  • Data: 2004-02-01 20:51:01
    Temat: Re: Co wy na to? [OT?]
    Od: Rafał Doroszkiewicz <b...@v...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik owz napisał:

    > To nic przecież nie da.

    Próbowałeś? U mnie daje radę.

    > Nikt tego nie przeczyta.

    Wskaż no ino palcem, a w potrzebie przeczyta.

    > Spójrz ile pism komputerowych drukowało takie kursy (chodzi mi tu o
    pisma pokroju Komputer
    > Świat - nie uwłaczając samemu pismu) i nic nie pomogło.

    Po takie czasopismo, aby sięgnąć, to a) trzeba być przekonanym, że w nim
    znajdę to, co mnie interesuje i nazwa czasopisma "Komputer Świat" nie
    odstraszy mnie, ponieważ jestem rolnikiem i mam jedynie problem z
    username w KazAa b) trzeba zapłacić

    IMHO Twój przykład nie trafiony.. publikacja how-to-use-internet na
    łamach strony firmy, która oferuje mi internet byłaby bardziej
    skuteczna, ale na pewno mniej niż wersja papierowa dostarczana razem z
    usługą dostępu do internetu[1].

    > Należało by zmienić
    > mentalność użytkowników.

    Piszę właśnie, który ze sposóbów jakie stosuję, skutkuje.

    > Wielu z nich nie korzysta z żadnego antyvira czy
    > firewalla (nie piszę o Linuxie bo część użytkowników nawet o nim nie
    > słyszała) bo myślą: "a po co?". Nie dociera do nich, że przez takie
    > działanie robale internetowe działają i zapychają łącza.

    No nie.. osobiście firewalla na komputerze domowym, który mam podłączony
    do swojej sieci nie używałem przez ładne kilka lat. Instalowanie łatek
    na Windows i pilnowanie oprogramowania, które może nie jest
    najbezieczeniejsze, ale bezpieczeniejsze niż co poniektóre ze stajni MS,
    w zupełności wystarczało, aby nie bać się trojanów, wirusów i innych
    pierdół. Ostatecznie co kilka miesięcy instalowałem jakiś program AV i
    zaraz po zeskanowaniu wszystkich dysków odinstalowywałem, bo i po co ma
    mi obciążać procesor i spowalniać przeglądanie poczty sprawdzając, czy w
    poczcie nie ma wirusów, skoro większość wirusów ja sam i tak zauważam.

    > Najgorsze zaś jest
    > to, że jak łącze zaczyna wolniej działać to biegną z wielkimi
    pretensjami do
    > admina, że im się wolno z kazy ściąga, a nie biorą pod uwagę swojego
    > postępowania!

    Temat na inny wątek, raczej wyżal-się-administratorze. Myślę, że takie
    problemy ma wielu z administratorów, którzy pracują w okolicy
    end-userów. Według mnie - to, że komuś działa wolno cokolwiek, to w
    większej mierze wina obchodzenia się z samymi systemami i
    oprogramowaniem[2], a nie jego brakiem (tu mowa o av i firewalle). Poza
    tym, firewalle także spowalniają pewne operacje.

    [1] swoją drogą, dziwię się takiej TP S.A., że żadnych podręczników
    jeszcze z Neostradą nie oferuje...

    [2] wykluczając wadliwy/słaby sprzęt

    Pozdr,

    --