eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipCo wy na to?Re: Co wy na to? [OT?]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!localhost!nobody
    From: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Co wy na to? [OT?]
    Date: Sun, 01 Feb 2004 21:16:59 +0100
    Organization: I don't have Caps Lock and I must scream!
    Lines: 78
    Message-ID: <gsmjvb.rm7.ln@localhost>
    References: <a...@4...com> <e3devb.fm6.ln@localhost>
    <s...@k...kezu.org> <5f0gvb.ls9.ln@localhost>
    <bvg6p5$9n1$1@news.onet.pl> <s...@a...pse.dyster>
    <s...@k...kezu.org>
    <l...@4...com>
    <p...@d...art.pl>
    <o...@4...com>
    <bvjkem$q3s$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Reply-To: m...@m...pmp.com.pl
    NNTP-Posting-Host: 195.117.85.247
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1075669943 13109 195.117.85.247 (1 Feb 2004 21:12:23
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 1 Feb 2004 21:12:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.6) Gecko/20040113
    X-Accept-Language: pl, en, en-us
    In-Reply-To: <bvjkem$q3s$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:61605
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 2004-02-01 20:35, Rafał Doroszkiewicz napisal(a):

    > Użytkownik Wiesiek napisał:
    >
    >> On Sun, 01 Feb 2004 13:07:34 +0100, Andrzej Nowak
    >> <e...@d...art.pl> wrote:
    >
    > [cut]
    >
    >>> sie zabezpieczyc: zmienic mailera, przegladarke, zamontowac AV i
    >>> pojsc na
    >>> kurs myslenia.
    >>
    >>
    >> Jasne.. Niektorzy userzy sa tak tepi ze jak im sloneczko GG zrobi sie
    >> czerwone to od razu skwiercza ze nie ma internetu (pomimo ze wszystko
    >> dziala) :)
    >
    > Po pierwsze, MSZ, to co piszesz, ma niewiele wspólnego z tym, co
    > cytujesz, ale może mi się to tylko wydawać.

    Długi wątek się zrobił, mnie też się czasem myli.

    > Zatem kontynuuję:
    >
    > Nie wszyscy wykazują wysoką znajomość systemów, oprogramowania,
    > informatyki, zasad dobrego zachowania, projektu ePolska na lata
    > 2001-2006, produktów spożywczych dostępnych w Hipermarketach.

    To straszne... Zupełnie sobie z tego nie zdawałem sprawy. Dzięki za
    oświecenie mnie, bez ciebie zginąłbym marnie w nieświadomości.

    > Do czego dążę.. to to, że jeżeli przeszkadza Tobie takie tępe myślenie
    > ludzi, którzy niekoniecznie muszą znać się na tym wszystkim, na czym Ty
    > musisz (z racji swojego zawodu) - to zorganizuj (albo 'Twoja' firma)
    > kurs, na którym wytłumaczysz jak działa internet, co to jest sieć, na
    > jakie usługi dzieli się pakiet dostępu do internetu, który 'Twoja' firma
    > oferuje i podobne.

    Jak moja albo "moja" firma będzie oferować masowy dostęp typu DSL czy dialup,
    to czemu nie. Na razie ani ja ani firma, w której pracuję nie działa na tym
    rynku. Nie widzę więc żadnego powodu, żeby na siebie brać koszty takiej
    edukacji. A niewykluczone, że niezbędna byłaby raczej tresura.

    > Podobnie ma się rzecz z bezpieczeństwem (całe te zamieszanie wokół słowa
    > 'HACKER' i 'WIRUS') - krótka lekcja może wiele zdziałać.

    Nie wątpię.

    > Osobiście też miewałem i w dalszym ciągu miewam problemy z takimi
    > użytkownikami. Nie jeden raz dostałem sms'a o godz. 3 w nocy, że komuś
    > Gadu-Gadu nie działa, czy też "jaki wpisać username w kazaa?".
    > Sęk w tym, że jeżeli nie wytłumaczę takiemu przy pierwszej lepszej
    > okazji, że internet nie działa tak, jak to on myśli, to sytuacje takie
    > będą się powtarzały - mnie denerwowały, w ramach czego zdegraduję
    > użytkownika do tępego człowieka i między nami powstaną konflikty, a na
    > tych mi nie zależy.

    Rozumiem, że od danego usera wziąłeś (osobiście lub jako firma) pieniądze za
    jakieś usługi, pewnie też dostępowe (poniekąd zakładam że pracujesz w
    vast.net). Moim zdaniem jest więc normalne i właściwe, że podłączając kogoś
    do Internetu i Internet do niego, fundujesz mu jakąś edukację. Ba, nawet
    napiszę że to wzorcowe podejście. Szkoda tylko że niezbyt popularne w innych
    firmach tego typu - i w tym problem.

    > Moim skromnym zdaniem, najlepszym rozwiązaniem jest douczenie
    > użytkownika, jak ma postępować. Jeżeli na kursy Ciebie, bądź firmy, w
    > której pracujesz nie stać - wystarczy trochę czasu, aby napisać ładny
    > how-to-use-internet, czy podobny i wręczyć w formie dokumentacji
    > papierowej bądź na jakiejś stronie WWW.

    Mam wrażenie, że takich jest już tuzin albo i więcej. I nic z tego nie wynika.

    --
    M.S.Z. # Niezależnie od tego, jak wielki jest
    Mechanical # twój sukces, czy jak tragiczna klęska,
    Synthetic Zombie # mniej więcej miliard Chińczyków ma
    msz(at)msz.pmp.com.pl # to głęboko... -- Lazlo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: