  • 31. Data: 2020-07-20 17:50:31
    Temat: Re: Co to za wymysl?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 20 lipca 2020 07:23:31 UTC-5 użytkownik J.F.
    napisał:

    >No nie. Bo normalne ma pasy wokolo i aby zjechac z wewnetrznego
    >trzeba ustapic tym na wewnetrznym.
    >Tutaj ta reguła jest pogwałcona.

    Ta regula sie kiepsko sprawdza przy wiekszej ilosci pasow.
    Poza tym i tak sa konflikty i stluczki, wiec wymyslili "turbinowe".

    Tu chyba przesadzili z ta turbinowoscia ... ale moze taki ruch.

    P.S. Licz pasy
    https://www.youtube.com/watch?v=BgsEg2CfRZU

    Chyba juz wiem, gdzie sie Wietnamczycy uczyli jezdzic ... ale uczen
    przerosl mistrza :-)

    >Malowanie malowaniem ale w zime go nie ma. Czyzby pogoda zmieniala
    >przepisy?

    A to swoja droga.

    >To rondo jest poronionym pomyslem.

    Spytaj miejscowych.

    >To inna sprawa. Tyle ze infrastruktura ma sluzyc i pomagac a nie
    >umozliwiac klepanie blotnikow.

    Alez pomaga. To rondo prowadzi do zwolnienia, wiec konczy sie na
    blotnikach :-)

    J.

  • 32. Data: 2020-07-20 18:05:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Jul 2020 08:11:44 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Szefie, ty chyba nie wiesz jak działa rondo. To co na filmie to jest
    > skrzyzowanie zrobione na okraglo ale pomalowane tak ze nikt nie wie jak
    > jechac,

    Wszyscy wiedzą, oprócz tłuków co nie potrafią jeździć.

    > Normalne rondo zrobione bez wymyslow bylo by zrobione tak ze ten
    > nagrywajacy musial by ustapic temu na zewnetrznym.

    Oczywiście, bo każde skrzyżowanie które ma wyznaczone pasy ruchu jest
    nienormalne. Masz ty w ogóle prawojazdy?

    > Jesli argumentujesz ze malowanie jest i rondo na filmie jest ok tylko
    > dziala inaczej to ja zasugeruje ze rownie dobrze mozna by domalowac pare
    > kresek na zwyklym skrzyzowaniu i zrobic z niego cos bezsensownego.

    Przecież są różne skrzyżowania. Masz tu pierwszy lepszy przykład, ale jakże
    klasyczny, na takie rozterki jak twoje:

    https://goo.gl/maps/m9Ucn5ddFyFiJX5Y7

    Masz z tym skrzyżowaniem jakiś problem skoro masz też problem z
    przedmiotowym skrzyżowaniem?

    > Nie, to jest popierdółka. Wyglada jak rondo ale jest mocno powalonym skryzowaniem.

    Popierdólka to jest ten, kto ma z tym banalnym skrzyżowaniem jakiś problem.
    Jak do tego ma prawojazdy, to powinien je oddać -- podobnie jak ten z
    cytryny co wypadek spowodował. Nie dosyć że się wchrzanił z lewego pasa
    przed skrzyżowaniem na zewnętrzy (choć powinien na wewnętrzny) to jeszcze
    potem, mimo wymalowanych jak byk pasów prowadzących do zjazdu ze
    skrzyżowania, wymusił pierwszeństwo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2020-07-20 18:18:47
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 lipca 2020 11:05:25 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
    > Mon, 20 Jul 2020 08:11:44 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Oczywiście, bo każde skrzyżowanie które ma wyznaczone pasy ruchu jest
    > nienormalne. Masz ty w ogóle prawojazdy?

    Dalej nie rozumiesz. Infrastruktura jest po to aby pomagac w jezdzie. To rondo jest
    spieprzone.

    Ulatwie ci:
    Spadl snieg. Kresek nie widac.

    Nagle reguly ruchu na tym wynalazku sie zmienia. Bo trzeba bedzie ustapic temu z
    prawej.

    Ty nadal nie czaisz ze rozmawiamy o zlym projekcie a nie o tym jak ktos jechal w tym
    konkretnym przypadku.

