    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Co to za numer, którego nie ma?
    <51d0ac81$0$1468$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 30 Jun 2013 23:08:47 GMT

    Anerys napisał:

    > Masz pewność, że ten "niejawny" zakres jest włączony do tej dogodności?
    > Bo ja bym taki ufny nie był.

    Jest coś takiego, jak plan numeracji. W nim wymieniono na przykład
    49 stref wyróżnianych pierwszą i drugą cyfrą 9-cyfrowego numeru.
    Są tam jeszcze opisane zasady numeracji telefonów komórkowych itd.
    Więc tak, mam pewność, że numer 22xxxxxxx, to CZN z warszawskiej
    strefy numeracyjnej, który nie może być taryfikowany inaczej, niż
    CZN z warszawskiej strefy numeracyjnej.

    > Ja złożę, Ty złożysz, może nawet uznają. Ale babina Sabina może nawet nie
    > mieć pojęcia, telefon zakłądał jej wnuczek, wprawdzie może nawet jest na
    > nią, a wnuczek objaśnił, jak babina Sabina ma do niego zadzwonić, czy do
    > lekarza, jak się gorzej poczuje... Jarku, ja widywałem już ludzi, dla
    > których przez telefon wszystko inne, niż głos rozmówcy, jest czarną magią.
    > Sygnałów centrali zinterpretować nie są zdolni w żaden sposób. Dziś może
    > nie jest to tak czeste, jak np. 30 lat temu, ale nie sądzę, zeby wymarło.

    Załóżmy, że my, to jedna skrajność, a babina Sabina, to druga. Przypuszczam,
    że bardzo wielu z nich, jeśli zobaczy niestandardową kwotę na fakturze, to
    sprawdzi skąd się ona wzięła. W ogóle przypuszczam, że w obecnej sytuacji,
    większość tych, co używaja telefonu stacjonarnego, decydują sie na taką
    taryfę, w której mieszczą sie w abonamencie. O ile w ogóle o czymś decydują
    -- operatorzy wciskają teraz każdemu płaską taryfę bez ograniczeń.

    > A co z tymi "poza zakresem", też są "napisane"?

    Są napisane w planie numeracji (nawet jeśli zakres nie jest przydzielony
    do konkretnego operatora), więc w cenniku operatora już nie muszą.

    > O ile pamiętam, omawiamy tu sytuację głównie polegającą na pomyłkowym
    > "skorzystaniu" z danego zakresu, który może oficjalnie nie być włączony.
    > A jak nie jest, to kto wie, co mu przypisano? Bo jak ktoś rozmyślnie go
    > wykorzysta, to już jego brocha, jeśli pcha się tam, gdzie nie powinien.

    Gdyby tak łatwo było spowodować, że CZN staje się numerem wysokopłatnym,
    to byśmy mieli wysyp naciągaczy, którzy dzwonią z taką prezentacją
    i liczą na to, że ktoś oddzwoni.

    > To już nie moja działka, więc nie wiem. Jakby mi za to płacili, to bym
    > wiedział, choćby pobieżnie, orientacyjnie. Zresztą, jakby poszukać, to by
    > się znalazło, może nie przez całe połączenie, ale...

    Nie wierzę. Tu wszyscy dociekają różnych takich ciekawostek. Jak nie
    zawodowo, to hobbystycznie. I nieraz wiele wysiłku wkładają, by się
    dowiedzieć.

    --
    Jarek