  • 71. Data: 2011-01-14 17:56:27
    Temat: Re: Co zrobic...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jan 2011 17:34:44 +0100, Cavallino wrote:
    >Ale swego czasu porównywałem napęd wycieraczek do Stilo - i nowy do Fiata
    >kosztował mniej, niż taki ze szrotu do Renault.

    Pewnie tez sie nagminnie psul i musieli obnizyc cene zeby klientow nie
    zrazac :-P

    >Zapodaj ile kosztuje w ASO BMW napęd wycieraczek do BMW 1 i będziemy mieli
    >weryfikację Twojej prawdomówności.

    Bede strzelal - 1800 zl. Ciekaw jestem ile sie pomylilem :-)

    J.

  • 72. Data: 2011-01-14 18:40:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Pewnie tez sie nagminnie psul i musieli obnizyc cene zeby klientow nie
    > zrazac :-P

    Nie - cena była normalna.
    To pomysły cenowe Renault rzędu 2000 za taką duperelę, były z gatunku
    chorych.

    > Bede strzelal - 1800 zl. Ciekaw jestem ile sie pomylilem :-)

    Niekoniecznie, używki na allegro kosztują 4 razy taniej niż w Renault, czyli
    100 zł, nowe części tyle co stare do Renault, czyli 300 zł (ale to do BMW3),
    to pewnie i oryginały w ASO są również niewiele droższe.
    Czyli pewnie niewiele drożej jak we Fiacie.

  • 73. Data: 2011-01-14 18:51:56
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Nic takiego nie pisałem.

    Ale z kontekstu Twojego posta to własnie wynika :-). I nie
    próbuj udowadniać że Twój zamysł był inny, potrafię
    logicznie rozumować zapewne nie gorzej niz Ty ;-)))

    > Procent?
    > Obstawiam że wśród fiatów jeżdżących obecnie po drogach,
    > ten problem dotknął promili, a nie 5-10% jak Ty byś
    > chciał.

    Ale jeśli chodzi o 5-10% to ja wcale nie pisałem o
    alternatorach :-). Widzę że też masz problemy z
    interpretowaniem treści ;-). Napisałem tylko że usterka nie
    musi dotykać wszystkich aut żeby ją uznać za typową. Gdzie
    tu mowa o alternatorach?

  • 74. Data: 2011-01-14 18:54:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale z kontekstu Twojego posta to własnie wynika :-).

    Nie.
    To z postu Jarka wynikało twierdzenie przeciwne.
    I dlatego protestowałem.

  • 75. Data: 2011-01-14 19:06:30
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-14 17:27, Cavallino pisze:

    > To kiedy były produkowane nijak nie oznacza, że przez cały ten czas
    > posiadały ten sam skopany altek.

    Oznacza, ze alternator byl przez caly czas montowany w kiepskim miejscu.
    Bo to miejsce montazu jest glownym problemem, a nie alternator.

    > 8 lat w przypadku ostatniego - faktycznie krótko.

    Niemozliwe, przeciez to wedlug Ciebie juz dawno stary zlom jest.

    > Pytam od kiedy zaprzestali pakowania ich do nowych aut.
    > To że partia i to duża była felerna jest poza dyskusją.

    Zaprzestali ich pakowania, wraz z zaprzestaniem produkcji tych samochodow :>

    > Gdyby tak było, to sypałyby się wszystkie, również po wymianie.
    > A jakoś się nie sypią.

    Po wymianie sie sypia tak samo, ale znowu musi uplynac troche czasu
    zanim skoroduja.

    > Więc bardziej chodzi o to, że jakaś partia alternatorów była za słabo
    > zabezpieczona.

    Niektorzy na wlasna reke je zabezpieczaja, malujac je, zaklejajc
    szczeliny, w ktore wlazi woda silikonem itp. patenty... na ile to sie
    sprawdza to ciezko stwierdzic. Skutecznym sposobem na likwidacje tego
    problemu byloby przeniesienie alternatora w inne miejsce. Z oczywistych
    powodow nie wchodzi to w gre.

