  • 141. Data: 2020-07-22 21:44:35
    Temat: Re: Co to za wymysl?
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 22-07-2020 o 17:53, pueblo pisze:
    > Witaj Cavallino, 22 lip 2020 w news:rf95ca$nt7$1$Cav@news.chmurka.net

    > No i strzałka się nie zgadza.

    > Jak już napisałem, wew. pas ma strzałkę w lewo, co wg mnie oznacza w lewo
    > i zawracanie.

    Strzałka w lewo jest na wjeździe nagrywającego na rondo. Jego wyjazd z
    ronda nie jest na wprost tylko w lewo. Może nie dokładnie w lewe lewo,
    ale też na pewno nie prosto.

    yabba

  • 142. Data: 2020-07-22 21:50:12
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 22-07-2020 o 17:51, pueblo pisze:
    > Witaj yabba, 22 lip 2020 w news:5f181879$0$17365$65785112

    > No i dla mnie tu jest pewien paradoks tej sytuacji. Bo cytryna
    > przejeżdzając przez linię warunkowego zatrzymania nikogo nie zmusiła do

    W tym miejscu masz rację. Sam wjazd na rondo przez linię warunkowego
    zatrzymania nie wymusił na nikim pierwszeństwa.

    CYTRYNA ZMIENIA PAS!!!!
    I zajeżdża drogę nagrywającemu.

    yabba

    P.S. Przepraszam, że się uniosłem.

  • 143. Data: 2020-07-22 21:53:13
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 22-07-2020 o 12:45, Cavallino pisze:

    > Nie do końca do najbliższych, na wprost też możesz przejechać (linia
    > przerywana jednostronnie).

    Masz rację. Jazda na wprost wymaga zmiany pasa. Pasy zewnętrzne
    wyrzucają na najbliższym zjeździe.

    > I to IMO jest błąd w oznakowaniu - na rondzie turbinowym powinna być
    > ciągła dla pasa zewnętrznego i dopuszczony tylko skręt w najbliższy zjazd.
    > Prosto i w lewo powinno dać się jechać tylko z pasów wewnętrznych.

    To rondo nie jest do końca prawdziwym turbinowym.

    yabba

  • 144. Data: 2020-07-23 07:06:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-07-2020 o 21:00, pueblo pisze:

    > Tak myślałem na początku, ale w takim razie po ch*j ta strzałka. Do
    > jakiego zachowania ona zmusza?

    Do nie zjeżdżania z tego pasa najbliższym zjazdem.

    >Jeśli ma tu być jakaś logika i
    > przed

    > Przed każdym?

    Bo ponieważ?
    Każdy wjazd może mieć inne oznakowanie i to co dotyczy wjeżdżających
    zjazdem np. 1 i 2, nijak nie ma związku z oznakowaniem innych wjazdów.

    > To tym bardziej po ch*j te strzałki, jeśli nic nie znaczą.

    Znaczą.
    Dla tych co są na rondzie i jadą tym pasem.
    Dla tych którzy wjadą na rondo na wjeździe (traktowanym jako osobne
    skrzyżowanie) który leży już za tym znakiem, nie mają żadnego znaczenia
    (o ile nie objadą ronda naookoło pasem wewnętrznym - bo wtedy już by ich
    też obowiązywało).

    Jeśli nie rozumiesz takich rzeczy, to w jakim celu bierzesz się za
    dyskusje o rondach i jeszcze upierasz się przy swoim?
    Przecież to totalne podstawy.

    Nigdy nie widziałeś dużego rodna turbinowego, z jakiejś wioski jesteś?

    >Tak
    > widziałem, że np. czerwony wjeżdzając na rodno ma prawo jej nie
    > zobaczyć i zresztą jadąc tak jak pojechał nie natknął się na drugą.
    > Dlatego założyłem, że przed wjazdem też jest tego typu oznakowanie.

    A na jakiej podstawie?

    > Inaczej ich samodzielne istnienie nie ma dla mnie żadnego sensu, tylko
    > może ewentualnie mylić.

    Nic z tych rzeczy, porządkuje ruch na rondzie turbinowym, wraz z liniami
    ciągłymi prowadzącymi do zjazdów.

  • 145. Data: 2020-07-23 08:31:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    22 Jul 2020 19:00:15 GMT, pueblo

    > Tak myślałem na początku, ale w takim razie po ch*j ta strzałka. Do
    > jakiego zachowania ona zmusza? Tym bardziej, że zaraz za nią linia
    > zmienia się w ciągłą.

