-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.d97-181.icpnet
.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Date: Thu, 19 Sep 2024 09:28:27 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <vcgjqr$o2$1@news.chmurka.net>
References: <vce4vc$gm1$1@dont-email.me> <vce5k0$di6$2@news.chmurka.net>
<vcee77$1udq$1@dont-email.me> <vcefo7$di6$3@news.chmurka.net>
<vcegvi$29pr$2@dont-email.me> <vcelrn$s73$4@news.chmurka.net>
<vcf6ge$5i9p$1@dont-email.me> <vcgdqe$o1$1@news.chmurka.net>
<vcghvi$fpdu$1@dont-email.me>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 19 Sep 2024 07:28:27 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="d97-181.icpnet.pl:77.65.97.181"; logging-data="770";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:OUsOVsTR2xn7pKZzlsO2rLjdP4I=
sha256:D7S7UsW6YTZnwAmsve1l/gsWYtLLQGQaXO02rqnK6Ys=
sha1:DD3JjJ4yOwCMdKHs12uhhS5E5FM=
sha256:x6vIgfX31/U2ZAkWfpwew/pMv3M1kuUSiNTjiHlYOzY=
Content-Language: pl
In-Reply-To: <vcghvi$fpdu$1@dont-email.me>
X-Antivirus: Avast (VPS 240919-0, 19.9.2024), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2724535
[ ukryj nagłówki ]W dniu 19-09-2024 o 08:56, heby pisze:
> On 19/09/2024 07:45, Cavallino wrote:
>>> Elektryki są spoko, ale infrastruktura słaba.
>> Sprawdzałeś, czy hejter tak w gazecie napisał?
>
> Mam kilku znajomych posiadających elektryki. Głównie Tesle, jakoś od 2
> lat wysypało się kilka na około. Ogólnie po początkowych "o pacz, ale
> zajebiście przyspiesza" przyszła konsternacja z upierdliwością
> użytkowania, głównie w PL. Nie tylko z przyczyn dostępu do ładowarek
> szybkich i wolnych, ale serwisem i ogólnie traktowaniem klienta w
> Europie na odpierdol.
Ta, serwis w Tesli jest słaby.
Su
>
> Sam nie sprawdzam ile jest ładowarek i gdzie są, bo to nie ma znaczenia.
Aha, więc wygłaszasz opinie, do tego nieprawdziwe, nie mając pojęcia w
temacie i ta wiedza wg Ciebie jest bez znaczenia?
Fajnie....
Tak się rodzą fakenewsy.
> Istotne jest jak wygląda stan faktyczny. O ile ładowarki pod Lidlem są
> zazwyczaj wolne, to ładowarki w okolicy głównych dróg i kurortów raczej
> wolne nie są. To już mogę sam zaobserwować. Pojmijając, że cieżko je w
> ogóle znaleźć gapiąc się na drogę
Zgadza się - dlatego żeby wiedzieć, trzeba sprawdzić w odpowiednim miejscu.
A dopiero później coś pisać.
>> Robię 30 tys rocznie, raczej nie po mieście, bo pracuję w domu.
>> Co rok jeżdżę do przysłowiowej Chorwacji.
>> Nigdy nie czekałem pod płatną ładowarką.
>
> Moze ten kierunek jest mniej obciążony samochodami.
Wręcz przeciwnie, w sierpniu (szczyt) to chyba najbardziej obciążony
kierunek w Europie.
I najmniej obstawiony ładowarkami, przynajmniej w samej Chorwacji.
> Znajomy cisnący
> większośc po Francyji po kilkunastu wtopach znalazł w końcu sztuczki
> typu "tu zjechac, za 3km jest ładowarka, a potem powrót na A".
I przez te kilkanaście wtop nie wpadł na to, że samochód sam wie gdzie
są ładowarki?
Czy tym razem to już nie była Tesla?
> Takie
> kombinacje, jak znasz, mogą być proste do ogarnięcia
Może jako użytkownika prehistorycznego auta Cię to przeraża, ale to
działa tak że włączasz w aucie wbudowaną nawigację (tak, teraz to
standard, zwłaszcza w elektrykach) i jej słuchasz.
Tyle.
Poziom trudności zero.
