  • 11. Data: 2012-07-21 11:32:29
    Temat: Re: Co wybrać używany 40D czy nowy 550D/600D?
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 12/07/20 13:12, GR001 pisze:

    > Zrobiłeś 215 tysięcy klatek?
    > To daje 117 klatek przez każdy dzień przez okres 5 lat?
    > Aby to przejżeć na komputrze przekonwertować potrzeba kolejne 5 lat?
    > I to w plenerze? Czym się zajmujesz zawodowo? Co jest na tych zdjęciach?
    > Pytam poważnie, bo ja robię 2-3 klatki w tygodniu i uważam, że połowa jest
    > nie taka jak chciałem.
    > pozdr.
    > gr

    jak ktos nie umii robic zdjec to seriami napieprza.... i takie efekty w
    ilosc klapnięć lustra potem są

  • 12. Data: 2012-07-21 15:07:54
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 21 Jul 2012 11:32:29 +0200, KiloSierra wrote:
    > jak ktos nie umii robic zdjec to seriami napieprza.... i takie efekty w
    > ilosc klapnięć lustra potem są

    A moze on foci cos, co się rusza? Ptaszydła jakies, czy innego zwierza...
    (owszem, mi tez się te nastrzały wydają duże, ale jakoś umiem sobie
    wyobrazic, ze nie kazdy jest mną i robi to co ja.)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 13. Data: 2012-07-22 12:23:00
    Temat: Re: Co wybraae u?ywany 40D czy nowy 550D/600D?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 20.07.2012 GR001 <s...@w...pl> napisał/a:

    > Zrobi?e? 215 tysiecy klatek?
    > To daje 117 klatek przez ka?dy dzien przez okres 5 lat?
    > Aby to przej?eae na komputrze przekonwertowaae potrzeba kolejne 5 lat?
    > I to w plenerze? Czym sie zajmujesz zawodowo? Co jest na tych zdjeciach?
    > Pytam powa?nie, bo ja robie 2-3 klatki w tygodniu i uwa?am, ?e po?owa jest
    > nie taka jak chcia?em.

    Powodzenia życzę w jakimś sporcie. Gdzie aby zrobić reportarz na 20-30 klatek
    musisz ich pstryknąć 500. Normę tygodniową odwalasz w 2 godziny - serio.
    Oczywiście większość nieostra, nie trafiona w kadr itd.
    Daleko nie trzeba szukać, wybież się np na turniej tańca, albo na jakiś
    rajd samochodowy.

  • 14. Data: 2012-07-22 15:05:54
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > Pytam poważnie, bo ja robię 2-3 klatki w tygodniu i uważam, że połowa jest

    Zawodowo zajmuję się robieniem zdjęć stockowych - to co w stopce ;)

    Jak jestem w fajnym mieście i mam dobrą pogodę, robię 1000-2000 zdjęć w
    letni dzień. Od 7 do 18 światło dzienne, potem jeszcze wieczór i noc. Często
    wieczorem mam 30-40km w nogach. Nie jest to jakieś seryjne powtarzanie ujęć,
    ale niektóre zdjęcia są "nudne", tzn. komunikacja miejska, infrastruktura,
    stacje kolejowe, sklepy. Z udanego wyjazdu na miesiąc przywożę 20-30 tysięcy
    zdjęć. Wszystko mam jako tako pokatalogowane i mniej więcej pamiętam co
    fotografowałem. Więc na przykład gdy zatonęła Costa Concordia coś mi
    zaświtało i dość szybko znalazłem, że miałem zdjęcie statku w porcie w
    Barcelonie.