    Strzałka pełni rolę informacyjną, bo ciągłą linię można zbyt późno zauważyć
    i doprowadzić do kolizji. To jest proste i oczywiste.

> [...]
    > Dlatego założyłem, że przed wjazdem też jest tego typu oznakowanie.
    > Inaczej ich samodzielne istnienie nie ma dla mnie żadnego sensu, tylko

    Ale to tylko dla ciebie, co widać po całości tej dyskusji.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 146. Data: 2020-07-23 08:46:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 22 Jul 2020 12:02:43 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Wasza dyskusja tylko potwierdza ze od samego poczatku mialem racje. To
    > rondo jest zjebane.

    Jedyne co potwierdza ten film i dyskusja to rzecz w zasadzie oczywistą, tj.
    że jest multum ludzi na drogach którzy nie ogarniają relatywnie prostych
    rzeczy. Interpretują po swojemu, dorabiają sobie co im wygodne zamiast
    skupić się na tym co w przepisach i na drodze.

    > Ten watek nie mial byc po to aby decydowac kto i dlaczego tam popelnil
    > blad. To jest NIEISTOTNE w obliczu zjebanego projektu tego ronda. Z
    > definicji nie dojdziecie do porozumienia w temacie tego kto i czemu
    > popelnil blad. Bo to rondo jest zjebane.

    Z definicji to nie dojdzie się do porozumienia z kimś kto uparcie twierdzi
    że jest "zjebane", nie przyjmuje argumentów, bo jedynym argumentem jest że
    coś jest "zjebane" choć nawet nie potrafi specyzować co dokładnie. Weź się
    przyjrzyj z perspektywy sobie i temu co prezentujesz w swojej "dyskusji".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 147. Data: 2020-07-23 09:29:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:c8bf03f1-e5c6-4595-81ed-6eb3443c8790o@googlegr
    oups.com>
    user pisze tak:

    > Wasza dyskusja tylko potwierdza ze od samego poczatku mialem
    > racje. To rondo jest zjebane.

    ronda nie są złe a wirowe całkiem dobre
    skręcający z prawego pasa w prawo muszą pamiętać
    że jadący po rondzie ma pierwszeństwo. Nie nabywają
    pierwszeństwa po wepchaniu się na prawy pas.

    pozdrawiam z krainy rond ;)
    https://londonist.com/2016/08/london-s-most-beautifu
    l-roundabouts
    https://www.youtube.com/watch?v=6OGvj7GZSIo

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
    smrodu kawy z Costa i Starbucks

  • 148. Data: 2020-07-23 10:51:49
    Temat: Re: Co to. Wprowadzić przepis.
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    ups.com...
    > https://youtu.be/7L9GlPepe4s?t=276
    >
    > To rondo jest tak poronionym pomyslem ze ja nawet nie wiem gdzie zaczac!
    >
    > Kazda jedna cecha ronda tam jest zanegowana.
    > Kazdy jeden sposob na poprawienie bezpieczenstwa jest tam zanegowany.
    >
    > To jakas piramidalna bzdura!
    >
    > Ciekaw jestem statystyk wypadkow tam.

    Prościej byłoby zmienić PoRD i wprowadzić przepis,
    że jadący rondem pasem zewnętrznym ma obowiązek zjechania
    z ronda najbliższą drogą .
    Nie trzeba by było turbin, malowania znaków na jezdni
    i zniknie problem widoczności tych znaków.

  • 149. Data: 2020-07-23 11:06:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-07-2020 o 10:51, Kol99 pisze:

    > Prościej byłoby zmienić PoRD i wprowadzić przepis,
    > że jadący rondem pasem zewnętrznym ma obowiązek zjechania
    > z ronda najbliższą drogą .

    Czyli skręt w prawo na rondzie obowiązkowo?
    To zatkałoby większość dużych rond....

  • 150. Data: 2020-07-23 11:13:14
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli skręt w prawo na rondzie obowiązkowo?
    > To zatkałoby większość dużych rond....

    Obowiązkowy skręt w prawo, ale tylko dla jadących pasem
    zewnętrznym, czyli automatycznie każde 2 pasmowe i więcej pasów
    rondo byłoby rondem turbinowym.