>> Już wyrosłem. Nawet, tak sobie myślę, że
>>> i 120 było by spoko. Choć przyznam, że Lodgy, która jest takim
>>> bieda-orlando, to jednak już przesada ze swoim 100 konnym silniczkiem
>>> od kosiarki.
>> Aaaa,. czyli Ty nie chcesz normalnego samochodów, tylko jakiś
>> budżetowy badziew?
>
> To kwestia definicji badziewia. Jesli silnik przejdzie generalny remont
> w stodole sąsiada to dla mnie to normalny samochód.
A dla mnie Dacie to badziew, którym jeździć się normalnie nie da.
Po mieście - ok.
Sam mam jedną, do tego się nadaje.
Oczywiście elektryczną, żeby nie bulić kokosów na stacji benzynowej.
>> Od tego trzeba było zacząć.
>> Nie proponowałbym nic normalnego.
>
> Tesla nie jest ciągle normalnym samochodem. Będzie, jak pojawi się w
> większej ilości na ulicy.
To najlepiej sprzedające się auto świata.
Nie wiem gdzie mieszkasz, ale w cywilizowanych okolicach jest tego od groma.
Nie ma dnia żebym kilku nie widział.
>> Dacię już kiedyś miałem, dlatego wiem że to nie dla mnie, nie mam
>> nerwów na jeżdżenie do serwisu co tydzień, ani na świadomość że kilka
>> tys więcej, mógłbym mieć normalny samochód.
>
> Dlatego nie kupiłem Dacii. Teściu ma Sandero i plastik śmierdzi jak
> śmierdział mimo 5 lat od kupna, choć akurat jakoś specjalnie często
> serwisu nie odwiedza. Obok ktoś jeździ Dusterem i jak gadałem, to w
> sumie na przestrzeni kilku lat był raz w serwisie z pękniętym wężem.
> Może miałeś pecha
Zazwyczaj jak kupuję coś od Renault to mam pecha.
Dustera sprzedałem po kilkunastu awariach, niektórych do końca
nieusuniętych, z Megane wcześnie było podobnie, po gwarancji miesięczne
koszty utrzymania przekraczały koszt raty na nowe auto.
>>>> O ilu takich przypadkach słyszałeś?
>>> Kilku.
>> Kłamiesz.
>
> Raczej: czytam tego typu artykuły, w tym na zachodnich stronach, gdzie
> Tesli ogólnie więcej. Przypadek typu "komuś kamyczek uszkodził baterią,
> wymagana wymiana" był i jest nadal czymś, co pojawia się regularnie w
> mediach, zazwyzcaj z absurdalnym rachunkiem za naprawę.
I zazwyczaj dotyczy jednej sztuki.
Nie wspominając o tym, że istnieje ubezpieczenie.
>>> Ale tłumik nie kosztuje 80% wartości auta
>> Bateria też nie.
>> Nowa bateria do TM3 to jakieś 50 tys.
>
> No dobra, używana Tesla to minimum 100kzł.
Ale Ty chcesz nową.
Poza tym mówisz o przypadku losowym, ogarnianym przez AC.
>> Szansa na zniszczenie baterii fizycznie w nowym aucie - praktycznie
>> zerowa.
>
> Jak policzyłeś, że prawdopodobieństwo wjechania nowym samochodem w coś
> jest niższe niż używanym?
Jest takie same, niezależnie od rodzaju napędu.
Pomijalne.
Nowy, będzie zazwyczaj ubezpieczony, więc ryzyko szkoda dla budżetu znikome.
>
> PS. Taksiarze ciągle pociskają Priusami, taxi na Tesli jeszcze nie
> widziałem w okolicy (widziałem za granicą). A oni potrafią liczyć
> najlepiej ;)
Ale Leafów zatrzęsienie.
Tesla droższa, więc siłą rzeczy gorzej się nadaje.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.09.24 15:40 Pete
- 19.09.24 20:22 io
- 19.09.24 20:28 io
- 20.09.24 14:26 heby
- 20.09.24 17:46 io
- 18.09.24 15:01 heby
- 18.09.24 14:57 Mirek Ptak
- 21.09.24 10:31 heby
- 21.09.24 14:40 J.F
- 21.09.24 19:00 Pixel(R)??
- 21.09.24 20:21 io
- 21.09.24 21:01 heby
- 21.09.24 18:18 Pixel(R)??
- 21.09.24 18:29 Shrek
- 21.09.24 20:57 heby
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa