    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Co to za numer, którego nie ma?
    Date: Sun, 30 Jun 2013 22:03:40 +0200

    news:slrnkt030q.r5e.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Ale na jakiej podstawie ten smorodek ma sie dobywać? Ktoś chce dzwonić
    > do teściowej, myli się przy wybieraniu jednej z cyfr i wdepruje w coś
    > takiego. Więc rozłącza się i wybiera ponownie, już właściwy numer.

    Owszem, osoba z dobrym refleksem rozłączy się jak najszybciej i strat za
    wielkich nie poniesie. Ale stara babcia, która dzwoni do wnuczka zaprosić go
    na pierogi, może już nie mieć takiego refleksu i zanim się dogada, że to
    pomyłka, lub nagra na pocztę, to już trochę może z portfela wypłynąć.

    > Późnej w billingu widzi dwa kolejne zapisy z podobnymi numerami -- przy
    > jednym jest opłata 80 zł, a drugi za darmo w ramach abonamentu.

    Wcale się nie zdziwię. Może nie aż tyle, ale kwota wyraźna i większa od
    jednocyfrowej.

    > niż za pozostałe CZN. Tu mam wątpliwości, czy to w porządku, ale dobrze,
    > niech tak będzie -- uznajmy, że abonent został ostrzeżony.

    Jeśli został, to OK, tylko, żeby nie było to ostrzeżnie wypowiedziane bla
    bla bla dupa bla bla sru (odłożenie MTF) tak, żeby nikt go nie zrozumiał
    (choćby bez powtórzenia przynajmniej raz komunikatu)

    > Obce infolini (nie operatora) też są dostępne równolegle pod 801 i pod
    > CZN.

    Tylko nie zawsze ten numer poznasz.

    > Właściciel infolinii nawet nie musi od razu wiedzieć, którymi drzwiami
    > do niego wchodzę, ale jeśli przez CZN, to mam pewność, że będę rozliczony

    O ile w ogóle ma taką orientację.

    > w sposób Całkiem Zwyczajny.

    Niby tak, ale i z awariami się spotykałem, że CZN szło z taryfą najwyższą,
    choć o tym mi technik jednej z central opowiedział, naprawili dość szybko,
    ale czy wyprostowali to ludziom, to nie pamiętam.

    > To może być, w końcu w książce telefonicznej też roi się od dziwaków.

    Mnie tam wisi, jak abonent się nazywa i jaki ma numer, ja tylko bym nie
    chciałplacić za to więcej, niż się należy.

    > Ja nawet nie wiem co to ta taryfa 00 i 05.

    Ach tak, to takie moje zboczenie zawodowe - na mojej ACMM mieliśmy możliwość
    realizacji 36 różnych taryf, dla połączeń krajowych przeważnie stosowało się
    taryfę nr 05, co oznaczało 12JT/min między 6-16, a 6JT/min między 16-6, pod
    koniec zmieniono przedział na (cholerka... wyleciało ze łba...) chyba 6-18.
    Uruchomiono też taryfę 04, o zaliczaniu dwukrotnie rzadszym niż 05, oraz co
    3 minuty, numeru nie pamniętam... :)) Międzynarodowe miay taryfę 10-15, a
    jak uruchomiono Portugalię, to dano 16, ta tez taryfa była jako najwyższa do
    krajów pozaeuropejskich, jak uruchomiono taką łączność.
    Normalnie taryfę inicjowało się przy aranżacji kierunku, jeśli krajowy, to
    od razu dając taryfe odpowiadającą odległości (wszystko miało powyżej 100
    km, dopiero pod koniec centrali były kierunki krótsze niż 100 km i dano im
    04)., dla relacji mniedzynarodowych taryfa predefiniowana była 00, dopiero
    centrala międzynarodowa przesyłała mojej centrali numer taryfy (wszystko w
    kodzie R2) i rejestr wywoływał wtedy takser (moduł stowarzyszony z
    translacją, jego zadaniem było w skrócie, właściwie uruchomić zaliczanie),
    przekazując mu numer taryfy, co powodowało dołączenie impulsów taryfikacji
    do translacji i cykliczne uruchamianie odpowiedniego przekaźnika,
    przesyłającego zaliczanie do centrali miejskiej. Jeśli zdarzyło się, ze
    przekazanie numeru taryfy następowało dwukrotnie, lub do zestawianego
    połączenia o predefiniowanej taryfie większej niż 00, to centrala głupiała i
    brnęła w maliny, wyrzucając takie połączenie. Ale to tylko połączenia
    próbne, dość dokładnie śledziłem wszystkie taryfy z mojej centrali... nawet
    gdzieś powinienem jeszcze mieć spisany wykaz wszystkich kierunków i taryf z
    nim powiązanymi, włącznie z aranżacją przelicznika. Jesli do czasu jakiegoś
    grupowego spotkania odnajdę ten wykaz, to pokażę go zebranym.