  • 41. Data: 2020-07-20 19:04:52
    Temat: Re: Co to za wymysl?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:t...@m...org...
    Mon, 20 Jul 2020 09:18:47 -0700 (PDT), s...@g...com

    >Oczywiście że rozumiem. Nie potrafisz jeździć po banalnie prostym
    >skrzyżowaniu. Podobnie jak ten z cytryny. :P

    >Straszne, a jak spadnie śnieg na tym skrzyżowaniu
    >(które wyrżnąłeś i nie odpisałeś, bo widać Ci koliduje
    >z przedstawianąteorią): https://goo.gl/maps/m9Ucn5ddFyFiJX5Y7
    >to też nie będziesz umieć przejechać?

    To jest w miare proste - na tym rondzie moze byc kiepsko.

    I znam wiecej miejsc, gdzie pasy dziwnie wymalowane, jakby u nas nigdy
    snieg nie padal, a farba sie nie wycierala.

    >Są jeszcze znaki pionowe, zaś zasady ogólne nie zabraniają zjeżdżania
    >ze
    >skrzyżowania z pasa lewego ani wewnętrznego o ruchu okrężnym,
    >podobnie jak
    >śnieg nie zmienia faktu że wjeżdżający na skrzyżowanie ma ustąpić
    >zjeżdżającemu i nie nabywa automagicznie pierwszeństwa jak na nie
    >wjedzie,

    No jak nie ?
    Tylko na takim "normalnym rondzie", a nie na takim dziwnym lamancu :-)

    J.

  • 42. Data: 2020-07-20 19:20:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Jul 2020 19:04:52 +0200, J.F.

    > To jest w miare proste - na tym rondzie moze byc kiepsko.

    Jeśli się będzie pacjent trzymać zasad ogólnych i znaków pionowych, pomimo
    braku znaków poziomych to nic się nie stanie. Gorzej jak zapragnie wyjechać
    pod koła temu co się na skrzyżowaniu ZNAJDUJE i próbuje zeń zjechać bo wie
    że ma do tego PIERWSZEŃŚTWO przed tym co dopiero zamierza na skrzyżowanie
    wjechać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 43. Data: 2020-07-20 19:30:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To rondo jest poronionym pomysłem.
    Szczególnie, jeśli nim wcześniej nie jechałeś i nie wiesz, na którym pasie się
    ustawić.

    -----

  • 44. Data: 2020-07-20 19:54:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u52zmvcn1mvp$.dlg@myjk.org>
    user Myjk pisze tak:

    > Mon, 20 Jul 2020 12:03:06 +0100, PiteR

    > To się nie ma czym chwalić.

    Co nie mogę sobie zmieniać pasów na rondzie?
    Dlaczego nagrywający nie może zjechać dowolnym pasem
    lub na dowolny pas? dlaczego odgradza się go linią ciągłą?
    Ta niby turbina przynosi więcej szkody.

    > Żeby ten z wewnętrznego co jedzie z prawej albo z naprzeciwka, nie
    > wjechał w tego co chce (i może!) pojechać w prawo z miejsca
    > nagrywającego.

    Bez pał litra nie rozbieriosz :) jakiego naprzeciwka?

    > Nie

    a nie są tam tylko dwa pasy? lewy i prawy lub wewnętrzny zewnętrzny?

    > Nie jest! Przecież wjechał i dorpowadził do kolizji z pojazdem
    > który był na skrzyżowaniu!

    Już wiem że nie jest. Nie zauważyłem wytartej lini wyrzucającej.

    > Po za tym ma specjalnie dla idiotów wyznaczone pasy ruchu żeby
    > wiedzieć kto kiedy ma pierwszeństwo, ale nie, drze przez linię
    > prosto pod koła tego co prawidłowo się porusza.

    picasso wjechał na zewnętrzny pas z nikim się nie zderzył i prawie mu
    się udało gdyby przy zmianie psa nie zajechał drogi nagrywającemu.

    Na rondzie z przerywaną trzeba bardzo uważać bo nie mając włączonego
    prawego kierunkowskazu on może powiedzieć że tylko wjechał sobie na
    prawy pas.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
    smrodu kawy z Costa i Starbucks

  • 45. Data: 2020-07-20 20:32:58
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Myjk, 20 lip 2020 w news:5zqxsu84n6rl$.dlg@myjk.org
    napisałeś/aś:

    > 20 Jul 2020 16:44:31 GMT, pueblo

    > Oczywiście że cytryna -- ma jak wół pasy z pierwszeństwem wymalowane
    > żeby nie było wątpiliwości jak jechać.

    Jakie pasy? Picasa JUŻ poruszała się po rondzie.

    > Lewy pas, z kierunku z którego jechała cytryna, raczej na pewno nie
    > był tak oznaczony.
    No oczywiste, ale poruszała się po rondzie tak oznaczonym pasem(zew.)

    > Dlatego trzeba jeszcze uwzględnić podstawową zasadę skrzyżowania o
    > ruchu okrężnym, tj. ten co się znajduje na skrzyżowaniu ma
    > pierwszeństwo przed tym który na nie wjeżdża. I tutaj na filmie
    > widać ewidentnie, że cytryna wjechała w momencie gdy nagrywający
    > dawno był na skrzyżowaniu.

