  • 1. Data: 2010-03-30 09:56:58
    Temat: Co zamiast 18-55 Nikkora?
    Od: GK <g...@g...pl>

    Witam,
    Przydało by się coś lepszego, na co wymienić ten obiektyw?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-03-30 10:02:00
    Temat: Re: Co zamiast 18-55 Nikkora?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    GK pisze:
    > Witam,
    > Przydało by się coś lepszego, na co wymienić ten obiektyw?

    W czym jest 'gorszy' ? Co robisz?

  • 3. Data: 2010-03-30 10:06:43
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Przydało by się coś lepszego, na co wymienić ten obiektyw?

    Sądzę że zdecydowana większość obiektywów jest lepsza od
    kita ;-)). A wymienić możesz np. na dwie skrzynki piwa :-)
    Sorry za ironię, ale Twój lakoniczny post prowokuje właśnie
    tego typu odpowiedzi...

  • 4. Data: 2010-03-30 10:41:13
    Od: "~BitPump" <bitpump_malpka@bitpump_kropka.pl>

    > Przydało by się coś lepszego, na co wymienić ten obiektyw?

    Nikkor 17-55, będzie troszkę szerzej na dole.

    ~BitPump

  • 5. Data: 2010-03-30 11:19:05
    Od: GK <g...@g...pl>

    Jacek Czerwinski pisze:

    > W czym jest 'gorszy' ? Co robisz?

    Mam zamiar trochę popodróżować. Ostatnio zrobione fotki nie wyszły
    rewelacyjnie, jak dla mnie obiektyw za mało kontrastowy i nie tak ostry
    jak bym sobie życzył. Mam D80, przydało by się lepsze szkło. Kilka
    postów niżej, czytałem o nieopłacalnym upgradzie z D80 na D90, większość
    pisała o zainwestowaniu w szkła. Sam miałem podobny dylemat, stąd moje
    pytanie. Skoro zainwestować w szkła to w jakie? Nie robię sportu,
    fotografii stricte przyrodniczej (zwierzęta, ptaki itp), raczej
    nastawiam się na podróże: krajobrazy, architektura, ogólna przyroda i
    ludzie.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 6. Data: 2010-03-30 11:33:58
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    GK pisze:

    > Mam zamiar trochę popodróżować. Ostatnio zrobione fotki nie wyszły
    > rewelacyjnie,
    To się analizuje zdjęcia a nie kupuje nowe zabawki.
    zdjęcia!

    > jak dla mnie obiektyw za mało kontrastowy
    Opaaaaad szczeny. Jeszcze nie spotkałem obiektywu tak mało kontrastowego
    żeby kupowac z tego powodu następny.
    > i nie tak ostry jak bym sobie życzył.

    zdjecia!
    Obawiam ze 'nie spełnia życzeń' tzn się ze sie zwyczajnie 'nie
    dogadujesz' z aparatem, pewnie w trybach automatycznych.

    Gdyby tak było, kupienie szkła nawet za 8000zł niczego nie załatwi.

  • 7. Data: 2010-03-30 11:45:53
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > To się analizuje zdjęcia a nie kupuje nowe zabawki.
    > zdjęcia!

    a może przeanalizował i dlatego chce zmienić

    > Opaaaaad szczeny. Jeszcze nie spotkałem obiektywu tak mało kontrastowego
    > żeby kupowac z tego powodu następny.

    ja po zamianie kilta na tamrona 17-50 zauważyłem wzrost kontrastu, ostrości
    i ogólnej jakości.

    > zdjecia!
    > Obawiam ze 'nie spełnia życzeń' tzn się ze sie zwyczajnie 'nie dogadujesz'
    > z aparatem, pewnie w trybach automatycznych.

    to sprzedaj cały zestaw kup jakiegoś compakta a resztę wydaj na kurs
    dogadywania się W TRYBACH AUTOMATYCZNYCH. będzie lepiej

    > Gdyby tak było, kupienie szkła nawet za 8000zł niczego nie załatwi.

    co gdyby tak było?

  • 8. Data: 2010-03-30 11:56:01
    Od: GK <g...@g...pl>

    Jacek Czerwinski pisze:

> [...]

    > dogadujesz' z aparatem, pewnie w trybach automatycznych.
    >
    > Gdyby tak było, kupienie szkła nawet za 8000zł niczego nie załatwi.

    Ostatnie fotki. Jak patrze na galerie innych osób to nie jestem z moich
    fotek zadowolony. Nie mam na myśli kadru, bo ten wiem, nie jest
    idealny, bardziej robiłem ilość licząc, że coś się wybierze, czasu też
    nie było zbyt wiele aby chodzić i czekać na odpowiedni kadr. Chodzi
    właśnie o kontrast, światło, brakowało mi często szerszego kąta.

    http://www.grego.interbit.com.pl/album/index.php?cat
    =3

  • 9. Data: 2010-03-30 12:07:42
    Od: "Ptas" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zbyt wiele aby chodzić i czekać na odpowiedni kadr. Chodzi właśnie o
    > kontrast, światło, brakowało mi często szerszego kąta.

    Zdjecia sa w wiekszosci przeswietlone. Histogram znacznie za bardzo po
    prawej i pusto po klewej. Troche mniej naswietlac, ciut w obrobic i bedzie
    znacznie lepiej. Jakies calkiem mydlane tez nie sa ale to juz inny temat :)

    Pozdr

    Ptas

  • 10. Data: 2010-03-30 12:12:00
    Od: "PR" <P...@p...pl>

    > Przydało by się coś lepszego, na co wymienić ten obiektyw?

    Witam!
    Mam D80 i Nikkor 16-85 - polecam taki zestaw :-)
    Do fotografii podrozniczej mi wystarcza w 100%.
    PR