    Juz nie wspominam o tym ze tam nie dosc ze trzeba patrzec na sam ruch to jeszcze
    wymyslac jak tu i teraz kreski sa wymalowane. Zreszta z zjazdu na zjazd kreski sa
    wymalowane inaczej.

    https://youtu.be/7L9GlPepe4s?t=284

    Zjebane.

  • 34. Data: 2020-07-20 18:25:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Jul 2020 08:37:22 -0700 (PDT), s...@g...com

    > No nie. Bo normalne ma pasy wokolo i aby zjechac z wewnetrznego trzeba ustapic tym
    na wewnetrznym.

    Weź mnie oświeć, jako kolejny w tej dyskusji, co to znaczy "normalne",
    najlepiej na podstawie PORD.

    > Tutaj ta reguła jest pogwałcona.

    Pogwałcone to zostały oczywiste i jasne zasady jazdy po skrzyżowaniu przez
    ciecia co chciał być cwaniak i nie zastosował się do zasad ogólnych oraz
    znaków pionowych i poziomych.

    > Malowanie malowaniem ale w zime go nie ma. Czyzby pogoda zmieniala przepisy?

    Może gdyby ludzie potrafili jeździć po "normalnych" skrzyżowaniach o ruchu
    okrężnym zamiast zjeżdżać tylko i wyłącznie z prawego i uzurpować sobie
    prawo do objeżdżania ronda w kółko, choć przepisy ogólne tego ZABRANIAJĄ,
    to by nie było takich problemów.

    > To rondo jest poronionym pomyslem.

    > To inna sprawa. Tyle ze infrastruktura ma sluzyc
    > i pomagac a nie umozliwiac klepanie blotnikow.

    No toć przecież dostawili znaki pionowe, domalowali linie prowadzące żeby
    tego uniknąć, to tłumok mimo tego dalej wymusza, a drugi w internetach go
    usprawiedliwia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2020-07-20 18:44:31
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj , 18 lip 2020 w
    ups.com
    napisałeś/aś:

    > https://youtu.be/7L9GlPepe4s?t=276
    >
    > To rondo jest tak poronionym pomyslem ze ja nawet nie wiem gdzie
    > zaczac!

    Widzę w wątku różne opinie i się zastanawiam. Pomijając już to, że picasa
    wjechała z lewego pasa na prawy, to kto tu dostałby mandat?
    Czy jeśli zew. pas ronda był oznaczony strzałką prosto, to picasa mogła
    jechać nim w pierwszy zjazd(prawo) i drugi (prosto)?
    Jeśli tak, to winien jest nagrywający. Picasa przecież nie zmieniała pasa
    ruchu na rondzie(cały czas zew.), a on zjeżdzał z ronda i tak jak na
    każdym musi ustąpić tym na zew. pasie.

  • 36. Data: 2020-07-20 18:48:47
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 20-07-2020 o 16:45, Myjk pisze:
    > Mon, 20 Jul 2020 13:29:07 +0200, yabba

    > Nie jest, bo z pasa środkowego od strony Żoliborza nie można pojechać w
    > Słomińskiego. Chyba że się trafi na rondoprostowacza albo trepa co na znaki
    > przed skrzyżowaniem nie patrzy.

    Chyba się nie zrozumieliśmy, ponieważ nie widzę związku.

    yabba

  • 37. Data: 2020-07-20 18:49:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Jul 2020 09:18:47 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Dalej nie rozumiesz.

    Oczywiście że rozumiem. Nie potrafisz jeździć po banalnie prostym
    skrzyżowaniu. Podobnie jak ten z cytryny. :P

    > Infrastruktura jest po to aby pomagac w jezdzie.
    > To rondo jest spieprzone.

    Z pewnością lepsze jest niż "zwykłe" nieoznaczone po którym
    rondoprostowacze mogą objeżdżać ile chcą bo na zewnętrznym mają przecież
    zawsze "pierwszeństwo".

    > Ulatwie ci: Spadl snieg. Kresek nie widac.

