  • 11. Data: 2009-04-14 07:09:23
    Temat: Re: Co to za obiektyw i jak do podlacze do PentaKSA
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    dominik napisał(a):

    > ...pentaKSA, tak samo jak linuKSA, uniKSA albo w linuKSIE czy uniKSIE.
    >
    > Zapamiętajcie proszę, że w polskim nie ma stosowania apostrofów w takiej
    > formie. Wyrazy z literą "x" można odmieniać zamieniając je na "ks" lub
    > zostawić w mianowniku (dlatego nie czepiam się w, że ktoś pisze, że

    Nie nadążasz za postępem^Wuchwałami Rady Języka Polskiego:

    http://rjp.pan.pl/index.php?option=com_content&task=
    view&id=273&Itemid=68

    Masz rację - apostrofa tu nie można dać, ale od 8 grudnia 2008 roku
    możesz napisać pentaKSa albo pentaXa, zależnie od tego, jak Ci w duszy gra.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 12. Data: 2009-04-14 07:40:00
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 14 of Apr 2009 09:09, Jan Rudziński wrote:

> [...]
    >
    > Masz rację - apostrofa tu nie można dać, ale od 8 grudnia 2008 roku
    > możesz napisać pentaKSa albo pentaXa, zależnie od tego, jak Ci w duszy

    pętak'sa

    --
    nb

  • 13. Data: 2009-04-14 20:26:15
    Temat: Re: Co to za obiektyw i jak do podlacze do Pentax'a
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    ecia/obiektyw2http://patrz.pl/zdjecia/obiektyw3

    > Z przodu nasmarowano:
    >
    > Soligor Auto-Zoom No. 17638488
    > 1:4.5 f = 75 mm - 260 mm
    >
    > Z gory dzieki

    Mocowanie T2 , wersja z "popychaczem przysłony" Na 99% . Nie wkręcać
    na siłę w M42 ! średnica ta sama , inny skok gwintu.
    Pozdro Marcin

  • 14. Data: 2009-04-15 11:04:40
    Od: stepow <WYWAL_TO@.z.pl>

    AK napisał:

    > I tam pisze, ze ten obiektyw ma bagnet Exa/Exakta , nie wiem jak to sie
    > to ma do mocowania do M42 - jak kupie przejsciowke to jednak bedzie
    > dzialac czy istnieje niewielkie prawdopodobienstwo, ze nie?

    Exa/Exakta nie fotografuje juz ze 25 lat ale o ile pamietam to nie
    wyglada na bagnet Exakty. Tak nawiasem mowiac ten bagnet Exakty jest
    dosc "gleboki" i nie sadze ze przejsciowka ma sens. Ale nie znam sie i
    nie probowalem.

    Pozdrawiam,
    Marek, Wrocław