    Jak dla mnie, picasa była już na rondzie, więc nie powiedziałbym, że na
    nie wjeżdża. I ten mały czerwony wymusił na niej pierwszeństwo. A
    nagrywający mógł co najmniej uniknąć kolizji - nawet wygląda jakby
    wykorzysał okazję na nowy zderzak.
    No wszystko się zmieni jak mnie ktoś oświeci i stwierdzi, że na tym
    rondzie tylko samochody na wew pasie są "na rondzie", a pozostałe już
    nie.

  • 46. Data: 2020-07-20 20:33:11
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Cavallino, 20 lip 2020 w news:rf4i2o$km5$1$Cav@news.chmurka.net
    napisałeś/aś:

    > Oddaj prawko.

    > No a na turbinowym rondzie tak nie można.
    > Koniec kropka.

    Co nie można? Jeśli mógł jechać tym pasem (zew) dalej niż następny zjazd
    z ronda, to co zrobił nie tak?

  • 47. Data: 2020-07-20 20:36:44
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj PiteR, 20 lip 2020 w news:XnsAC00C04731250dayrider@127.0.0.1
    napisałeś/aś:

    > Już wiem że nie jest. Nie zauważyłem wytartej lini wyrzucającej.

    Niech mnie ktoś oświeci - jakiej lini wyrzucającej nie widzę?
    Widzę za to przerywaną po jego stronie...

  • 48. Data: 2020-07-20 20:46:53
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-07-20 19:30, ąćęłńóśźż wrote:
    > To rondo jest poronionym pomysłem.
    > Szczególnie, jeśli nim wcześniej nie jechałeś i nie wiesz, na którym
    > pasie się ustawić.

    No niestety trzeba patrzec na znaki i ustawic sie na wlasciwym pasie
    przed rondem. Czesc osob faktycznie ma z tym problem. W sumie nie
    wiadomo dlaczego.

    --
    mk4

  • 49. Data: 2020-07-20 21:12:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Jul 2020 18:54:06 +0100, PiteR

    > Co nie mogę sobie zmieniać pasów na rondzie?

    Jeśli inżynier ruchu dał taką możliwość, to możesz. Tutaj nie dał, bo...

    > Dlaczego nagrywający nie może zjechać dowolnym pasem
    > lub na dowolny pas? dlaczego odgradza się go linią ciągłą?
    > Ta niby turbina przynosi więcej szkody.

    ...dzięki temu jest porządek, przejeżdża się szybciej i bezpieczniej.
    Oczywiście pod warunkiem że WSZYSCY kierowcy się stosują do zasad a nie
    kombinują jak koń pod górę.

    > Bez pał litra nie rozbieriosz :) jakiego naprzeciwka?

    Z naprzeciwka, jak to ma miejsce przy większości skrzyżowań.

    > a nie są tam tylko dwa pasy? lewy i prawy lub wewnętrzny zewnętrzny?
    > Już wiem że nie jest. Nie zauważyłem wytartej lini wyrzucającej.

    Nie ma znaczenia czy jest linia prowadząca czy jej nie ma, bo są znaki
    pionowe i poziane PRZED skrzyżowaniem które pokazują jak można jechać z
    danego pasa. Jak ktoś takich elementarnych rzeczy nie ogarnia jak tor ruchu
    przy jeździe po skrzyżowaniu, to się z miejsca powinien pożegnać z PJ.

    > picasso wjechał na zewnętrzny pas

    Tymczasem miał wjechać na wewnętrzny, bo zewnętrzny był dla pojazdu co był
    na prawym pasie (przed skrzyżowaniem).

    > z nikim się nie zderzył i prawie mu się udało gdyby
    > przy zmianie psa nie zajechał drogi nagrywającemu.

    Akurat pojazd wjeżdżający (poprawnie) nie zmienia w tym miejscu pasa ruchu
    tylko przecina pas ruchu wyznaczony dla innego kierunku ruchu. Tak samo jak
    na tym skrzyżowaniu: https://goo.gl/maps/m9Ucn5ddFyFiJX5Y7 m.in. jadący z
    Fieldorfa prosto w Zamieniecką nie zmienia pasów tylko przecina pasy
    wyznaczone dla innych kierunków. Jeśli w tym miejscu dochodzi do kolizji,
    to znaczy że kierowca wjeżdżający nie zastosował się do elementarnej
    zasady...

    > Na rondzie z przerywaną trzeba bardzo uważać bo nie mając włączonego
    > prawego kierunkowskazu on może powiedzieć że tylko wjechał sobie na
    > prawy pas.

    ...który to problem bierze się z braku zrozumienia, iż pojazd znajdujący
    się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym ma PIERWSZEŃSTWO w stosunku do tego
    który na to skrzyżowanie wjeżdża i nic go tego pierwszeństwa nie pozbawia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 50. Data: 2020-07-20 21:15:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    20 Jul 2020 18:36:44 GMT, pueblo

    > Niech mnie ktoś oświeci - jakiej lini wyrzucającej nie widzę?

    Takiej linii która ułatwia mniej ogarniętym wjeżdżanie na skrzyżowanie po
    właściwym torze, literalnie pozwala trafić we właściwy pas. Temu z cytryny
    (i paru z tej grupy) ewidentnie powinni betonowe bariery, w miejscu lini,
    ustawić. :P

    --
    Pozdor
    Myjk