwszego ;)

    Czyli co? - zatrzymuje się po tym pełnym obrocie i po chwili robi kolejny?

    --
    Mirek.

  • 29. Data: 2016-11-20 19:01:52
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2016 09:54:00 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > No bo wiesz, skoro silnikowi wystarczy, to na pewno też licznikowi ;)

    Liczniki elektroniczne mają wskaźniki kierunku wirowania faz, ale ma to
    charakter czysto informacyjny, bo to tak naprawdę trzy liczniki
    jednofazowe z sumowaniem.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 30. Data: 2016-11-21 18:43:31
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "rageofhonor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Co może być przyczyną samoczynnego cofania się licznika prądu?
    >
    > Jeden z podliczników na działace cofa się do tyłu co jakiś czas. Jeden
    > pełny obrót co kilka minut. Jaka może być tego przyczyna?

    Bo nie może cofać się do przodu. ;-)

    neelix