  • 31. Data: 2010-03-31 07:28:53
    Temat: Re: Co zamiast 18-55 Nikkora?
    Od: GK <g...@g...pl>

    JD pisze:

    > Ale przy tych wymienionych wyżej obiektywach różnica w kontraście
    > jest chyba spowodowana ilością soczewek i powierzchni odbijających światło,
    > które każdy z nich posiada.
    > Stałka 50 ma ich przecież dużo mniej niż zoom.
    > Porównanie dwóch zoomów o podobnych zakresach ogniskowych
    > może wypaść tak, że oba mają podobny kontrast.
    >
    > Poza tym na kontrast obrazu ma bardzo duży wpływ niedoceniana
    > osłona przeciwsłoneczna (na korzyść) i używanie taniej UV-ki
    > zamiast dekielka (na niekorzyść) (nie wiemy czy twórca wątku z nich
    > korzysta)

    Z osłony akurat nie korzystałem, z filtru UV - owszem, nie była to
    jednak najtańsza UV, tylko taka powiedzmy średnia, musiałbym zerknąć
    jaka, bo mam kilka UV na różne obiektywy i nie pamiętam akurat jaka jest
    na obiektywie kitowym.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 32. Data: 2010-03-31 07:40:16
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 30 Mar, 11:56, GK <g...@g...pl> wrote:
    > Witam,
    > Przydało by się coś lepszego, na co wymienić ten obiektyw?
    > Pozdrawiam,
    > Grzegorz

    Masz dwie możliwości:
    1. Tańsza Nikon 35mm1.8 (mniejszy i lżejszy niż obiektyw w propozycji
    nr 2)
    2. Droższa Sigma 30mm1.4

    Ja wybrałbym Sigmę.

  • 33. Data: 2010-03-31 07:48:51
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Anonymouse pisze:

    > Masz dwie możliwości:
    Dlaczego dwie?
    Przynajmniej z dziesiec jak nie dwadziescia mozliwosci...
    bo stalka jest bardziej cool ?

  • 34. Data: 2010-03-31 07:49:14
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 30 Mar, 13:56, GK <g...@g...pl> wrote:

    > Ostatnie fotki. Jak patrze na galerie innych osób to nie jestem z moich
    >   fotek zadowolony. Nie mam na myśli kadru, bo ten wiem, nie jest
    > idealny, bardziej robiłem ilość licząc, że coś się wybierze, czasu też
    > nie było zbyt wiele aby chodzić i czekać na odpowiedni kadr. Chodzi
    > właśnie o kontrast, światło, brakowało mi często szerszego kąta.
    >
    > http://www.grego.interbit.com.pl/album/index.php?cat
    =3

    Zdecydowanie i przede wszystkim na początku zainwestuj w książki i
    program do obróbki.
    Do 30 czerwca możesz za darmo korzystać z Adobe LightRoom beta 2 - w
    zasadzie nic więcej nie potrzeba.

  • 35. Data: 2010-03-31 08:14:04
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kilka UV na różne obiektywy i nie pamiętam akurat jaka jest na obiektywie

    :)

    Twoje poszukiwania lepszej jakości obrazu zacząłbym
    od zdjęcia filterka i założenia (dokupienia) osłony.
    Jesli to nie przyniesie zadowalającej Cię poprawy kontrastu,
    dopiero wtedy szukalbym zamiennika szkła.
    A dobre szkło z filtrem i bez osłony w niekorzystnych warunkach
    bedzie tez mialo gorszy kontrast.

    JD

  • 36. Data: 2010-03-31 08:27:04
    Od: GK <g...@g...pl>

    JD pisze:

> [...]
    > dopiero wtedy szukalbym zamiennika szkła.
    > A dobre szkło z filtrem i bez osłony w niekorzystnych warunkach

    Ale wobec tego z Waszych wszystkich wypowiedzi mógłbym wysnuć wniosek,
    że 18-55 to super obiektyw, ostry, kontrastowy, tylko ja fotki albo źle
    robię, albo zły jest efekt końcowy bo ich nie obrabiam...
    Skoro tak, to dlaczego kosztuje tak tanio i jednak sporo osób zmienia go
    na coś innego?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 37. Data: 2010-03-31 08:52:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    GK pisze:
    > Mam zamiar trochę popodróżować. Ostatnio zrobione fotki nie wyszły
    > rewelacyjnie, jak dla mnie obiektyw za mało kontrastowy

    Zwiększ kontrast w menu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 38. Data: 2010-03-31 08:53:31
    Od: "JD" <j...@g...com>

    > Ale wobec tego z Waszych wszystkich wypowiedzi mógłbym wysnuć wniosek, że
    > 18-55 to super obiektyw, ostry, kontrastowy, tylko ja fotki albo źle
    > robię, albo zły jest efekt końcowy bo ich nie obrabiam...

    Ja nie napisałem, że jest super, ale że może byc lepszy niż teraz,
    a że zdjęcie można poprawić później, to chyba nie zaprzeczysz?

    > Skoro tak, to dlaczego kosztuje tak tanio i jednak sporo osób zmienia go
    > na coś innego?

    Nie siedzę w Nikonie tylko w bagnecie Pentaxa
    i kita (bardzo taniego) zamieniłem na lepszego i drozszego
    Tamrona głównie ze względu na stałe światło 2,8 w całym zakresie,
    mniejsze aberracje i lepszą ostrość na otwartej przysłonie
    (na przymkniętej różnice sa małe)
    Kontrast mają podobny i zniekształcenia geometryczne zbliżone.
    To Tamron 17-50/2.8 jakbyś chciał wiedzieć.

    JD

  • 39. Data: 2010-03-31 08:54:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    GK pisze:
> [...]
    > jednak najtańsza UV, tylko taka powiedzmy średnia, musiałbym zerknąć
    > jaka, bo mam kilka UV na różne obiektywy i nie pamiętam akurat jaka jest

    Wyrzuć to, nas nie będzie, a filtry wciąż pozostaną niezarysowane...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dawno nie czytałem niczego dobrego, chyba muszę coś napisać.../

  • 40. Data: 2010-03-31 09:02:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    cichybartko pisze:
    > Prawda jest taka że mało kto mógł sobie pozwolić na komfort posiadania
    > ciemni, dalej już były same kompromisy i efekty tego. Potem nastały
    > cudowne czasy zakładów foto, robiło się rolkę a lab odwalał całą resztę,
    > brak porównania powodował zadowolenie przy odbiorze materiału. Dziś
    > możliwość dokonania bezpośredniego porównywania zdjęć w sieci powoduje
    > dostrzeżenie wszystkich braków. Wspomniane braki najłatwiej zgonić na
    > sprzęt ;). Gorzej się robi po dozbrojeniu, kiedy uświadamiamy sobie że
    > my jesteśmy największym ograniczeniem.

    Otóż właśnie. Gdy przeglądam stare albumy (nie rodzinne tylko
    wydawnictwa o sporym nakładzie), widać świetne kadry i temat zdjęć, ale
    z jakością techniczną często bywa jako tako tylko i są tam błędy, które
    dziś naprawia się jeszcze na etapie podstawowej wiedzy obróbkowej.
    O kolorze to już w ogóle lepiej nie wspominać.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /prawdziwa wolność to wybór drogi dla większości nieatrakcyjnej/