    No ale jak wspomniałem - zajmuję się tym zawodowo, więc poświęcam temu dużo
    czasu. Nie wątpię, że ktoś z pracą 8h 5 dni w tygodniu miałby problem
    próbując zrobić tyle zdjęć i nad nimi zapanować :)

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 15. Data: 2012-07-25 21:05:08
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-07-20 09:29, Piotr Zedański pisze:

    > Jeszcze jedno - myślę, że w pełni wykorzystuję możliwości aktualnie posiadanego
    > sprzętu, widzę też jak mnie ogranicza:
    > słaby autofokus,

    Skąd wiesz że to problem korpusu, a nie obiektywów Sigmy. Próbowałem do mojego 350D
    swego czasu
    dobierać różne Sigmy i nigdy nie trafiłem na poprawnie ostrzącą. Skończyło się na
    droższych
    obiektywach Canona. Korpus daje radę.

    > taki sobie wizjer,

    550D ma podobny do 300D, nic lepszy. Ma co prawda LV, ale strasznie wolno z nim
    ostrzy.

    > mała ilość RAWów w serii (czasem robię ruch w serii i muszę po ~4 pstrykach czekać,
    > czekać, czekać...).

    Mój 350D robi bez problemu 7 klatek w serii z pełną prędkością (karta Sandisk Ultra
    II). Może to
    problem Twojej karty, nie korpusu?

    Pozdrawiam,
    Mirek

  • 16. Data: 2012-07-25 21:24:39
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-07-20 09:29, Piotr Zedański pisze:
    > taki sobie wizjer,

    Polecam lupkę KPS U-13C.
    Mam i nie zdejmuję z aparatu.

    Pozdrawiam,
    Mirek

  • 17. Data: 2012-07-27 11:31:48
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    John Smith <j...@e...net> napisał(a):

    >Mój 350D robi bez problemu 7 klatek w serii z pełną prędkością (karta Sandisk Ultra
    II). Może to
    >problem Twojej karty, nie korpusu?

    W serii zdjecia sa zapisywane do bufora nie na karte, gdyby byly od razu na karte,
    to bys mial 2 rawy/s max.

  • 18. Data: 2012-07-27 13:10:42
    Od: Piotr Liszka <l...@w...pl>

    W dniu 2012-07-22 12:23, Sergiusz Rozanski pisze:

> [...]
    > Oczywiście większość nieostra, nie trafiona w kadr itd.
    > Daleko nie trzeba szukać, wybież się np na turniej tańca, albo na jakiś

    Kilkadziesiąt turniejów tańca w życiu zrobiłem, ale nieostrych miewam
    może 5%. Z kadrami gorzej ;)
    Myślę, że prawidłowa ostrość w sporcie w dużej części zależy od autofokusa.

    pozdro

  • 19. Data: 2012-07-28 00:21:00
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-07-27 11:31, I.Tichy pisze:

    Ultra II). Może to

    > W serii zdjecia sa zapisywane do bufora nie na karte, gdyby byly od razu na karte,
    > to bys mial 2 rawy/s max.

    Wg specyfikacji z dpreview:
    http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/2

    "Continuous: 3.0 fps up to 14 JPEG / 4 RAW frames"

    To przy założeniu dowolnie wolnej karty. I to się zgadza z doświadczeniem Piotra.
    Zauważ jednak, że opróżnianie bufora zaczyna się już po pierwszej klatce, nie dopiero
    po zapełnieniu
    całego bufora, więc przy szybkiej karcie aparat zwalnia trochę później, niż wynika to
    ze
    specyfikacji. Mój z Sandiskiem Ultra II w trybie RAW zwalnia dopiero po siódmej
    klatce. Nigdy mnie
    to nie ograniczało.

    Pozdrawiam,
    Mirek

  • 20. Data: 2012-07-30 00:59:07
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 27.07.2012 Piotr Liszka <liszka77.malpa> napisał/a:

    > Kilkadziesiąt turniejów tańca w życiu zrobiłem, ale nieostrych miewam
    > może 5%. Z kadrami gorzej ;)

    A ile klatek z turnieju przywozisz?

    > Myślę, że prawidłowa ostrość w sporcie w dużej części zależy od autofokusa.

    To fakt, u mnie z tym najgorzej - 5dmk2.