  • Data: 2004-02-01 20:16:59
    Temat: Re: Co wy na to? [OT?]
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2004-02-01 20:35, Rafał Doroszkiewicz napisal(a):

    > [cut]

    > Po pierwsze, MSZ, to co piszesz, ma niewiele wspólnego z tym, co
    > cytujesz, ale może mi się to tylko wydawać.

    Długi wątek się zrobił, mnie też się czasem myli.

    > Zatem kontynuuję:
    >
    > Nie wszyscy wykazują wysoką znajomość systemów, oprogramowania,
    > informatyki, zasad dobrego zachowania, projektu ePolska na lata
    > 2001-2006, produktów spożywczych dostępnych w Hipermarketach.

    To straszne... Zupełnie sobie z tego nie zdawałem sprawy. Dzięki za
    oświecenie mnie, bez ciebie zginąłbym marnie w nieświadomości.

    > Do czego dążę.. to to, że jeżeli przeszkadza Tobie takie tępe myślenie
    > ludzi, którzy niekoniecznie muszą znać się na tym wszystkim, na czym Ty
    > musisz (z racji swojego zawodu) - to zorganizuj (albo 'Twoja' firma)
    > kurs, na którym wytłumaczysz jak działa internet, co to jest sieć, na
    > jakie usługi dzieli się pakiet dostępu do internetu, który 'Twoja' firma
    > oferuje i podobne.

    Jak moja albo "moja" firma będzie oferować masowy dostęp typu DSL czy dialup,
    to czemu nie. Na razie ani ja ani firma, w której pracuję nie działa na tym
    rynku. Nie widzę więc żadnego powodu, żeby na siebie brać koszty takiej
    edukacji. A niewykluczone, że niezbędna byłaby raczej tresura.

    > Podobnie ma się rzecz z bezpieczeństwem (całe te zamieszanie wokół słowa
    > 'HACKER' i 'WIRUS') - krótka lekcja może wiele zdziałać.

    Nie wątpię.

    > Osobiście też miewałem i w dalszym ciągu miewam problemy z takimi
    > użytkownikami. Nie jeden raz dostałem sms'a o godz. 3 w nocy, że komuś
    > Gadu-Gadu nie działa, czy też "jaki wpisać username w kazaa?".
    > Sęk w tym, że jeżeli nie wytłumaczę takiemu przy pierwszej lepszej
    > okazji, że internet nie działa tak, jak to on myśli, to sytuacje takie
    > będą się powtarzały - mnie denerwowały, w ramach czego zdegraduję
    > użytkownika do tępego człowieka i między nami powstaną konflikty, a na
    > tych mi nie zależy.

    Rozumiem, że od danego usera wziąłeś (osobiście lub jako firma) pieniądze za
    jakieś usługi, pewnie też dostępowe (poniekąd zakładam że pracujesz w
    vast.net). Moim zdaniem jest więc normalne i właściwe, że podłączając kogoś
    do Internetu i Internet do niego, fundujesz mu jakąś edukację. Ba, nawet
    napiszę że to wzorcowe podejście. Szkoda tylko że niezbyt popularne w innych
    firmach tego typu - i w tym problem.

    > Moim skromnym zdaniem, najlepszym rozwiązaniem jest douczenie
    > użytkownika, jak ma postępować. Jeżeli na kursy Ciebie, bądź firmy, w
    > której pracujesz nie stać - wystarczy trochę czasu, aby napisać ładny
    > how-to-use-internet, czy podobny i wręczyć w formie dokumentacji
    > papierowej bądź na jakiejś stronie WWW.

    Mam wrażenie, że takich jest już tuzin albo i więcej. I nic z tego nie wynika.

    --
    M.S.Z. # Niezależnie od tego, jak wielki jest
    Mechanical # twój sukces, czy jak tragiczna klęska,