  • 1. Data: 2011-01-10 20:08:52
    Temat: Co zrobić w takim przypadku z samochodem?
    Od: "massey" <m...@h...com>

    1. Termin waznosci badan mojego starego wozidła uplywa za 4 dni
    2. Auto technicznie sprawne, biezaco serwisowane jednak niestety pojawily
    sie spore oznaki korozji przy prograch
    i generalnie zdaje sobie sprawe ze to moze byc jego zmierzch i moze tych
    badan zwyczajnie nie przejsc.
    3. Mam teraz pytanie co w takiej sytuacji:

    -czy diagnosta w trakcie kontroli auta jesli stwierdzi ze auto przegladu nie
    przejdzie z powodu przerdzewialych progow nie wezmie pieniedzy za kontrole
    czy bedzie np. upieral sie zeby wystawic badanie tymczasowe wazne 7 dni i w
    tym czasie mam naprawic usterke?

    -jesli dostane badanie wazne przez 7 dni, a nie bede juz chcial naprawiac
    tego auta to czy musze przyjezdac drugi raz?
    Po prostu chce uniknac placenia za przeglad jesli okaze sie ze auto nie
    nadaje sie juz do ruchu a naprawiac nie chce.

    -wersja ekstrmalna, czy jesli diagnosta uzna ze auto nie nadaje sie do jazdy
    i wystawi swistek 7-dniowy to musze wrocic na ta sama stacje czy moge
    probowac gdzie indziej. Chodzi mi tylko o przedluzenie tych badan na miesiac
    czy dwa az nie znajde czegos nowszego.

  • 2. Data: 2011-01-10 20:14:46
    Temat: Re: Co zrobi? w takim przypadku z samochodem?
    Od: Mruk <t...@g...pl>

> [...]
    > Po prostu chce uniknac placenia za przeglad jesli okaze sie ze auto nie
    > nadaje sie juz do ruchu a naprawiac nie chce.

    jak kolo zbada Ci auto to za prace należy się zapłata.

    Chcesz coś robić za darmo tylko dlatego, że temu komuś Twoja praca
    będzie potrzebna albo nie ?

  • 3. Data: 2011-01-10 20:28:09
    Temat: Re: Co zrobić w takim przypadku z samochodem?
    Od: "Mario" <m...@g...pl>

> [...]
    > kontrole czy bedzie np. upieral sie zeby wystawic badanie tymczasowe wazne
    > 7 dni i w tym czasie mam naprawic usterke?

    oczywiscie ze jesli auto bedzie kwalifikowalo sie do "poprawek" to
    dostaniesz warunkowe dopuszczenie... za badanie trzeba zaplacic bo usluge
    wykonano - logiczne

    > -jesli dostane badanie wazne przez 7 dni, a nie bede juz chcial naprawiac
    > tego auta to czy musze przyjezdac drugi raz?

    nie musisz... ale oczywiscie autem poruszac sie nie bedzie mozna.... jesli
    chodzi o przeglad to nie ma obowiazku jak w wypadku OC (tzn. zasada płać czy
    uzywasz czy nie uzywasz)

    > -wersja ekstrmalna, czy jesli diagnosta uzna ze auto nie nadaje sie do
    > jazdy i wystawi swistek 7-dniowy to musze wrocic na ta sama stacje czy
    > moge probowac gdzie indziej.

    mozesz na innej stacji to wykonac...

    pzdr

  • 4. Data: 2011-01-10 20:48:40
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > 2. Auto technicznie sprawne, biezaco serwisowane ...
    > -czy diagnosta w trakcie kontroli auta jesli stwierdzi ze
    > auto przegladu nie przejdzie z powodu przerdzewialych
    > progow

    Umówmy się, albo sprawne technicznie, albo przerdzewiałe.
    Czy uważasz że masz dziesięcio- czy piętnastoletnią "prawie
    nówkę"? ;-)) Jeśli auto jest tak zardzewiałe że obawiasz się
    czy przejdzie przegląd to obstawiam, że jego ogólna
    "techniczna sprawność" jest tylko Twoim dopowiedzeniem ;-)

    > ...nie wezmie pieniedzy za kontrole

    A dlaczego ma nie wziąć? To nie naprawa a sprawdzenie stanu
    technicznego. Gdzie jest napisane że sprawdzenie ma dać
    zawsze wynik pozytywny?

    > czy bedzie np. upieral sie zeby wystawic badanie
    > tymczasowe wazne 7 dni i w tym czasie mam naprawic
    > usterke?

    Po prostu nie dostaniesz przeglądu i w załączeniu wykaz
    usterek, które masz usunąć. A że czas Ci się skończył to
    Twój problem... Po prostu jak usuniesz usterki to zapłacisz
    tylko za sprawdzenie tych podzespołów, które nie przeszły
    pierwotnego przeglądu :-). Ale tu mogę się mylić...

    > Po prostu chce uniknac placenia za przeglad jesli okaze
    > sie ze auto nie nadaje sie juz do ruchu a naprawiac nie
    > chce.

    Aż tak dobrze to nie ma :-)

  • 5. Data: 2011-01-10 21:04:07
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Robert_J wrote:

    > A dlaczego ma nie wziąć? To nie naprawa a sprawdzenie stanu
    > technicznego. Gdzie jest napisane że sprawdzenie ma dać zawsze wynik
    > pozytywny?

    No bo on przyjeżdża po pieczątkę, a nie na badanie.
    Jak pieczątki nie ma - to niby za co ma płacić? ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2011-01-10 21:19:27
    Od: "massey" <m...@h...com>

    > No bo on przyjeżdża po pieczątkę, a nie na badanie.
    > Jak pieczątki nie ma - to niby za co ma płacić? ;-)

    jasne, nie widzieli auta ale wydali wyrok
    auto jest z lpg wiec koszt to 170zl, dla mnie nie maly.
    Moze po prostu zwrocic uwage diagnoscie na poczatku badania na ta
    przypadlosc, zeby oszczedzic sobie oplaty i jesli stwierdzi ze przegladu nie
    da odrazu sie wycofac.
    Wyraznie napisalem ze mam swiadomosc ze moje auto ma 11 lat i nadszedl jego
    zmierzch, a to ze go serwisuje tzn, ze wstawiam auto 3 razy do roku do
    mechnika nawet jesli nic sie nie dzieje i pytam co trzeba zrobic.

  • 7. Data: 2011-01-10 21:51:05
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-01-10 21:19, massey pisze:
> [...]
    > zmierzch, a to ze go serwisuje tzn, ze wstawiam auto 3 razy do roku do
    > mechnika nawet jesli nic sie nie dzieje i pytam co trzeba zrobic.

    napisz nam co to za auto majace 11 lat i tak przerdzewiale progi, ze
    przegladu ma nie przejsc?
    do tego 170pln jest kwota, dla ktorej oplaca sie auto na zlom oddac?
    3 razy w roku u mechanika i jeszcze progow nie wyspawal, bedacych w tak
    kiepskim stanie? zmien mechanika. no chyba, ze patrzysz, zeby wiecej niz
    20pln nie wydac za kazdym razem i mechanik tylko zarowki zmienia.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 8. Data: 2011-01-10 22:08:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jan 2011 21:51:05 +0100, venioo wrote:
> [...]

    Jak najbardziej mozna sprobowac.

    >napisz nam co to za auto majace 11 lat i tak przerdzewiale progi, ze
    >przegladu ma nie przejsc?

    A masz jakies watpliwosci ? Opel :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-01-10 23:32:29
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > zmierzch, a to ze go serwisuje tzn, ze wstawiam auto 3 razy do roku do
    > mechnika nawet jesli nic sie nie dzieje i pytam co trzeba zrobic.
    Mam w rodzinie auto 17-letnie, którego zmierzch raczej nie nadchodzi :->
    Progi ma, resztę blach też, chociaż jakieś oznaki korozji się
    gdzieniegdzie pojawiły. Napisz może o co Ci chodzi z tymi progami. Jeśli
    boisz się lewarek podstawić, bo się samochód złoży, to rzeczywiście
    pchnij go na złom, bo to pewnie nie tylko progi, ale i podłużnice i
    podłoga. Jeśli jednak wyszło Ci tylko trochę rdzy tu i tam, a sam nie
    jesteś w stanie tego zbadać, podjedź do jakiegoś blacharza, niech opuka
    i się wypowie w temacie integralności pojazdu. Diagnosta na oznaki
    korozji nie patrzy, no chyba, że samochód składa się tylko z tych oznak :->

    Maciek

  • 10. Data: 2011-01-11 00:46:55
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jak nie masz dziur na wylot to przejdzie
    jak masz to coz....albo wymien progi(w starym autku jak znajdziesz taniego
    magika to wyjda smieszne pieniadze bo czesci smiesznie tanie w wiekszosci
    popularnych)
    jak nie to zapaciaj szpachla, zasmaruj bitexem i bedzie git. aczkolwiek na
    twoim miejscu raczej bym te progi zrobil. ja w swoim starym punciaku mam
    jeszcze o dziwo zdrowe, choc podloga w jednym miejscu poszla na wylot.
    musialem zasadzic jakiegos ladnego kamulca bo reszta calkiem ladna i zdrowa.