  • Data: 2020-07-21 13:24:18
    Temat: Re: Co to za wymysl?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    21 Jul 2020 11:04:09 GMT, pueblo

    > No to wyjaśnij mi jakie reguły panują na TYM rondzie
    > - znak C12 i A7 przed wjazdem.

    Nie ma tego i tamtego. Na wszystkich panują takie same zasady. Tak działają
    przepisy że ZAWSZE są uniwersalne.

    > Jadą obok siebie dwa auta. Ten z zew kontynuuje jazdę po rondzie,
    > a ten z wew. zjeżdża. Kto komu musi ustąpić?

    Co znaczy kontynuuje? Skąd dokąd jedzie? Bo jak "kontynuuje" kręcąc się po
    zewnętrznym pasie, to łamie zasady ogólne które mówią że do manewru zmiany
    kierunku (w tym wypadku zmiany kierunku na skrzyżowaniu) należy się przed
    tym manewrem należycie ustawić. Jazda na skrzyżowaniu w lewo (tj. do
    trzeciego zjazdu) jest niezgodna z przepisami ogólnymi, to tak jakby na
    "zwykłym" kwadratowym skrzyżowaniu z prawego pasa skręcać w lewo, albo
    wjechać na skrzyżowanie i się na nim kręcić w kółko -- absurdalne, czyż
    nie? Oczywiście, ale nie na rondzie to już całkiem normalne, bo
    rondoprostowacze widzą tam osobną drogę zamiast obszaru skrzyżowania z
    wyspą na środku i ruchem zgodnie z kierunkiem wskazanym na C-12.

    --
    Pozdor
    Myjk