    --
    Karolek

  • 76. Data: 2011-01-14 19:30:49
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-14 17:34, Cavallino pisze:

    > Nie zmieniaj tematu.
    > Guzik mnie obchodzi gdzie co kupujesz.
    > Ważne jest to, że TA SAMA rzecz potrafi być tańsza w konkretnym miejscu
    > i jest to prawidłowość.

    Ale nazywanie wycieraczki czescia zamienna to lekkie naduzycie.
    Dobrze, ze nie porownujesz cen breloczkow do kluczy :>

    > Nie twierdzę że BMW nie jest jeszcze tańsze, ale musiałbyś zapodać co
    > porównywalnego żeby to stwierdzić.

    OK

    > Akurat do Bravy nie mam potrzeby nic kupować, a ceny części to aut
    > historycznych nijak mnie nie obchodzą.
    > Takoż i oferta do nich.

    Czesci zmienne zazwyczaj najbardziej potrzebne sa do aut historycznych :>
    Nowe masz na gwarancji i Cie wali cena czesci.

> [...]
    > Zapodaj ile kosztuje w ASO BMW napęd wycieraczek do BMW 1 i będziemy
    > mieli weryfikację Twojej prawdomówności.

    Do BMW serii 1 kompletny mechanizm wycieraczek to okolo 500zl bez znizek.
    Tylko wytlumacz nam po co ktos mialby kupowac do nowego samochodu
    mechanizm wycieraczek?
    Bo nie wiem jak we fiacie, ale w BMW to to dziala dlugie lata :>
    A przypominam, ze dyskusja dotyczy samochodow raczej starszych.

    --
    Karolek

  • 77. Data: 2011-01-14 19:36:41
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-14 17:56, J.F. pisze:

    > Pewnie tez sie nagminnie psul i musieli obnizyc cene zeby klientow nie
    > zrazac :-P

    No jezeli w fiatach jest ten sam blad konstrukcyjny co w alfie to jebia
    sie nagminnie, ale latwo to naprawic domowym sposobem, gorzej z tylna
    wyciraczka... tam lubi sobie peknac cos wewnatrz mechanizmu z
    przekladnia i rozsadza cala obudowe :/

    > Bede strzelal - 1800 zl. Ciekaw jestem ile sie pomylilem :-)

    Przestrzeliles o jakies 1300zl :>
    Ale to i tak drogo, zapewne dlatego, ze w BMW sie raczej nie psuja.

    --
    Karolek

  • 78. Data: 2011-01-14 19:41:24
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-14 17:29, Cavallino pisze:

    > Może masz rację, usiłuję do takich jak Ty nawijać tak, jakby
    > prezentowali jakiś poziom.
    > Mój błąd - kajam się.

    Lepiej o poziomach to tutaj nie pouczaj.

    > Oczywiście że potrafiłem.
    > A że kałmuki poodbierały dosłownie jakąś wypowiedź, to już nie moja wina.
    > Nie umiem pisać w stylu zawodówkowym, nigdy mnie takowego nie uczyli.

    Moze trzeba bylo skonczyc ta podstawowke, to zdazyliby Cie czegos
    jeszcze nauczyc.

    --
    Karolek

  • 79. Data: 2011-01-14 20:02:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jan 2011 19:36:41 +0100, Karolek wrote:

    >Przestrzeliles o jakies 1300zl :>

    Tylko 500 zl ? Taniocha.

    >Ale to i tak drogo, zapewne dlatego, ze w BMW sie raczej nie psuja.

    To ciekaw jestem ile do fiata :-)

    J.

  • 80. Data: 2011-01-14 20:08:26
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-14 20:02, J.F. pisze:

    > Tylko 500 zl ? Taniocha.

    W sumie jak na tak nietypowy element to znosnie.

    > To ciekaw jestem ile do fiata :-)

    Do stilo tez okolo 500zl (ceny sa przyblizone bo zaleza od kursu zl).
    Ale we fiacie nie chca mi dac znizek :/

    --
    Karolek