    Straszne, a jak spadnie śnieg na tym skrzyżowaniu
    (które wyrżnąłeś i nie odpisałeś, bo widać Ci koliduje
    z przedstawianąteorią): https://goo.gl/maps/m9Ucn5ddFyFiJX5Y7
    to też nie będziesz umieć przejechać?

    > Nagle reguly ruchu na tym wynalazku sie zmienia.
    > Bo trzeba bedzie ustapic temu z prawej.

    Są jeszcze znaki pionowe, zaś zasady ogólne nie zabraniają zjeżdżania ze
    skrzyżowania z pasa lewego ani wewnętrznego o ruchu okrężnym, podobnie jak
    śnieg nie zmienia faktu że wjeżdżający na skrzyżowanie ma ustąpić
    zjeżdżającemu i nie nabywa automagicznie pierwszeństwa jak na nie wjedzie,
    podobnie jak nie nabywa pierwszeństwa na "kwadratowym" jeśli wymusza temu z
    pierwszeństwem.

    > Ty nadal nie czaisz ze rozmawiamy o zlym projekcie a nie o tym jak ktos
    > jechal w tym konkretnym przypadku.

    Ten projekt robi porządek z rondoprostowaczami, czyli tymi co pomijają
    zasady ogólne i tworzą swoje zasady.

    > Juz nie wspominam o tym ze tam nie dosc ze trzeba patrzec na sam ruch to
    > jeszcze wymyslac jak tu i teraz kreski sa wymalowane. Zreszta z zjazdu
> [...]

    Tak to już jest, że różne kierunki mają różne kreski, bo różne są drogi.
    Jak ktoś nie zna przepisów ogólnych i nie zna znaków to kończy się jak
    kończy na tym filmie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2020-07-20 18:51:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-07-2020 o 18:44, pueblo pisze:

    > Jeśli tak, to winien jest nagrywający.

    Oddaj prawko.

    > Picasa przecież nie zmieniała pasa
    > ruchu na rondzie(cały czas zew.),

    No a na turbinowym rondzie tak nie można.
    Koniec kropka.

  • 39. Data: 2020-07-20 18:56:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    20 Jul 2020 16:44:31 GMT, pueblo

    > Widzę w wątku różne opinie i się zastanawiam. Pomijając już to, że picasa
    > wjechała z lewego pasa na prawy, to kto tu dostałby mandat?

    Oczywiście że cytryna -- ma jak wół pasy z pierwszeństwem wymalowane żeby
    nie było wątpiliwości jak jechać.

    > Czy jeśli zew. pas ronda był oznaczony strzałką prosto, to picasa mogła
    > jechać nim w pierwszy zjazd(prawo) i drugi (prosto)?

    Lewy pas, z kierunku z którego jechała cytryna, raczej na pewno nie był tak
    oznaczony. Że w trakcje kierownik z lewego pasa przed skrzyżowaniem wjechał
    na tor tego który jechał z prawego nie zmienia nic. Jeno miał szczęście, że
    ten z jego prawej nie wjechał bo pewnie w sumie 3 samochody by ucierpiały.
    Spieprzył koncertowo i tyle w temacie.

    > Jeśli tak, to winien jest nagrywający. Picasa przecież nie zmieniała pasa
    > ruchu na rondzie(cały czas zew.), a on zjeżdzał z ronda i tak jak na
    > każdym musi ustąpić tym na zew. pasie.

    Dlatego trzeba jeszcze uwzględnić podstawową zasadę skrzyżowania o ruchu
    okrężnym, tj. ten co się znajduje na skrzyżowaniu ma pierwszeństwo przed
    tym który na nie wjeżdża. I tutaj na filmie widać ewidentnie, że cytryna
    wjechała w momencie gdy nagrywający dawno był na skrzyżowaniu. Gdyby
    kierowca cytryny jechał zgodnie ze znakami przed skrzyżowaniem nie
    wjechałby póki nagrywający by ze skrzyżowania nie zjechał.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2020-07-20 18:59:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Jul 2020 18:48:47 +0200, yabba

    > Chyba się nie zrozumieliśmy, ponieważ nie widzę związku.

    Ale co, oznakowanie się zmieniło w stosunku
    do tego co pokazuje gógle? Fota jest z 2020.

    --
    Pozdor
    Myjk