    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Co to za numer, którego nie ma?
    Date: 30 Jun 2013 21:05:01 GMT

    Anerys napisał:

    > Owszem, osoba z dobrym refleksem rozłączy się jak najszybciej i strat za
    > wielkich nie poniesie. Ale stara babcia, która dzwoni do wnuczka zaprosić
    > go na pierogi, może już nie mieć takiego refleksu i zanim się dogada, że
    > to pomyłka, lub nagra na pocztę, to już trochę może z portfela wypłynąć.

    Po co ma mieć refleks, skoro ma abonament z wliczonymi wszystkimi
    połączeniami na krajowe numery stacjonarne (a może też i na komórkowe)?

    > Wcale się nie zdziwię. Może nie aż tyle, ale kwota wyraźna i większa od
    > jednocyfrowej.

    To się składa reklamację. Tylko czy rzeczywiście takie przypadki się
    zdarzają, czy my sobie zbytnio nie teoretyzujemy?

    > Jeśli został, to OK, tylko, żeby nie było to ostrzeżnie wypowiedziane bla
    > bla bla dupa bla bla sru (odłożenie MTF) tak, żeby nikt go nie zrozumiał
    > (choćby bez powtórzenia przynajmniej raz komunikatu)

    Nie "wypowiedziane", tylko *napisane*. Jak dotąd, z czymś takim spotkałem
    się tylko u operatorów komórkowych, a tam te numery są wypisane w cenniku
    czy regulaminie.

    > Tylko nie zawsze ten numer poznasz.

    Ale starać się trzeba. I nie zadawać się z takimi, co nie podają CZN.

    Korzystam z banku, co ma numer na 800, więc całkiem za darmo (ale tam
    nie muszę dzwonić, bo wszystko działa). I z drugiego, co ma 801 i CZN
    (w swojej centrali podłożyłem sobie na wszeli wypadek ten CZN pod 801)
    -- tam wciąż coś knocą i ciągle trzeba dzwonić żeby oddawali kasę,
    przysyłali nowe karty albo co. No ale bycie najgorszym bankiem w kraju
    do czegoś zobowiązuje.

    > O ile w ogóle ma taką orientację.

    W założeniu, to numery 801 miały mieć "współdzieloną opłatę". Czyli nie
    dość, że operator łupi nad miarę dzwoniącego, to jeszcze za każdą rozmowę
    każe płacić właścicielowi infolinii. Więc powinien się orientować. Teraz
    może już jest tak, że właściciel nie płaci, a sam coś dostaje (w co wątpię,
    bo operatorzy, to sknery), ale wtedy też ma orientację.

    [...]
    > Ach tak, to takie moje zboczenie zawodowe - na mojej ACMM mieliśmy
    > możliwość realizacji 36 różnych taryf, dla połączeń krajowych przeważnie
    > stosowało się taryfę nr 05, co oznaczało 12JT/min między 6-16, a 6JT/min
    > między 16-6,

    Ilu abonentów się ostało, którym wciąż rozliczają "jednostki taryfikacyjne"?

    --
    Jarek